TOY story part 2: the next level .

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

TOY story part 2: the next level .

Berichtdoor wannes » Do Apr 17, 2008 13:14

ik was van plan nog wat te wachten om mijn nieuwste aanwinst hier een topic te geven, maar aangezien alles met 2 maanden zou opgeschoven zijn...en ik al wat opties moet gaan kiezen , wil ik tochnog wel wat advies.
Dus bij deze: productiedatum juni 2008, mini cooper S JCW stage 2.

Buitenkleur staat al vast : rood met zwart dak.

Dan komen we aan de striping: ik wil wel zwarte strepen , maar ik haat die witte boord eraan..;dus daar moet ik wsl al aftermarked gaan winkelen...

de velgen: ik zou de door JCW voorziene lichte 17"er's willen nemen af fabriek , en dan ergens knappe zwarte 18"er's zoeken met een rode bies....

de chrome accenten aan het exterieur wil ik allemaal veranderen door zwart ( eventueel carbon als dat voor alles bestaat...)

ik wil ook een carbon intake en carbonnen spiegelkappen , kofferhandgreep en diffusior

Het interieur wil ik in alcantara en carbon , maar ik zou graag toch nog wat rode accenten leggen ( stiksels in de zetels en de deurpanelen of zo)

het oem navi systeem komt er zowiezo in

een open dak moet ik nog overwegen

de ophanging wil ik zo hard en strak mogelijk

de kofferspoiler laat ik liefst oem want die JCW toestand vind mijn vrouwke maar niks...

De muziek installatie wil ik opnieuw van herman karton maar ineens met I pod als het kan.

de gearshifter vind ik ook wel leuk, en als er terug meterkes bestaan om de temperatuur te controleren mogen die ook niet mankeren ( voor een turbo is dat zeker niet onbelangerijk)

vergeet ik nog iets , en hebben jullie soms wat voorbeeld fotookes...shoot. !!

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Apr 17, 2008 13:27

8) 8) 8)
Wordt een Super TOY!!!
Rood-zwart is in mijn ogen DE combinatie van het moment!
En dan al dat Carbon!!!
Ihaaaaa!!

Wat die ophanging betreft...
Tja de grote schande van de JCW II is datie met de basis-standaard ophanging komt :roll:

misschien zijn deze artikeltjes dan wel de moeite om eens door te nemen

http://www.motoringfile.com/2007/08/20/ ... -released/

http://www.motoringfile.com/2007/08/20/ ... #more-6046

http://www.motoringfile.com/2007/09/26/ ... #more-6138

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Do Apr 17, 2008 14:09

Really nice combo 8) :shock:

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Do Apr 17, 2008 14:49

Ga Wannes, go Wannes, go Wannes :grin:

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Vr Apr 18, 2008 0:39

crrraaaazy car !!!

Gebruikersavatar
Alex
MINI Driver
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 Feb 2006

Berichtdoor Alex » Vr Apr 18, 2008 3:01

zoals al gezegd ;) fantastische configuratie !!! wordt een echte bom ! zal nog iets anders zijn dan de huidige toy :)

kerel op de MINI meet daar in antwerpen had schitterende zwarte 18" JCW's met rode bies .. die velgen zouden ideaal zijn !

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Vr Apr 18, 2008 12:08

zal een mooi "beestje" worden 8) :wink:

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Berichtdoor kleinen_joris » Vr Apr 18, 2008 12:09

Alex schreef:zoals al gezegd ;) fantastische configuratie !!! wordt een echte bom ! zal nog iets anders zijn dan de huidige toy :)

kerel op de MINI meet daar in antwerpen had schitterende zwarte 18" JCW's met rode bies .. die velgen zouden ideaal zijn !
idd, lekker
Afbeelding

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Re: TOY story part 2: the next level .

Berichtdoor minibandit » Vr Apr 18, 2008 12:20

wannes schreef: hebben jullie soms wat voorbeeld fotookes...shoot. !!

denk dat ge gewoon eens ne Mini Challenge moet bekijken... 8)
de topfoto van het forum staat er momenteel vol van :D
daar gaat hij volgens mij veel van weg hebben, zonder al die stickerkes dan wel te verstaan :P :wink:

Gebruikersavatar
kleinen_joris
MINI-aholic
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 Aug 2007
Locatie: Erpe

Re: TOY story part 2: the next level .

Berichtdoor kleinen_joris » Vr Apr 18, 2008 15:56

minibandit schreef:
wannes schreef: hebben jullie soms wat voorbeeld fotookes...shoot. !!

denk dat ge gewoon eens ne Mini Challenge moet bekijken... 8)
de topfoto van het forum staat er momenteel vol van :D
daar gaat hij volgens mij veel van weg hebben, zonder al die stickerkes dan wel te verstaan :P :wink:
Die challenge heeft te veel chroom

Carbon air intake
carbon ringen rond de lichten
carbon rond het rooster
...

Wannes de zijne gaat vetter worden :grin:

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Vr Apr 18, 2008 16:28

kleinen_joris schreef:
Alex schreef:zoals al gezegd ;) fantastische configuratie !!! wordt een echte bom ! zal nog iets anders zijn dan de huidige toy :)

kerel op de MINI meet daar in antwerpen had schitterende zwarte 18" JCW's met rode bies .. die velgen zouden ideaal zijn !
idd, lekker
Afbeelding


Zo tonen ze wel kleiner vind ik...

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Vr Apr 18, 2008 17:01

dat zijn idd knappe velgen...die maken zeker kans :wink:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Za Apr 19, 2008 12:59

heb dit fotosoeppeke nog gevonden... :grin:

denk dat het iets in deze richting zal worden op enkele details na :? :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Za Apr 19, 2008 17:38

dat zal een mooi exemplaar worden TOY... spannend afwachten tot hij er is.... :D nice combo!!! :wink:

Gebruikersavatar
Clubmanneke
MINI-aholic
Berichten: 536
Lid geworden op: 24 Nov 2007
Locatie: Temse
Contact:

Berichtdoor Clubmanneke » Ma Apr 21, 2008 5:08

Schuun , zal da zijn :grin: :grin:

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Di Mei 06, 2008 12:56

ik moet deze of ten laatste begin volgende week definitief de opties vastleggen... dus alle tips zijn welkom :wink:

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Mei 06, 2008 14:22

ah ging jij die niet full option nemen Wannes :P

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Di Mei 06, 2008 16:01

dan nog kan je verschillende afwerkingen kiezen hé maat :wink:

interieuraankleding... soorten velgen....
ik zal in de loop van de week eens bij de garage passeren en eens een samenstelling maken...

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Di Mei 13, 2008 16:22

net terug van de garage, en het is promotie...eentje kopen en een halve er gratis bij!!!


net zoals vorige keer komt ook deze keer het aeropack niet af fabriek, dus bij deze heb ik een bumperset voor een cooper S in aanbieding...

ook voorste sportstoelen oem cooper S (al dan niet in leder) heb ik straks op stock...

en interieurlijstjes, kofferhandgreep, airintake, veren....

voor wat de velgen aangaat , daar komt hij af fabriek met de specifieke works 17"er's, en moet ik nog beslissen welke 18"er's ik wil ...keuze tussen de nieuwe 18"er's R113, of de reeds bestaande R 105 polisch....maar daar heb ik nog effe tijd voor...zou ze graag eens in het echt zien... die R 113.

Gebruikersavatar
wannes
MINI-aholic
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Sep 2005
Locatie: heverlee

Berichtdoor wannes » Do Mei 15, 2008 17:53

--------------------------------------------------------------------------------

vandaag even in avant premiere( na het weekend mag de pers hem komen halen tot 5 juni) met de works mogen gaan rijden in bornem. weliswaar de 192pk versie...de 211 versie is momenteel nog nergens proef te rijden..( daarvan zou ik een van de eerste hebben volgende maand)
De verwachtingen waren hoog gespannen , omdat ik hem daar echt wel FULL FULL dacht aan te treffen en in het rood.....
Was dus het speciale cooper S grijs met zwart dak... en zeker niet full..
Hij had niet de speciale ophanging ( want schrik voor de pers als zouden ze hem te hard vinden...)
Hij had ook geen koffergreep of diffusior in carbon...
Geen works remmen....
Hij stond er op de 17"ers' af fabriek...
de speciale works kofferspoiler hadden ze eraf gedaan omdat hij te dikwijls door de carwash moet , en dat met die spoiler nier gaat...deze gingen ze er wel terug opzetten voor de pers ( dat ze dat dan maar verwittigen aan die mannen dat ze daar niet mee door de carwash mogen bollen..of het is al direkt naar de kl*ten)

Bevindingen na deze korte kennismaking: beetje teleurgesteld in de prestaties ( wagen had wel nog maar 600km ) hij gaat wel goed , maar ik vind het verschil met de gewone S waar ik ook al eens mee kon rijden , eigenlijk gering... en ik was daar met mijn TOY , en ik vind dat hij voor deze toch niet moet onderdoen ( kan nu wel zijn dat je bij de mijne een grotere snelheidssensatie krijgt door het fluiten van de compressor...)

ook vind ik dat hij bij stationair draaien een vervelende tik laat horen...zo een beetje als bij een diesel..blijkt dat dat normaal is , door de inspuiting onder hoge druk..maar ik vind het toch wel en beetje storend...

dan de speciale recaro's: die vind ik in deze combinatie ( leder/ alcantara) bloedmooi!!
Maar om in te zitten en qua gebruiksgemak zijn mijn huidige recaro's iets comfortabeler ( op circuit daarentegen zijn de nieuwe wsl stukken beter...maar % rijd ik wel meer op de gewone baan...)
Ook zijn ze maar in 2 standen in de hoogte regelbaar... de mijne zijn door een pompsysteem traploos in te stellen... en ik vond dat ik daar nogal hoog in zat... de 2de stand is 2 cm lager...misschien niet echt voldoende..ik zit graag tegen de grond
ook zijn ze bij de instap naar achter niet zo praktisch dan mijn huidige...

Deze wagen was voorzien van overtrokken leder/alcantara achterbank( laten naplaatsen door externe firma) en dat was op zich wel mooi , maar in mijn geval zitten de kids daar met hun schoenen tegen , dus zal ik het maar bij de lederen achterbank houden...

hij was ook niet voorzien van een herman karton muziekinstallatie... slechte zet vind ik dat...je moet de mensen overtuigen om zulks te nemen , en hoe kan je dat anders dan door het te laten horen???

Dan het stuurtje: dat was ik normaal ook van plan om zo te nemen , maar ik ben blij dat ik het eerst kunnen zien heb...het alcantara detail is machtig mooi , maar aangezien hij de bedieningen aan het stuur had , was er maar 1 deeltje carbon voorzien , en de plaats van de bedieningsknoppen is dan in het normale grijs, wat een beetje vecht...ik ga dan ook de bedieningen aan het stuur seponeren en kiezen voor de complete carbonsetup. ( ik gebruik deze knoppen toch nooit..nog nooit op cruisecontrol gereden)

de bogen in de deuren ga ik pianolak nemen... ik denk toch dat dat meer stijl gaat geven dan dat gewone grijs...

de 17" velgen af fabriek zijn wel mooi maar ik ga er toch 18"er's voor kopen, en op deze mijn winterbanden overtrekken... want naar het schijnt zijn de 211 pk remmen groter van diameter , en gaan daar alle soorten velgen niet meer over passen... dus afwachten nog even

de baanligging en het rijgedrag zijn veel volwassener geworden tegenover mijn huidige ( veel meer een mini BMW nu...) alles voelt vaster en strakker aan!
ook de schakelpook maakt zo een beetje een klikkend geluid alsof je in een echt schakelrooster bezig bent, en dat is wel neig!

aangezien hij nog maar 600km had , en ik hem niet wou verkloten voor de pers...heb ik er heel normaal mee gereden , dus bevindingen op de limiet heb ik niet kunnen maken

conclusie: vergeleken met de works uit bornem zou ik zeker mijn toy niet wegdoen... ik hoop maar dat mijn configuratie meer voldoening gaat geven ..want anders hou ik ze alle 2...
ik ben in mijn toy gekropen en had echt zoiets van " what the hell ...wat heb ik nu gedaan...en dan wetende dat ik afgelopen maandag nog zo een leuke tijd had met deze kar....

dus bij deze nog niet echt 100% gewonnen voor de MKII...maar dat zal wel loskomen....
__________________


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten