Dave's Checkmate

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Wo Nov 08, 2006 23:00

lijkt me wel een goeie zaak dave.. goed bezig! :wink: zal toch wel iets schillen zene denk k van gevoel... beetje meer koppel enzo, paar paardjes erbij :grin: .. (ambetante vraag)is dat een kostelijke zaak als ik vragen mag? ciao

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Wo Nov 08, 2006 23:17

fred schreef:JCW remap? Ik wist zelfs niet dat je dat kon ... Hoeveel pk heb je nu?

Ben zelf bij John Cooper Garages in East Preston geweest voor mijn JCW kit, en daar zeiden ze dat de remap +/- 0 pk oplevert. JCW luchtfilter en uitlaat leveren, naargelang de gezondheid van de Cooper, zo 'n 3 pk op.
Voor de paardjes hoef je het dus niet te doen :wink:

Dit doen ze omdat de Engelse verzekeringssector niet mild is (lees: erg hoge premies vraagt) voor dergelijke mods.

Maar zo zijn we al meer over technische details dan S & S bezig hè :-

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Wo Nov 08, 2006 23:31

eheu tja ge weet zelf ook wel dat er goedkopere luchtfilters bestaan als die jcw eh, neemt niet weg dat dit een ideale kans was om ook voor de ecu remap te gaan, uiteraard had deze ook zijn eigen prijs hé, hoeveel dat precies is moet ik nog afwachten..., al zijn er vooraf wel afspraken gemaakt

ik weet dat sommige maar al te graag een bmc filter en ecu remap(op maat :roll: ) verkopen, en sommige mensen zijn daar vree goed mee, maar omwille van een aantal redenen koos ik toch liever voor deze oplossing, het feit dat ik 4 jaar garantie heb speelt hier ook mee...

en een filter van ginder en dan naar bmw/mini voor enkel een jcw remap gaat niet pakken, geloof me, ik weet zelfs niet of het in mijn geval "normaal" kon...

ook ben ik een beetje meer voor het OEM stuff :oops:

maar ieder zoekt wat voor hem/haar uit wat de beste oplossing is hé

grtz :)

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Nov 11, 2006 11:16

Had ik geweten dat er een ecu remap bestond voor een one/cooper had ik het mss ook overwogen. Ik was ervan overtuigd dat je enkel een jcw soundkit kon steken? Merk je het verschil goed in koppel?

Ben je je garantie al niet kwijt door je uitlaat?
Je cooper komt mooier en mooier 8)

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Za Nov 11, 2006 12:49

Vind het raar dat software (die volgens jan 0pk levert) geschreven voor een JCW uitlaat en filter resultaat geeft met een Bastuck. Zou het niet kunnen dat die software geen vermogenswinst levert maar een sportievere instelling maakt. Sneller koppel, ... Of kan dat niet?

Vroeger had je nog een pakket voor de Cooper: 10 pk extra voor 3000 euro :shock: Dat was een cilinderkop, uitlaat, filter en software. Veel geld voor weinig winst.

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Za Nov 11, 2006 13:10

fred het is de software die bij de soundkit hoort die er nu opzit hé, ik zou niet weten wat anders hé :?

over de uitlaat en de garantie, is tot op heden nog niks over gezegd bij bmw/mini, integendeel eigenlijk...
maar je weet maar nooit..., miss kan ik nog altijd voor verrasingen komen te staan hé :?

het verschil in koppel is merkbaar, vind ik..
en ook hernemingen gaan daarbij iets vlotter..

maar fredje, ik weet niet hoeveel of wat, ik wist ook niet wat ik kon verwachten.., wat ik moest verwachten
het enige wat ik kan is vergelijken met hoe m'n cooper ervoor reed hé

het is geen bom geworden hé, hij rijd gewoon 'nog' :) plezieriger :)
over cijfers en vergelijkingen met andere varianten(ecu) kan ik helaas geen meningen of oordeel geven

zelfs over gewoon de algemene praktijk prestaties moet ik voorzichtig zijn met wat ik zeg hé, zoals ik al zei.., geen cijfers, geen vergelijking..

wie weet wint een andere cooper wel van mijn cooper

hoe dan ook, ik ben er vree content mee, en na een grondige testje, blijf ik erbij dat dit geen verloren centen zijn :grin: , al had ik daar wel wat bang voor :?

nu de volgende mods zijn ook alweer op komst, al zijn dat vooral exterior mods :)

grtz DC

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Za Nov 11, 2006 13:22

Number 19 schreef:Vind het raar dat software (die volgens jan 0pk levert) geschreven voor een JCW uitlaat en filter resultaat geeft met een Bastuck. Zou het niet kunnen dat die software geen vermogenswinst levert maar een sportievere instelling maakt. Sneller koppel, ... Of kan dat niet?

Vroeger had je nog een pakket voor de Cooper: 10 pk extra voor 3000 euro :shock: Dat was een cilinderkop, uitlaat, filter en software. Veel geld voor weinig winst.

ja hier kan ik dus ook niet op antwoorden hé...
moet er wel bij zeggen dat ik ook de jcw luchtfilter erbij heb hé Klaus, dus enkel is de uitlaat NIET jcw

ps, 3000 € voor dat pakket, miss één van de redenen dat het niet meer verkrijgbaar is, andere cilinderkop en al, voor maar 10 pk... :?

grtz DC 8)

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Za Nov 11, 2006 14:34

Ja dat weet ik maar ik vermoed dat je met je Bastuck meer vermogen en koppel hebt dan met de JCW uitlaat. Ik wil hiermee gewoon zeggen dat je met tuning op maat misschien nog leukere prestaties haalt.

Maar ja dan ben je wel je garantie kwijt :? (alhoewel ik ook al garantie kwijt was op mijn motor door andere uitlaat)

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Nov 14, 2006 11:02

en daarmee stak m'n brievenbus weeral vol vanmorgen, m'n nieuwste mod :D
hier alvast een voorsmaakje :grin:

grtz DC 8)

Afbeelding

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Nov 14, 2006 11:38

Ge maakt ons benieuwd Dave :roll:

Allez, voor de dag ermee :)

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Di Nov 14, 2006 17:30

:shock: Een doos met kapotte glazen #-o :?:

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Nov 14, 2006 18:28

:idea: een fles single-malt uit Schotland :?: :roll: :?:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Nov 14, 2006 19:03

:grin:
God nu ik het zelf al uitgepakt heb, :shock: tzijn precies oorbellen voor de Mini, MiniMaxioorbellen :grin:

Afbeelding

picas volgen hopelijk snel, tvalt ni mee..., rotweer :twisted:

grtz DC 8)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Nov 14, 2006 19:45

huh :shock: wa gaat em nu weer uitsteken... :?
aah nee euhm wat een leuke mod heb je daar Dave...
:) kan niet wachten om ze op je wagen te zien... :oops: :wink:

wa zijn da eigenlijk...handboeien... :grin:
of is da uw depanagemateriaal... :wink: :idea:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Nov 14, 2006 20:06

ja sorry voor de slechte foto's, maar morgen komen er hopelijk wat meer duidelijke, heb er nog rap eentje getrokken nu

ik ga morgen in de lichte zelf het geheel is tegoei bezien, kwil wel zo wa ne sporty look creëren maar ik heb bang da dees er al over ga zijn en wa te speels ga ogen en niet op mennen Mini ga passen, en da wil ik ook ni :?

ik vond het alvast mooi op andere mini's staan, anders had ik ze ook ni besteld eh
zal het morgen nog is tegoei beoordelen dus 8)

grtz DC :)

Afbeelding

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Nov 14, 2006 20:11

euhm gaat da ni tegen uwe bumper "kletsen"... :?: of zit die scharnier vast genoeg... :?

ooh Dave wat een leuke mod heb je daar... :o
nu nog wa stickers en ge kunt meedoen aan de "challenge"... :wink:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Nov 14, 2006 20:19

nee da ga ni tegen de bumper kletsen, de 'tow-hook' is voorzien van een klein imbusboutje aan de onderzijde om te 'locken'

challenge :grin: ja da gaan ik ni kunnen volgen eh :( ze kunnen me altijd wel voorttrekken tot aan de meet hé :grin:

grtz :)

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Nov 14, 2006 20:28

hèhèhè, dat zijn dus tow eyes.

Je zult gewoon moeten oppassen dat grapjassen uw geparkeerde MINI niet vasthaken aan een paal, want in 't donker zie je dat bijna niet :grin:

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Di Nov 14, 2006 20:31

Dave, ge hebt ne mooie MINI, heb ik je nog wel gezegd, maar dit is er volgens mij TEveel aan.
Wil wel nog ne keer kijken in zen geheel. Sorry :?

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Nov 14, 2006 20:40

denk het ook, ga morgen de mini is een poetsbeurt geven.., en het zal heel goed moeten staan, anders i'm gonna delete that thing :)
het was ook ni zo goedkoop, en heb er twee besteld..., bedoeling/gedacht was om er achteraan ook één te monteren, ik zal zien wat ik ermee doe :?

grtz DC 8)

Terug naar “Show & Shine - MINI”