Morty's car - MC Pure Silver - R50 2002

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Za Aug 27, 2011 9:32

Moeder's S'ke is al lang verkocht hé morty.
T'is de White Stallion nu :wink:

Maar neen, die blijft tot in der eeuwigheid ....

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Zo Aug 28, 2011 15:17

.. die bedoelde ik natuurlijk :P

Gisteren de MINI al gaan leegmaken. Buiten de luchtfilter, motorafdekplaat, wat chrome stukken en de uitlaat, is zo goed als alles eruit en eraf gehaald.
Motoriek ging ik nog niet aan beginnen omdat de kans nog steeds bestaat dat ik hem laat herstellen (indien het meevalt) en dan moet alles er terug op.

MINI staat in de nieuwe carrosserie achteraan en heeft het gezelschap van een vooraan deftig ingedeukte R53. Toen ik de matte striping op de R53 motorkap zag, schrok ik wel even ... en mijn vermoeden werd bevestigd toen ik de nummerplaat zag.. LNM...

MINI staat dus naast die van de Sminnen :? :? en die blijkt er al even te staan. Is ook minder natuurlijk :?

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Ma Sep 26, 2011 17:12

Alle update on it all:

MINI staat nog steeds bij Sneyers en is dus door de expert Total Loss verklaard enige tijd geleden.

Kosten van herstelling lopen nogal op, vandaar die total loss.
Expert heeft ondertussen de waarde van de MINI voor accident bepaald en ben eerder aangenaam verrast, maar ja met die total loss ben je er vet mee :?
Tevens is er al een gigantisch hoog bod voor ... "Het wrak" .. allee als ze het zo willen noemen :? :shock: +3000 euro ... maw als ze dat bedrag er voor bieden zal die wel te maken zijn vermoed ik ;) .. tegenkant van de medaille is natuurlijk dat ik "minder" uitbetaald wordt door de verzekering als dat bod zo hoog is.

Dus ...
MINI wordt op mijn vraag deze week bij Sneyers volledig onderzocht. Ze konden wel al melden dat de impact boven de bodemplaat is gebeurd en deze normaal intact moet zijn. Maar niettemin gaan ze de bekleding eens wegnemen, deur bekijken, op de brug plaatsen en mij een gedetailleerd bestek bezorgen.

Ze hadden dat nog niet gedaan, daar er veel mensen afhaken na het horen van de herstelkost en wat ze nog trekken etc etc.. en omdat het zo'n hoog bod is, dacht men dat ik het bod wel zou aannemen. Het meeste werk zit natuurlijk in die zijflank.

Ik geef eerlijk toe dat ik twijfel, maar voor het geld dat ik zou ontvangen, heb ik geen andere MINI .. en als freak zijnde, iemand anders ineens zien voorbij sjeezen in de mijne ... ik zou me niet goed voelen :twisted: :twisted: :twisted:

M.A.W. .... wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Sep 27, 2011 8:53

Ik denk, als je wist dat er een herstelkans was en je mini gemaakt ziet voorbijrijden, je er voor eeuwig en altijd spijt zal van hebben ..... :?

Misschien moeten we eens een benefiet doen voor " den Bompa" van de club :wink:

( bedoel wel je mini he )

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Sep 27, 2011 10:57

Rationeel gedacht zou je natuurlijk kunnen denken. Hoog bod, ik neem dat en ga voor een nieuwe MINI.
Maar de MINI heeft zoveel emotionele waarde dat het zoals eerder vermeld een steek in 't hart zou zijn om je eigen MINI'tje doodleuk te zien voorbij bollen...
Zou het zelf ook niet weten moest ik in jouw situatie zijn.

Hoop dat de Silver gemaakt kan worden.

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Wo Sep 28, 2011 22:09

Zou de emotionele waarde aan de kant zetten ...
Een total-loss die wordt hersteld is nooit meer zo veilig als voorheen, denk ik ...

My 0,02€ ... laten varen en stilletjesaan uitkijken naar een opvolger, hoe erg het ook klinkt ...
En als ie toevallig voor uw neus voorbij zoeft nadien, denk dan dat er een hoop
miserie achteraan sleept als er zich ooit iets ernstigs voordoet met "den bompa" ...
(we hebben ook een TL gehad en ik heb altijd gewenst dat ie nooit te herstellen was )

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Sep 29, 2011 13:49

I know Walter. Het financiële telt ook mee hoor, niet alleen de ... maar ik wil zo graag een 1st gen terug. De nieuwe zeggen me eigenlijk niets. Behalve de roadster maar die is niet te betalen.


Het is bij mij niet zo dat de MINI total loss is omdat het moeilijk te herstellen valt of op een lastig punt geraakt is. MINI is total loss puur omwille van de kostprijs herstelling tov waarde auto. Blijkbaar is het nu zo dat als de kostprijs van de herstelling boven de 60% waarde auto valt, de auto automatisch total loss wordt verklaard.

MINI wordt geschat op 7100 euro en herstelling op 5000 euro (vnl. werkuren) dus total loss.

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Sep 30, 2011 12:30

Ik denk dat wally zijn geval nog net iets makkelijker was .... R53 omgeruild voor r53 ....

Ik zou zeker voor de herstelling gaan, moest een soortgelijk accident zich voordoen met de Stallion.
T'is nu niet dat de "Silver" in frut uiteen hangt hé ....

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Jan 31, 2012 19:55

Normaal ... normaal staat ie fully repaired en volledig gekeurd (met uitlijningsattest) eind deze week / begin volgende week terug in de garage :)

Een half jaar heeft het geduurd ... maar vandaag een verlossend telefoontje gekregen dat de MINI eind vorige week volledig gekeurd is na ongeval en volledig in orde is verklaard.

Blijkbaar deden ze wel eerst moeilijk dat er nooit een uitlijningscertificaat is opgesteld, maar ja dat moest toen eerst niet bij mij en achteraf nooit niet gemoeten. Soit dat is nu ook in orde.

Damn dat begint hier dus echt te kriebelen om die terug te zien en er terug mee te rijden. (maar even niet in Aarschot)

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Jan 31, 2012 20:00

Joepie, licht aan 't einde van de tunnel 8)
Net op tijd voor 't nieuwe seizoen :)

Gebruikersavatar
schumi
MINI Master
Berichten: 1837
Lid geworden op: 10 Aug 2004

Berichtdoor schumi » Di Jan 31, 2012 20:07

Toppie =D>

Greetz

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Di Jan 31, 2012 21:06

\:D/ \:D/ \:D/ =D>

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Feb 01, 2012 13:08

NAAIS !!

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Feb 01, 2012 14:03

Halen die "ouwe" en terug genieten! :)

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Feb 01, 2012 14:26

Morty schreef:Normaal ... normaal staat ie fully repaired en volledig gekeurd (met uitlijningsattest) eind deze week / begin volgende week terug in de garage :)

Een half jaar heeft het geduurd ... maar vandaag een verlossend telefoontje gekregen dat de MINI eind vorige week volledig gekeurd is na ongeval en volledig in orde is verklaard.

Blijkbaar deden ze wel eerst moeilijk dat er nooit een uitlijningscertificaat is opgesteld, maar ja dat moest toen eerst niet bij mij en achteraf nooit niet gemoeten. Soit dat is nu ook in orde.

Damn dat begint hier dus echt te kriebelen om die terug te zien en er terug mee te rijden. (maar even niet in Aarschot)


Hoe, moesten we die side decall niet gaan arrangeren,... ?? Tof dat ie bijna terug is!

Gebruikersavatar
Ken - Ann
MINI-aholic
Berichten: 379
Lid geworden op: 21 Apr 2011
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor Ken - Ann » Wo Feb 01, 2012 14:36

Tja ..... I LIKE !! hé ...

8) 8) 8)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Feb 01, 2012 18:38

Goed dat we die terug gaan zien 8)

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Wo Feb 01, 2012 21:52

MY Dweiltje schreef:
Hoe, moesten we die side decall niet gaan arrangeren,... ?? Tof dat ie bijna terug is!


jaja .. daar moet terug iets op. Ik ben aan't denken aan misschien een variatie want kan moeilijk maar 1 kant doen he :)

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Wo Feb 01, 2012 22:23

=D> geniet ervan

Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Berichtdoor rikkie » Do Feb 02, 2012 11:35

Ik heb hem een paar maanden geleden bij sneyers gespot
stond toen nog in z'n blootje

mooie start van het nieuwe mini jaar


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten