TOY story part 2: the next level .

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Do Mar 05, 2009 23:22

zou wel kunnen dat je meer windgeruis hebt, door al die lucht die langs de voorkant tot in je wielkasten geblazlen wordt

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Do Mar 05, 2009 23:26

hopelijk valt het een beetje mee bij 250 :grin:

als ik dat nog haal nu met die windvanger :? dan zal ik er snel gazettenpapier insteken :wink:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Mar 05, 2009 23:29

De luchthappers vind ik erg geslaagd, het scherpere randje ben ik zo niet voor. Ik hoop dat mijn aerokit nog zonder het scherpere randje geleverd wordt.

Gebruikersavatar
Glinz
MINI Fan
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Antwerpen (Mortsel)

Berichtdoor Glinz » Do Mar 05, 2009 23:44

fred schreef:Ruig frontje zo, erg racy 8). Hopelijk blijft het nog wat exclusief


exclusief zijn die sleuven ook niet meer :grin:
gelukje dat je van JCW kit (front) I kan laten ombouwen naar stage II

van plaats de hele bumper (front) opnieuw te gaan kopen :D

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Vr Mar 06, 2009 0:12

ik dacht ook dat ik iets exclusiefs had maar dat zal ook snel veranderen .... :o

staat hem wel goed natuurlijk wannes ... :wink:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Mar 06, 2009 10:44

Jaja, straks zijn diegene met het oude rooster nog exclusiever dan,... lol,... ik zal nog maar even wachten om te veranderen ookal heb ik vanaf de eerste foto gezegd, yep die wil ik,..., niet tegenstaande de oude ook supermooie oogt!! De randjes dat is goesting maar de oudere zijn net iets mijn ding,...

Echt zoveel verschil in windgeruis Wannes?

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Vr Mar 06, 2009 11:00

dat windgeruis dat zal wsl in mijn koppeke zitten...ik zal nu het verschil eens testen door achter elkaar met de mijnen en dan met die van de fast te rijden.

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Vr Mar 06, 2009 11:03

wannes schreef:dat windgeruis dat zal wsl in mijn koppeke zitten...ik zal nu het verschil eens testen door achter elkaar met de mijnen en dan met die van de fast te rijden.


Laat iets weten :wink: Makkelijk als ge zo direkt kunt vergelijken hé :wink:

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Za Mar 07, 2009 11:33

ga het hier gewoon copieren vanuit het AW forum , omdat het pure frustraties zijn die a la minute uit mijn vingers rollen , en die ik dan ook zo natuurgetrouw wil weergeven :wink:
( en het zou ook wat lang duren :grin: )

maar ik wil het jullie niet onthouden vandaar:

want soms zit ellende in een klein hoekje...

doe ik mijn auto donderdag binnen bij Vanavondt om die plastieke prullen te plaatsen...s'avonds rijden ze hem buiten en vinden dat hij een tikkend geluid maakt...

( wat hij trouwens altijd doet als je hem een paar keer kort achter elkaar start en een weinig verplaatst , dan kan het dat hij als je hem daarna een tijdje laat stilstaan en dan start , dat het echt een metaalachtig geluid is wat ergens vanonder de auto komt..weet niet wat het is , maar dat doet hij al van dag 1..gaat ook gewoon over...duurt nog geen minuut)

zij maken dan dadelijk de conclusie dat en ik citeer " dat is zo met die gasten die alleen maar belang hechten aan de properheid van hun velgen en hun lak..die kijken niet naar hun olie."

dus ze kappen daar olie bij ( een halve liter zeggen ze)

ok , ik kom daar om mijn wagen af te halen , en krijg daar dan al direkt zoiets te horen... natuurlijk ben ik al een beetje van de kaart , want al ben ik geen techneut, als er nu iets is waar ik op let dan is het de bandenspanning , de remblokjes, de banden , en de olie...dus hier voelde ik me schuldig ....en verweerde me dan ook niet ..ik begreep het niet dat het kon maar soit...

dus ik rij naar huis , en plaats mijn karretje op de koer om een paar pics te schieten ( ondertussen af een toe eens instappen en wat reffen ..laat echt dikke scheten ..niet normaal)

en dan plots..een gefluit in mijn motorblok.... WTF!!!... zo echt een constant zacht gefluit... en als ik de oliepeilmeter eruit trek stopt dat onmiddellijk ...terug erin en opnieuw fluiten... klein luctgaatje maken en gedaan...

aangezien het er s'morgens niet was en zij er de olie bij deden kon het niet anders of daar was het mis gelopen....

ik dus dadelijk mijn spel stil gezet en s'anderdaags s'morgens opnieuw naar de garage...

daar wilden ze niet weten van hun fout door de olie ..dat was allemaal gecontroleerd met de peilstok , en was in orde... dat ging de carterventilatie zijn die stuk was... en daarvoor moet er dan weer gesleuteld worden natuurlijk...

niet akkoord natuurlijk...daarom eiste ik dan ook dat ze olie er compleet af lieten en opnieuw opvulde met nieuwe ( dan kan je perfect doseren )

ik moet wel zeggen , ze hebben dat dan dadelijk gedaan , en dan ben ik een proefrit gaan maken , en nu is het probleem opgelost.

vinden jullie nu dat ik die olie moet betalen?

ik vind van niet , zij hebben dat verkloot met er olie bij te doen...en daardoor heb ik nu alles moeten vervangen... spijtig , maat ik ben niet van plan dit te betalen...

let op , nog een technisch hoogstandje van de verkoopster ( waar ik als verkoopster zeer tevreden over ben , en in een ander leven zelfs een boontje voor zou hebben...)
zegt ze tegen mij " er was duidelijk te weinig olie in , ik heb gekeken onder de oliestop , en je kon duidelijk de kleppen zien liggen "..........natuurlijk kan je die zien liggen ...als die onder de olie zitten dan denk ik dat je pas een probleem hebt....

man man ... hier heb ik geen worden voor...

ik ben radeloos.... wie kan me een garage aanbevelen waar er nog met liefde aan een auto wordt gewerkt......bij het plaatsen van die airducts hebben ze trouwens een serieuse schaafwonde aan mijn spoiler aangebracht..( wat ze ook weer ontkenden...en waar ik zeker van was dat het er niet was , omdat ik mijn karretje da avond ervoor speciaal tot middernact had geblonken om het maken van krassen op een vuile bumper te vermijden...)ze hebben dat er dan wel wat uitgepollierd maar toch ..het is niet meer hetzelfde...

weet dan nog dat ik tegenwoordig mijn eigen momentsleutel mee naar de garage neem , en een papiertje leg waar op staat of ze alstublief deze willen gebruiken en niet dat kl*te luchtdrukpistool..waarbij ik de vijzen daarna niet meer los krijg...

is dat normaal...

ik heb gtvd den dikste mini van het hele schap gekocht , en ik verwacht dan ook dat ze deze met iets meer finesse gaan behandelen dan om het even welke leasingbak waar er toch niemand respect voor heeft...

nog een klein voorbeeld: ze laten de olie af , en dan vullen ze die met zo een slang ..welnu , ik denk dat jullie toch een idee hebben van de grote van het gat waar dat slangetje in moet?
normaal kan je dit toch doen zonder morsen??? wel daar niet... nu hangt mijn motor ook nog eens vol olie..precies of het is een vrachtwagen met 100.000 km op de teller... man man ....


HELP!!!!
__________________
Laatst gewijzigd door wannes op Za Mar 07, 2009 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Za Mar 07, 2009 12:00

Omaai wannes... das ook geen leuke ervaring... weeral niet...
nu moet ik zeggen, ik heb ook al heel wat garages afgegaan en nog steeds heb ik 't gevoel dat ze m'n wagen geen 100% verzorgen...
Ik weet ook niet meer wat je nog moet doen om zeker te zijn... :(

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Za Mar 07, 2009 12:05

Ik kan alleen zeggen dat ik bij De Schepper heel content ben over de service. Je mag mee de garage in en kijken zoveel je wil. Als je ze daar wat in de watten legt, krijg je een degelijke service denk ik...

Gebruikersavatar
Cocky
MINI Regular
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 Feb 2009
Locatie: Hove (Antwperen)

Berichtdoor Cocky » Za Mar 07, 2009 12:43

amaai das kei grof !!

is het dan echt zo moeilijk om een goede garage te vinden ?

ik zou ook wat dingen aan mijn autowilen veranderen maar als ik dit lees krijg ik al schrik !

Gebruikersavatar
cooper
MINI-aholic
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 Mar 2006
Locatie: Nijlen (Belgie)

Berichtdoor cooper » Za Mar 07, 2009 15:09

Ik heb m'n MINI een 2 tal weken terug binnen gebracht bij Sneyers te Herentals.
Moet zeggen dat er daar ook wel met finesse aan de auto's wordt gewerkt en dat ze niet zo maar aanzien worden als een stuk metaal. Ook daar werd met olie gemorst bij het hervullen, maar dat was met de rechterhand de vulslang eruit en direct met de linker olie afvegen.
Mee de garage in is ook daar geen probleem.

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Za Mar 07, 2009 21:34

Ja,....

Wat is een goede garage,... het zelf doen, maar,...

Ben zelf ook klant van Sneyers en tot dusver zéér tevreden van de service. Voel me daar helemaal thuis zowel in de blackbox als met de mecaniekers, de bazen,... Deze staan steeds open voor een babbel en ik herinner me dat er ooit een gesprek is geweest dat een MINI zomaar geen auto is en dat vele MINIrijders hun MINI vertroetelen alsof het om hun eigen body is,....

T'is natuurlijk een beetje zoeken en de één voelt zich hier thuis en de ander daar,....

Ge weet zelf Wannes dat ik gene simpele ben als het op rollend materiaal aankomt,...

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Za Mar 07, 2009 23:41

maar toch heb jij ook problemen gehad toen met het aeropack? of was het de striping?
ik dacht zoiets onthouden te hebben.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Zo Mar 08, 2009 13:07

das is echt wel schandalig nieuws .. ik het het nooit gehad voor grote grote garages en ga al heel mn leven bij mn vertrouwde vriendelijke en eerlijk garagist.. geen Bmw maar daar krijg je pas de service die een MINI verdiend .. met hart en ziel komt hij steeds aan mn Mini .. ben 1 keer vroeger bij Bmw geweest op onderhoud en daarna gezegt nooit nietmeer ... maar dat moet ieder voor zich beslissen eh, ik zou zeker die olie niet betalen wannes !!

bij mij mochten ze zelfs dat geld voor die ducts te installeren vergeten als je zo"n zever moet meemaken.. voor zelfde geld had je schade aan je motorblok en wat hadden ze dan gedaan .... veel sterkte !!

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Zo Mar 08, 2009 21:10

wannes schreef:maar toch heb jij ook problemen gehad toen met het aeropack? of was het de striping?
ik dacht zoiets onthouden te hebben.


Striping,... :wink: maar dat is netjes gezet zoals toen overééngekomen.

Gebruikersavatar
Tirex
MINI Freak
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 Feb 2009
Locatie: waar het goe is..

Berichtdoor Tirex » Zo Mar 08, 2009 21:38

Trekt op gene bal die garage's tegenwoordig!!!

- Wannes, die olie NIET betalen!!
- een andere garage zoeken man, en op voorhand afspraken maken..
mee in de garage lopen, niet met uw wagen laten rijden, bij onderhoud bijblijven!!

deze punten kan je bij Sneyers zeker bespreken.. zodra ze hier niet aan voldoen, zoek ik een andere garage..


tenslotte, is het uw wagen, uw zuur verdiende centen, jij ben BAAS man..

succes met onderhandeling.. :wink:

Groeten Mario

Gebruikersavatar
FlyBoy
MINI Regular
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 Jan 2008
Locatie: Vlaams Brabant

Berichtdoor FlyBoy » Vr Mar 20, 2009 0:11

Afbeelding

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Za Mar 21, 2009 7:26

Zo staat hij wel vet vind ik ... Kon ik altijd maar zo dicht bij moeder aarde hangen .... Alleen zou het dan zeker een schroefkit moeten worden , want anders gaat die van ons er snel een brok afrijden ;-)


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten