minibandit's Fearless Black One
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
in dat bochtje kunnen idd bijna geen andere wagens de Mini volgen... dan kunne ze der ni tegen en steken ze voorbij op het rechte stuk... echt kl*te eh dat het dan moet gebeuren... normaal kunne ze dat zeker maken zene, als het 1 cm is zoals je zei... ps: er zijn veel jarloers op het bochtenwerk van de Mini.. 

- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
hier alvast enkele "spypics" van mijn aangepast K&N systeem...
daar bij mijn eerste kennismaking met een testrun op "de rollen" is gebleken dat er idd veel te warme lucht aangezogen wordt door de naked K&N...
dus de originele K&N bocht 3 cm ingekort en een home made cold air cel ontworpen...
let wel het is een prototype hé !!!!


daar bij mijn eerste kennismaking met een testrun op "de rollen" is gebleken dat er idd veel te warme lucht aangezogen wordt door de naked K&N...


dus de originele K&N bocht 3 cm ingekort en een home made cold air cel ontworpen...

let wel het is een prototype hé !!!!



ziet er niet slecht uit Gunter
Maar ik heb toch nog mijn twijfels aan de lengte van de buis van de K&N. Sorry.
Ik denk dat er een optimalere koude luchttoevoer zou zijn, moest je die buis ipv de bocht verkort eerder de buis verlengd hebben tot bijna voor het originele luchtgat.

Maar ik heb toch nog mijn twijfels aan de lengte van de buis van de K&N. Sorry.

Ik denk dat er een optimalere koude luchttoevoer zou zijn, moest je die buis ipv de bocht verkort eerder de buis verlengd hebben tot bijna voor het originele luchtgat.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Morty schreef:Maar ik heb toch nog mijn twijfels aan de lengte van de buis van de K&N. Sorry.
Ik denk dat er een optimalere koude luchttoevoer zou zijn, moest je die buis ipv de bocht verkort eerder de buis verlengd hebben tot bijna voor het originele luchtgat.
wat bedoel je met het originele luchtgat...


als je dat minibrievenbusje met die buis achter het frontpaneel wil zeggen...

deze blaast nu ook rechtstreeks in de "K&N kamer" via een alu verlengstukje,
daarbij komen dan ook de "siergaatjes" vooraan in het paneel !
het belangrijkste was dat de onderkant waar je radiatorfan alle warme lucht doortrekt,
afgescheiden moest zijn, en dat is me ook gelukt !!
bij de runs in Herentals (TBM) stond mijne K&N bocht redelijk heet hierdoor,
dat kan nu niet meer gebeuren...

ik denk hoe korter de filter tegen de gasklep zit des te beter het rendement...


enfin...dit zal de volgende dyno-run wel verduidelijken hé...

- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Dave C schreef:owla Gunter, precies sereuze werken aan de gang![]()
tof dat je met zoiets bezig bent, ziet er alvast goed en stoer uit
ga je de defenitieve versie ook uit alu. vervaardigen
hou ons op de hoogte
ge hebt tijd tot den 23 ste maart eh![]()
grtz DC
LOL...thnx, stoer moet da ni zijn...als het maar een beetje functioneel is


daar zul je de 24ste zelf getuige kunnen van zijn...

en idd, de definitieve versie zal ook uit alu zijn...

de eerste spypic...

(vanavond volgt de rest...het "cold air K&N system by VDH" is momenteel al volledig geplaatst...


Laatst gewijzigd door minibandit op Vr Feb 23, 2007 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
go baNdit, go.....!!!! 

Laatst gewijzigd door Dangixxer op Vr Feb 23, 2007 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
minibandit schreef:ik denk hoe korter de filter tegen de gasklep zit des te beter het rendement...
Dat is niet altijd waar Gunter. In sommige gevallen is het beter dat de lucht voor de gasklep al wat kan wervelen, wat dikwijls bekomen wordt door bochten in de aanzuigbuis. Enfin, het is zoals je zegt, zeker weten kan je dit idd enkel na een testrun. Het kan dus goed zijn dat het in jouw geval wel goed uitdraait

Alleszins mooi werk!!
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast