En over de TOYO's... heb nog nooit zo'n slechte banden geweten....

Nee, nu serieus die TOYO Proxes 4 zijn fantastich. Mijn vergelijking gaat op tegen de Pirelli P zero Nero.
Zoals al geweten zijn ze op droge weg echt super goed, ze rijden comfortabel en stil. Ik merk echt dat er veel meer grip is dan bij de pirelli's die eronder zaten.
Zo kan ik verschillende bochten nu aan een iets hogere snelheid nemen dan vroeger, gewoon omdat deze echt beter aanvoelen.
In nat weer ook goede grip, zelfs op een autostrade met van die vrachtwagen geulen vol water nog steeds goede grip.
Maar wat mij het meeste opviel is het niveau van grip op een besneeuwde baan

Ik heb persoonlijk een grote schrik voor sneeuw op de baan daar ik al eens de binnekant van de gracht gezien heb met omdat ik in een bocht de grip verloor.
Met de pirelli's kon ik op een gladde baan bijna niets doen, lichtjes gas induwen en hij draaide al door...
Nu had 't laatst nog eens gesneeuwd wanneer ik smorgens van 't werk kwam, en in onze wijk waar de baan niet bestrooid was met zout wou ik ze wel eens testen. In 2e versnelling op bijan 2500 rpm eens goed op de staart getrapt, en ik was verbaasd dat het ASC lichtje niet ging branden... (moet wel toegeven dat de Pirelli's zomerbanden waren en deze All season, maar toch)
Deze banden zijn dus zeer aan te raden voor mensen die een goede "performance" band willen voor niet al te veel geld (ik betaalde 145 euro incl plaatsing per band)
Bijkomend pluspunt bij deze banden is dat 't niet noodzakelijk is om in de winter van banden te wisselen...
De proxes 4 zijn eigelijk op elk vlak even goed als de proxes T1R maar dan een all season ipv een summer tire. (de T1R's hebben dan wel weer dat V patroon )
Ik hoop dat jullie hiermee genoeg info hebben