Morty's car - MC Pure Silver - R50 2002
.. die bedoelde ik natuurlijk
Gisteren de MINI al gaan leegmaken. Buiten de luchtfilter, motorafdekplaat, wat chrome stukken en de uitlaat, is zo goed als alles eruit en eraf gehaald.
Motoriek ging ik nog niet aan beginnen omdat de kans nog steeds bestaat dat ik hem laat herstellen (indien het meevalt) en dan moet alles er terug op.
MINI staat in de nieuwe carrosserie achteraan en heeft het gezelschap van een vooraan deftig ingedeukte R53. Toen ik de matte striping op de R53 motorkap zag, schrok ik wel even ... en mijn vermoeden werd bevestigd toen ik de nummerplaat zag.. LNM...
MINI staat dus naast die van de Sminnen en die blijkt er al even te staan. Is ook minder natuurlijk
Gisteren de MINI al gaan leegmaken. Buiten de luchtfilter, motorafdekplaat, wat chrome stukken en de uitlaat, is zo goed als alles eruit en eraf gehaald.
Motoriek ging ik nog niet aan beginnen omdat de kans nog steeds bestaat dat ik hem laat herstellen (indien het meevalt) en dan moet alles er terug op.
MINI staat in de nieuwe carrosserie achteraan en heeft het gezelschap van een vooraan deftig ingedeukte R53. Toen ik de matte striping op de R53 motorkap zag, schrok ik wel even ... en mijn vermoeden werd bevestigd toen ik de nummerplaat zag.. LNM...
MINI staat dus naast die van de Sminnen en die blijkt er al even te staan. Is ook minder natuurlijk
Alle update on it all:
MINI staat nog steeds bij Sneyers en is dus door de expert Total Loss verklaard enige tijd geleden.
Kosten van herstelling lopen nogal op, vandaar die total loss.
Expert heeft ondertussen de waarde van de MINI voor accident bepaald en ben eerder aangenaam verrast, maar ja met die total loss ben je er vet mee
Tevens is er al een gigantisch hoog bod voor ... "Het wrak" .. allee als ze het zo willen noemen +3000 euro ... maw als ze dat bedrag er voor bieden zal die wel te maken zijn vermoed ik .. tegenkant van de medaille is natuurlijk dat ik "minder" uitbetaald wordt door de verzekering als dat bod zo hoog is.
Dus ...
MINI wordt op mijn vraag deze week bij Sneyers volledig onderzocht. Ze konden wel al melden dat de impact boven de bodemplaat is gebeurd en deze normaal intact moet zijn. Maar niettemin gaan ze de bekleding eens wegnemen, deur bekijken, op de brug plaatsen en mij een gedetailleerd bestek bezorgen.
Ze hadden dat nog niet gedaan, daar er veel mensen afhaken na het horen van de herstelkost en wat ze nog trekken etc etc.. en omdat het zo'n hoog bod is, dacht men dat ik het bod wel zou aannemen. Het meeste werk zit natuurlijk in die zijflank.
Ik geef eerlijk toe dat ik twijfel, maar voor het geld dat ik zou ontvangen, heb ik geen andere MINI .. en als freak zijnde, iemand anders ineens zien voorbij sjeezen in de mijne ... ik zou me niet goed voelen
M.A.W. .... wordt vervolgd.
MINI staat nog steeds bij Sneyers en is dus door de expert Total Loss verklaard enige tijd geleden.
Kosten van herstelling lopen nogal op, vandaar die total loss.
Expert heeft ondertussen de waarde van de MINI voor accident bepaald en ben eerder aangenaam verrast, maar ja met die total loss ben je er vet mee
Tevens is er al een gigantisch hoog bod voor ... "Het wrak" .. allee als ze het zo willen noemen +3000 euro ... maw als ze dat bedrag er voor bieden zal die wel te maken zijn vermoed ik .. tegenkant van de medaille is natuurlijk dat ik "minder" uitbetaald wordt door de verzekering als dat bod zo hoog is.
Dus ...
MINI wordt op mijn vraag deze week bij Sneyers volledig onderzocht. Ze konden wel al melden dat de impact boven de bodemplaat is gebeurd en deze normaal intact moet zijn. Maar niettemin gaan ze de bekleding eens wegnemen, deur bekijken, op de brug plaatsen en mij een gedetailleerd bestek bezorgen.
Ze hadden dat nog niet gedaan, daar er veel mensen afhaken na het horen van de herstelkost en wat ze nog trekken etc etc.. en omdat het zo'n hoog bod is, dacht men dat ik het bod wel zou aannemen. Het meeste werk zit natuurlijk in die zijflank.
Ik geef eerlijk toe dat ik twijfel, maar voor het geld dat ik zou ontvangen, heb ik geen andere MINI .. en als freak zijnde, iemand anders ineens zien voorbij sjeezen in de mijne ... ik zou me niet goed voelen
M.A.W. .... wordt vervolgd.
Rationeel gedacht zou je natuurlijk kunnen denken. Hoog bod, ik neem dat en ga voor een nieuwe MINI.
Maar de MINI heeft zoveel emotionele waarde dat het zoals eerder vermeld een steek in 't hart zou zijn om je eigen MINI'tje doodleuk te zien voorbij bollen...
Zou het zelf ook niet weten moest ik in jouw situatie zijn.
Hoop dat de Silver gemaakt kan worden.
Maar de MINI heeft zoveel emotionele waarde dat het zoals eerder vermeld een steek in 't hart zou zijn om je eigen MINI'tje doodleuk te zien voorbij bollen...
Zou het zelf ook niet weten moest ik in jouw situatie zijn.
Hoop dat de Silver gemaakt kan worden.
Zou de emotionele waarde aan de kant zetten ...
Een total-loss die wordt hersteld is nooit meer zo veilig als voorheen, denk ik ...
My 0,02€ ... laten varen en stilletjesaan uitkijken naar een opvolger, hoe erg het ook klinkt ...
En als ie toevallig voor uw neus voorbij zoeft nadien, denk dan dat er een hoop
miserie achteraan sleept als er zich ooit iets ernstigs voordoet met "den bompa" ...
(we hebben ook een TL gehad en ik heb altijd gewenst dat ie nooit te herstellen was )
Een total-loss die wordt hersteld is nooit meer zo veilig als voorheen, denk ik ...
My 0,02€ ... laten varen en stilletjesaan uitkijken naar een opvolger, hoe erg het ook klinkt ...
En als ie toevallig voor uw neus voorbij zoeft nadien, denk dan dat er een hoop
miserie achteraan sleept als er zich ooit iets ernstigs voordoet met "den bompa" ...
(we hebben ook een TL gehad en ik heb altijd gewenst dat ie nooit te herstellen was )
I know Walter. Het financiële telt ook mee hoor, niet alleen de ... maar ik wil zo graag een 1st gen terug. De nieuwe zeggen me eigenlijk niets. Behalve de roadster maar die is niet te betalen.
Het is bij mij niet zo dat de MINI total loss is omdat het moeilijk te herstellen valt of op een lastig punt geraakt is. MINI is total loss puur omwille van de kostprijs herstelling tov waarde auto. Blijkbaar is het nu zo dat als de kostprijs van de herstelling boven de 60% waarde auto valt, de auto automatisch total loss wordt verklaard.
MINI wordt geschat op 7100 euro en herstelling op 5000 euro (vnl. werkuren) dus total loss.
Het is bij mij niet zo dat de MINI total loss is omdat het moeilijk te herstellen valt of op een lastig punt geraakt is. MINI is total loss puur omwille van de kostprijs herstelling tov waarde auto. Blijkbaar is het nu zo dat als de kostprijs van de herstelling boven de 60% waarde auto valt, de auto automatisch total loss wordt verklaard.
MINI wordt geschat op 7100 euro en herstelling op 5000 euro (vnl. werkuren) dus total loss.
Normaal ... normaal staat ie fully repaired en volledig gekeurd (met uitlijningsattest) eind deze week / begin volgende week terug in de garage
Een half jaar heeft het geduurd ... maar vandaag een verlossend telefoontje gekregen dat de MINI eind vorige week volledig gekeurd is na ongeval en volledig in orde is verklaard.
Blijkbaar deden ze wel eerst moeilijk dat er nooit een uitlijningscertificaat is opgesteld, maar ja dat moest toen eerst niet bij mij en achteraf nooit niet gemoeten. Soit dat is nu ook in orde.
Damn dat begint hier dus echt te kriebelen om die terug te zien en er terug mee te rijden. (maar even niet in Aarschot)
Een half jaar heeft het geduurd ... maar vandaag een verlossend telefoontje gekregen dat de MINI eind vorige week volledig gekeurd is na ongeval en volledig in orde is verklaard.
Blijkbaar deden ze wel eerst moeilijk dat er nooit een uitlijningscertificaat is opgesteld, maar ja dat moest toen eerst niet bij mij en achteraf nooit niet gemoeten. Soit dat is nu ook in orde.
Damn dat begint hier dus echt te kriebelen om die terug te zien en er terug mee te rijden. (maar even niet in Aarschot)
- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
Morty schreef:Normaal ... normaal staat ie fully repaired en volledig gekeurd (met uitlijningsattest) eind deze week / begin volgende week terug in de garage
Een half jaar heeft het geduurd ... maar vandaag een verlossend telefoontje gekregen dat de MINI eind vorige week volledig gekeurd is na ongeval en volledig in orde is verklaard.
Blijkbaar deden ze wel eerst moeilijk dat er nooit een uitlijningscertificaat is opgesteld, maar ja dat moest toen eerst niet bij mij en achteraf nooit niet gemoeten. Soit dat is nu ook in orde.
Damn dat begint hier dus echt te kriebelen om die terug te zien en er terug mee te rijden. (maar even niet in Aarschot)
Hoe, moesten we die side decall niet gaan arrangeren,... ?? Tof dat ie bijna terug is!
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten