Xefke's Cooper S
dogtown schreef:ahaa dus resultaten op een andere testbank waren nogal shocking dan ?!
okay snap'em...
-Een BMC filterke waardoor je bij hen (op de testbank) 10pk wint op ne cooper... Met eigen ogen gezien...seriezen "truk me de doif" als je het mij vraagt


-Truk met den BMC overgedaan op ne Works...! ook met eigen ogen gezien
-Mijnen S (toen ie nog bijna standaard was) bij hen 185.5 pk, twee andere banken 173.5 en 172.... (wie heeft er dan gelijk)
Vele andere door hen getunede coopers hebben stelselmatig slechtere resultaten op andere banken...(telkens meer dan 5 pk verschil, wat toch niet min is bij het vermogen van ne cooper)
Ik zeg niet dat ze slecht werk leveren, maar ze beïnvloeden hun bank om het nog mooier te maken dan het is. En dan bedank ik vriendelijk

sorry voor den off topic Xeffe

Een consument heeft nog steeds het recht om een keuze te maken. En het kan heus zijn dat de mensen van Heinz hun werk goed doen. Maar zij maken bij mij niet meteen een positieve indruk, vandaar dat ze niet tussen het optielijstje van tuning staan.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog geen contact gehad met de mensen van Heinz, en deze hebben mij ook nog niets misdaan ofzo... maar soms heb je er gewoon geen goed gevoel bij.
@ Dangixxer: tis ni meteen off topic zenne, 't ging namelijk eerder hier over tuningsmogelijkheden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog geen contact gehad met de mensen van Heinz, en deze hebben mij ook nog niets misdaan ofzo... maar soms heb je er gewoon geen goed gevoel bij.

@ Dangixxer: tis ni meteen off topic zenne, 't ging namelijk eerder hier over tuningsmogelijkheden.
Ik heb eens een vraagje.
Een weekje of 2 geleden viel me ineens iets op bij de koude buitentemperaturen. Na een klein ritje 6 km (+- 10 min rijden op een rustig tempo) van station naar huis, thuis aangekomen, garagepoort open, loop ik terug naar de MINI en ik zie van onder de motorkap heel wat wolkjes komen. (zoals bij koud weer je warme adem ook wolkjes maakt)
Even motorkap opengedaan en voelen aan de radiator, deze staat super heet.
Nogthans op de teller komt het naaldje van de watertemp niet hoger dan de normale helft. En is ook de koelvloeistof in het reservoir tastbaar. (maw je kan er je vinger in steken zonder te verbranden
)
Vandaag ook, nog steeds koele temperatuur buiten, 2 km gereden naar de vriendin thuis en radiator staat gloeiend heet. (kan er m'n hand niet lang op houden.)
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Eerst dacht ik de ventilator achter de radiator die het niet meer deed... maar die hoorde ik laatst toch nog eens "blazen".
Koelvloeistofpomp misschien? (als dat bestaat)
Een weekje of 2 geleden viel me ineens iets op bij de koude buitentemperaturen. Na een klein ritje 6 km (+- 10 min rijden op een rustig tempo) van station naar huis, thuis aangekomen, garagepoort open, loop ik terug naar de MINI en ik zie van onder de motorkap heel wat wolkjes komen. (zoals bij koud weer je warme adem ook wolkjes maakt)
Even motorkap opengedaan en voelen aan de radiator, deze staat super heet.
Nogthans op de teller komt het naaldje van de watertemp niet hoger dan de normale helft. En is ook de koelvloeistof in het reservoir tastbaar. (maw je kan er je vinger in steken zonder te verbranden

Vandaag ook, nog steeds koele temperatuur buiten, 2 km gereden naar de vriendin thuis en radiator staat gloeiend heet. (kan er m'n hand niet lang op houden.)
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Eerst dacht ik de ventilator achter de radiator die het niet meer deed... maar die hoorde ik laatst toch nog eens "blazen".
Koelvloeistofpomp misschien? (als dat bestaat)
desnoods xefke eerst ff langst Mr Rudi gaan eh en vragen om de koelvloeistof te verversen ... want de radiator doet het nog zei je eh dus daar kan het niet aan liggen en dan kan hij mss ineens checken of de pomp het nog doet ... want bij bmw gaan ze wss zeggen dat het stuk is voor ze ernaar gezien hebben ... en dan zijn dat kosten voor niets eh
weet dat daniella ook niet heel lang geleden last heeft gehad met haar koeling en ook bij mr rudi was langstgeweest ...
echt wel kl*te dat je niet juist weet wat het is...


weet dat daniella ook niet heel lang geleden last heeft gehad met haar koeling en ook bij mr rudi was langstgeweest ...

echt wel kl*te dat je niet juist weet wat het is...

- Blood&Sugar
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 Mar 2009
FRANK69 schreef:Ik heb voor ik naar Beek ging ook even met PPE contact gehad en in de vooropgestelde prijs zit enkel de software aanpassing en testbank runs.
Heb helemaal niks tegen PPE ,maar omdat je zoals hierboven vermeld anders nooit aan die peekaas komt(zonder pulley aanpassing),heb ik toen toch voor Beek gekozen.(het ganse pakket)
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een testbankrun voor had en eentje na bij Beek met volgende results:
voor: 180pk en 230nm
na : 219pk en 280nm
Maarja ,ieder verdedigd zijne eigen winkel ,zeker
Ik wou nog dit nog even ophelderen. Ik heb vandaag ook uitvoerig contact gehad met de mensen van PPE en in de prijs van PPE zit ook een pulley bij. (Deze zelf ontwikkeld door hen)
Zoals gewoonlijk zittek hier weeral serieus te twijfelen zenne... PPE of Beek...
Xefke schreef:FRANK69 schreef:Ik heb voor ik naar Beek ging ook even met PPE contact gehad en in de vooropgestelde prijs zit enkel de software aanpassing en testbank runs.
Heb helemaal niks tegen PPE ,maar omdat je zoals hierboven vermeld anders nooit aan die peekaas komt(zonder pulley aanpassing),heb ik toen toch voor Beek gekozen.(het ganse pakket)
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een testbankrun voor had en eentje na bij Beek met volgende results:
voor: 180pk en 230nm
na : 219pk en 280nm
Maarja ,ieder verdedigd zijne eigen winkel ,zeker
Ik wou nog dit nog even ophelderen. Ik heb vandaag ook uitvoerig contact gehad met de mensen van PPE en in de prijs van PPE zit ook een pulley bij. (Deze zelf ontwikkeld door hen)
Zoals gewoonlijk zittek hier weeral serieus te twijfelen zenne... PPE of Beek...
Wel duidelijk effe checken een hoeveel % pulley het is!!!
JCW is 11%
Meerendeel heeft 15%
17% is stilaan opt ranneke
19% moogde ni meer boven de 6000 toeren gaan
Dangixxer schreef:Xefke schreef:FRANK69 schreef:Ik heb voor ik naar Beek ging ook even met PPE contact gehad en in de vooropgestelde prijs zit enkel de software aanpassing en testbank runs.
Heb helemaal niks tegen PPE ,maar omdat je zoals hierboven vermeld anders nooit aan die peekaas komt(zonder pulley aanpassing),heb ik toen toch voor Beek gekozen.(het ganse pakket)
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een testbankrun voor had en eentje na bij Beek met volgende results:
voor: 180pk en 230nm
na : 219pk en 280nm
Maarja ,ieder verdedigd zijne eigen winkel ,zeker
Ik wou nog dit nog even ophelderen. Ik heb vandaag ook uitvoerig contact gehad met de mensen van PPE en in de prijs van PPE zit ook een pulley bij. (Deze zelf ontwikkeld door hen)
Zoals gewoonlijk zittek hier weeral serieus te twijfelen zenne... PPE of Beek...
Wel duidelijk effe checken een hoeveel % pulley het is!!!
JCW is 11%
Meerendeel heeft 15%
17% is stilaan opt ranneke
19% moogde ni meer boven de 6000 toeren gaan
Oh, ja , sorry, vergeten te vermelden, het gaat ook om de 15% pulley.
Trouwens... over de prijs gesproken, als ik voor eind maart beslis gaat er 20% af de prijs. (Promotie op wagens ouder dan 4 jaar) vandaar dat de twijfel begint te vergroten 

Laatst gewijzigd door Xefke op Wo Mar 11, 2009 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast