Dave's Checkmate

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Sep 04, 2006 20:05

kweetni #-o
@bandit, gij kunt toch goe lassen :oops:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Sep 04, 2006 20:14

Ik vind het alles behalve een braaf snoetje met de s bumper! Past de achterbumper niet ofzo? Of zijn het die gaatjes die het "probleem" vormen?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Sep 04, 2006 20:23

Dave C schreef:kweetni #-o
@bandit, gij kunt toch goe lassen :oops:

goe... :? :grin:
als ik iets voor u kan doen...ge wet moa wonen h?... 8)
het moet ni mijn goesting te zijn, om het te "construeren" h?... :wink:
vind dien aero-bumper ook ni echt "m'n ding" maar staat toch just gemonteerd op de Steven zijne Cooper h?... O:)

@fred... braaf is relatief h?... :P

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Sep 04, 2006 20:29

nee de pdc sesoren zitten er in, en dat is echt gaaf en proper..., het mistaat zeker niet.

het probleem is de uitlaat, nu ik had er wel wat bang voor...
ik kan twee dingen doen, of..

- ik schaf me een double center aan

- of ik moet de zwarte lipjes van een oud model cooper steken (voll. de onderste + de 2 kleine die aan de wielboogjes aansluiten)

wat de look betreft, tja het is ook wat wennen, maar vind het zelf ook een beetje in de richting van wat Gunter zegt...

nu, ze blijven er zeker en vast opstaan, al is het enkel om ??n set te hebben (voor en achter dezelfde), want de achterkant, ja die is echt wel aanzienlijk mooier geworden :)

en ik zie het dan nog niet helemaal in z'n geheel, want de onderste lip hangt er dus nog niet aan :?

gezocht: dc uitlaat of lasser :?

grtz DC :cry:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Sep 04, 2006 20:34

Ik dacht dat je de twee lippen gewoon kon wisselen? De lip van je ori cooper bumper op je nieuwe bumper plaatsen. Blijkbaar toch niet zo eenvoudig?

Als je over de look twijfelt, ik vind dat de mcs bumper met een enkele uitlaat, lijkt op een aero bumper ...

Een gecentreerde uitlaat met jcw pijpjes zou wel mooier zijn natuurlijk :wink:

Keep them pictures coming .... 8)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Sep 04, 2006 20:36

Dave C schreef:wat de look betreft, tja het is ook wat wennen, maar vind het zelf ook een beetje in de richting van wat Gunter zegt...

:oops: :oops: :oops: :P 8)

Dave C schreef:gezocht: dc uitlaat of lasser :?

grtz DC :cry:

die lasser hebt ge eventueel al gevonden h?... :P :wink:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Sep 04, 2006 22:08

fred schreef:Ik dacht dat je de twee lippen gewoon kon wisselen? De lip van je ori cooper bumper op je nieuwe bumper plaatsen. Blijkbaar toch niet zo eenvoudig?

nee het is idd niet zo simpel, bij de facelift bumpers gaat de onderlip wat naarboven en weer naar beneden (is goed zichbaar langs de buitenkant hoor), dus je kan het echt nooit laten passen :?

de onderlip van een pr? faceliftbumper van een cooper zou wel passen, maar moet dan ook de aansluitende boogjes vervangen.., dan zou ik idd m'n uitlaat kunnen behouden, maar dan zou ik die zwarte plastic delen nieuw moeten kopen (voor het kleurverschil) en tja dat is ook niet zo goedkoop eh, dus het is een beetje wikken en wegen.., ook staat die onderlip niet zo goed onder een 's' bumper :?

@bandit :) thx

grtz :wink:

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Ma Sep 04, 2006 23:59

Prijs van die plastiekstrippen zou wel is in positieve zin kunnen uitdraaien hoor. Ik heb de mijne links vanvoor vervangen. De bovenste 10? en die aan het A-paneel 9?. Ik vond dit goed meevallen.

Lucky & Caro
MINI-aholic

Berichtdoor Lucky & Caro » Di Sep 05, 2006 15:05

Amai da gaat hier ook goe vooruit bij u 8) Mooi zo :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Sep 05, 2006 18:26

cooper schreef:Prijs van die plastiekstrippen zou wel is in positieve zin kunnen uitdraaien hoor. Ik heb de mijne links vanvoor vervangen. De bovenste 10? en die aan het A-paneel 9?. Ik vond dit goed meevallen.

die onderlipkes kosten wel wa meer dan 10 ? zene cooper... :?
zeker als ge een "S" onderlipke wilt... :roll: dacht al prijzen te hebben opgevangen van +-160 ? :shock: :shock: :cry:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Sep 05, 2006 18:39

btw kon met de rit naar Strahlung-pur , een Remus kopen voor 199 ? dacht ik... 8)
paste op Cooper en One !!
was net zoals de "S" versie, maar net iets meer van diameter... :P :wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Sep 05, 2006 19:20

is het zoiets da ge zoekt... :? :wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Sep 05, 2006 19:35

of zoiets is ook mogelijk...kost ong 400?... :oops: 8)

Afbeelding

btw als ge een "speciaal" gedacht hebt kan er altijd iets "custom made" gedaan worden ook h?... :wink:

of dit...van Borla

Afbeelding

of deze afthermarket uitvoering... :wink: 8)

Afbeelding

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Sep 05, 2006 21:13

:shock: amai gij hebt idee'kes met hopen, goohhh, nu weet ik het helemaal al nimeer :oops: , ben nog altijd aan't brainstormen, is er niks te (re)assembleren van nen orginele cooper uitlaat :?

nen bastuck staat ook al bij in menne lijst :?

k' moet in elk geval iets gaan doen want menne cooper staat al een week stil :? , en zonder die lip vanonder, das geen zicht zenne :cry:

btw daarjuist die onderste lip (was in bestelling)van menne voorbumper gemonteerd, :shock: da hangt wel vree laag, had ik da geweten, ik had ze ni gehangen..., das weeral plastiek van 25 ?, waar elken dag nen ? van op den tarmac hangt :cheesy:

thx bandit, zal is wa googelen, wat dak kan vinden van die kanonsbuizen

grtz :)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Sep 05, 2006 21:20

Dave C schreef::shock: amai gij hebt idee'kes met hopen, goohhh, nu weet ik het helemaal al nimeer :oops: , ben nog altijd aan't brainstormen, is er niks te (re)assembleren van nen orginele cooper uitlaat :?

zoals ik al zei...alles is mogelijk... :grin:
d.i. binnen de grenzen van het mogelijke... :oops: 8)
maar wil alles bekijken...geef natuurlijk geen Goca attest en dergelijke... ](*,) :-

nen centrale Cooper uitlaat zou anders ook wel origineel zijn...mits een mooi sierstukje... :grin: !!

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Sep 05, 2006 21:31

minibandit schreef:nen centrale Cooper uitlaat zou anders ook wel origineel zijn...mits een mooi sierstukje... :grin: !!

hebde gij buizen van 150mm liggen :P :grin:

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Di Sep 05, 2006 21:46

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het goedkoper is om een Cooper S look uitlaat te laten maken of te kopen, dan het plaatsen van een Cooper onderlip op de Cooper S bumper. :?

Zou toch ook heel origineel zijn;
Cooper S bumper, Cooper onderlip met gat rechts en dan eindstuk van Cooper uitlaat afzagen en er een Y stuk opsteken met 2 JCW sierstukken :shock: (? la fa?on de Gunth?re :grin: ). Moest ik opnieuw een Cooper kopen zou ik geen second twijfelen om het zo doen.

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Wo Sep 06, 2006 13:40

Number 19 schreef:Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het goedkoper is om een Cooper S look uitlaat te laten maken of te kopen, dan het plaatsen van een Cooper onderlip op de Cooper S bumper. :?

Zou toch ook heel origineel zijn;
Cooper S bumper, Cooper onderlip met gat rechts en dan eindstuk van Cooper uitlaat afzagen en er een Y stuk opsteken met 2 JCW sierstukken :shock: (? la fa?on de Gunth?re :grin: ). Moest ik opnieuw een Cooper kopen zou ik geen second twijfelen om het zo doen.

Idd, heb ik zelfs ook al aan gedacht 8), maar ik denk dat de pijpen te ver gaan uitkomen ... :?, en dan zit ge nog altijd met dat lelijk vat onderaan van je oem uitlaat he ...

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Wo Sep 06, 2006 14:07

Vat?

Ze zullen inderdaad misschien wat te ver uitkomen.

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Wo Sep 06, 2006 14:47

ja idd als ik die onderlip van een 'pr?'facelift cooper onder de 's' bumper moet steken (wat mogelijk is) zit het sierstukje van m'n orginele uitlaat te ver naar buiten en zou je ook het vat serieuz zien hangen

de onderlip van de facelift bumper komt wat verder naar beneden en gaat ook wat verder naar buiten, maar past dus helaas niet onder de 's' bumper :?

@bandit, ge zit zonder werk :P , heb een bestelings'ke gedaan :grin:

straks hopelijk nog wat picas van de voorzijde die nu met de lip ook helemaal klaar is, staat nu wel beestig, maar denk dak aan m'n veerpoten moet gaan vijzen nu :? , komt echt vree laag :?

grtz DC :)

Terug naar “Show & Shine - MINI”