R56 Turbo S " with Alpina's 18 + toyo

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Jun 02, 2011 16:37

sscooper schreef:Gisteren een PV in de bus van de regio kalmthout .. PV voor waarschuwing niet reglementaire nummerplaat vooraan ..
moet mij voor maandag 06/06 aanmelden bij de politie en mij in regel stellen .. :? :)


ik herinner mij nog een discussie tijdens de openingsrit :wink:
Neem gewoon een reflecterende sticker (zelfde formaat als achteraan)
Zoveel verschil maakt dat nu ook ni uit
En dan ben je ineens in orde

Ge hebt nog geluk dat ge een waarschuwing krijgt :D

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Jun 06, 2011 17:02

idd gelukkig maar een waarschuwing .. maar heb er toch 2 jaar mee kunnen rondrijden eh,
zal eens gaan zien voor een grotere plaat, moet trouwens toch bijna naar de keuring dus had mn kleiner plaatje toch een opmerking geweest .. :D

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Jul 04, 2011 0:48

zou ik er doorgeraken op de keuring met mijn 18 duims getrokken band .. :roll: voor de rest moet alles lukken ... de 1 ste keer dat hij naar de keuring moet :P

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Jul 04, 2011 8:35

205/40 is toch de maat die ook op de 18" JCW velgskes staat dacht ik
Dus qua band zal dat ni direct een probleem stellen (DENK IK)
En zolang uw velg niet uit de wielkast komt ben je ook in orde...
Dat hij wat getrokken staat...weet ni dat dat echt een probleem is...?

Volgens mij geraak je der wel mee door. Maar das natuurlijk mijn overtuiging.
Keuringen kunnen al eens wispelturig zijn :roll: :grin:

Dus om daar niet met knikkende knieën te staan....
17'ers eronder met nen 205/45 en ge zijt gesteld
Hezt draait toch om een jaar extra zonder keuring als je der van den eerste keer door bent

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Za Jul 09, 2011 10:29

Yes erdoor van de eerste keer, heb ze nog wel nooit zo zien zoeken naar iets, heb er met de geometriekeuring bij bijna 1 u 30 binnen geweest en ik had dan nog een afspraak ..
ben met de 18 duims alpina's geweest en waren er even nader naar aant zien maar geen opmerking,
met 3 man waren ze eronder en naast aant lopen en de xenons aant het checken of de wereld ervan af hing, bijna mn hele busje sproeivloeistof over mn lampen
heb wel een hele lijst op mn tuningrapport staan :shock:

zelfs mijn bumpers en schift indicator van jcw zien ze als tuning en moet je dus bijbetalen, over de jcw uitlaat zeiden ze heb je er een attest van , ik zo van ' pardon das nen originele mini uitlaat zie maar naar de stempel op de pot' en twas goe :D

heb wel een groene kaart voor 2 jaar maar met al de tuning erbij kwam het op 91 eur :shock: :twisted:
toch eens iets positiefs na al de miserie van voorbije weken :) :wink:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Ma Jul 11, 2011 19:42

91 euro's waar je niets aan hebt, had je nog te snel gereden dan had je nog die lol gehad. Oh well, je bent er weer vanaf voor 2 jaar. BTW is het niet nog eens tijd voor wat verse pics? :)

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Zo Okt 09, 2011 19:03

even een kleine update

van de week een K&N inlegfiltertje geplaatst in het originele luchtfilterhuis, zal toch wel beter zijn dan Oem en toch nog steeds koude lucht :P

Morgen moet ik naar beek voor een nieuwe update ivm de Thermostaat van de koeling, blijkbaar was er daar iets niet 100 % en willen ze dit nu voor de getunede R56 aanpassen,
dus up to Beek morgenvroeg

voor de rest ga ik binnekort is zien voor een andere IC van Forge Motorsport :grin:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Ma Okt 10, 2011 7:32

hij liep toch nie te warm?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Okt 10, 2011 8:43

MY Dweiltje schreef:hij liep toch nie te warm?


Bij de 2e generatie Mini Cooper S kan de temperatuur van het koelwater zeer hoog oplopen. Soms tot zelfs meer dan 100 graden!
Dit heeft de fabrikant zo moeten afstellen om aan de verplichte milieu eisen te kunnen voldoen.
Nadeel van deze afstelling is, dat de zuigers en de motorolie aan (te) hoge temperaturen worden blootgesteld. Dit met alle nadelige gevolgen van dien.
Denk hierbij aan verbrande olie, defecte zuigers en in het ergste geval het kapot lopen van de gehele motor.


De afstelling van de waterthermostaat gebeurd softwarematig en is sinds heden door Beek Auto Racing op een veilige manier aan te passen.
Door de instellingen van de thermostaat opnieuw af te stellen, kan de temperatuur van het koelwater veel beter onder controle gehouden worden.
Gevolg is een motor die langer koel blijft en de kans op motorschade flink wordt beperkt.

Beek Auto Racing bied u de mogelijkheid om de software van de waterthermostaat aan te passen voor een aanbiedingsprijs van 50,-
Deze sofware aanpassing is geschikt voor de Cooper S, Clubman S en Countryman S vanaf bouwjaar 2007 (Model R56, R55 en R60) en kan worden uitgevoerd bij Mini’s met of zonder software tuning.


Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Okt 10, 2011 9:04

sscooper schreef:even een kleine update

van de week een K&N inlegfiltertje geplaatst in het originele luchtfilterhuis, zal toch wel beter zijn dan Oem en toch nog steeds koude lucht :P

Morgen moet ik naar beek voor een nieuwe update ivm de Thermostaat van de koeling, blijkbaar was er daar iets niet 100 % en willen ze dit nu voor de getunede R56 aanpassen,
dus up to Beek morgenvroeg

voor de rest ga ik binnekort is zien voor een andere IC van Forge Motorsport :grin:


Goei beslissing!

Ja da IC'ke moet ge doen.
Als ge weet dat een aftermarket model 2 tot 3 keer groter is dan OEM......dan weet ge genoeg he

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Okt 18, 2011 16:52

Die Forge IC is idd mega groot tov da originele latje...

Goeie vooruitzichten daar!

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Okt 24, 2011 16:36

thx iedereen ,

ja we blijven bezig eh :grin: ineens een update gekregen van de softwear bij :grin: Beek, nog leuker rijden nu, en die thermo update was wel nodig, de snelheid van de vann is aangepast en hij springt nu tenminste wat meer aan bij stilstand :wink: en veel langer dan voorheen


de IC is de volgende mod als er centjes zijn :D

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Okt 25, 2011 17:05

sscooper schreef:die thermo update was wel nodig, de snelheid van de vann is aangepast en hij springt nu tenminste wat meer aan bij stilstand :wink: en veel langer dan voorheen


Wat zegt dit eigenlijk ?
Ken je de waardes wanneer hij aanslaat en tot welke temp hij koelt alvorens af te slaan ?

Ik vind het maar een rare update, motor zou warmer lopen dus zullen we ff de koeler meer doen blazen ..... ??
Beter lijkt me om dat temp probleem grondig aan te pakken, niet ?

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Okt 31, 2011 0:23

mss wel staf ma ik vind het wel net dat ze het zelf aansturen om die update te doen, zelfs bij standaard R56 zou de vann te weinig aanslaan,

ik ga in de toekomst nog een olietemp + oliekoeler bijsteken dan ben ik zeker van de zaak ivm de temperatuur, ben ook nog aan het rondzien voor aangepaste zuigers van de wrc peugeot, na een gesprek met klaas te weten gekomen dat het ontwerp van de R56 zuigers niet ideaal is ivm de hete temp in het blok ... :D en de wrc zuigers zouden ook perfect passen in het blok :)

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Nov 01, 2011 14:32

Ik zou er toch maar een beetje mee opletten moest ik van jou zijn, ....

We kijken alvast uit naar het resultaat :wink:

Gebruikersavatar
frankie
MINI Regular
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 Okt 2011
Locatie: Alphen a/d Rijn (NL)

Berichtdoor frankie » Wo Nov 02, 2011 11:47

Stafke schreef:
sscooper schreef:die thermo update was wel nodig, de snelheid van de vann is aangepast en hij springt nu tenminste wat meer aan bij stilstand :wink: en veel langer dan voorheen


Wat zegt dit eigenlijk ?
Ken je de waardes wanneer hij aanslaat en tot welke temp hij koelt alvorens af te slaan ?

Ik vind het maar een rare update, motor zou warmer lopen dus zullen we ff de koeler meer doen blazen ..... ??
Beter lijkt me om dat temp probleem grondig aan te pakken, niet ?


De thermostaat update is meer om de koelwatertemperatuur en daarmee olietemperatuur wat lager te krijgen. Normaal gezien is de werktemperatuur bij constante snelheid een hoge 105 graden, dit heeft te maken met emissie eisen. Er zijn diverse MINI rijders die met de scangauge de resultaten hebben gemeten, die komen na de update ongeveer uit op 85 graden koelwatertemperatuur bij constante snelheden. Het zou ongeveer 10 graden schelen op de olietemp.

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Nov 03, 2011 12:11

frankie schreef:
Stafke schreef:
sscooper schreef:die thermo update was wel nodig, de snelheid van de vann is aangepast en hij springt nu tenminste wat meer aan bij stilstand :wink: en veel langer dan voorheen


Wat zegt dit eigenlijk ?
Ken je de waardes wanneer hij aanslaat en tot welke temp hij koelt alvorens af te slaan ?

Ik vind het maar een rare update, motor zou warmer lopen dus zullen we ff de koeler meer doen blazen ..... ??
Beter lijkt me om dat temp probleem grondig aan te pakken, niet ?


De thermostaat update is meer om de koelwatertemperatuur en daarmee olietemperatuur wat lager te krijgen. Normaal gezien is de werktemperatuur bij constante snelheid een hoge 105 graden, dit heeft te maken met emissie eisen. Er zijn diverse MINI rijders die met de scangauge de resultaten hebben gemeten, die komen na de update ongeveer uit op 85 graden koelwatertemperatuur bij constante snelheden. Het zou ongeveer 10 graden schelen op de olietemp.


Heb destijds met de clubman en de Dashdyno verschillende test's gedaan ....
10° verschil door die updates op de oliekoeling lijkt me HEEEEEEEEEEEEEEEEL onwaarschijnlijk.

Ik wil graag eens de test doen met de dashdyno in m'n clubman, dus Dieter .... hup naar Beek :wink:

De temp van het water liep eigenlijk nooit extreem op bij een gechipte R56 tov een niet geschipte, eigenlijk zelfs 100% gelijk ( ooit getest met Smetje z'n toen nog niet geschipte clubman en mijn geschipte clubman )

Dus lijkt het me allemaal eerder een poging om de olie temp wat lager te houden, wat dus wel degelijk het probleem zal zijn.
Dit doe je volgens mij niet met een thermo update .... eerder met een olie koeling.

Mij is het eigenlijk allemaal gelijk wat ze ermee uitspoken hoor, ik zeg enkel .... BE CAREFULL !!

Gebruikersavatar
frankie
MINI Regular
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 Okt 2011
Locatie: Alphen a/d Rijn (NL)

Berichtdoor frankie » Do Nov 03, 2011 12:28

Stafke schreef:[]

Heb destijds met de clubman en de Dashdyno verschillende test's gedaan ....
10° verschil door die updates op de oliekoeling lijkt me HEEEEEEEEEEEEEEEEL onwaarschijnlijk.

Ik wil graag eens de test doen met de dashdyno in m'n clubman, dus Dieter .... hup naar Beek :wink:

De temp van het water liep eigenlijk nooit extreem op bij een gechipte R56 tov een niet geschipte, eigenlijk zelfs 100% gelijk ( ooit getest met Smetje z'n toen nog niet geschipte clubman en mijn geschipte clubman )

Dus lijkt het me allemaal eerder een poging om de olie temp wat lager te houden, wat dus wel degelijk het probleem zal zijn.
Dit doe je volgens mij niet met een thermo update .... eerder met een olie koeling.

Mij is het eigenlijk allemaal gelijk wat ze ermee uitspoken hoor, ik zeg enkel .... BE CAREFULL !!


Alleen een oliekoeler kost €600+, de thermostaat software update €50. Daar zijn wij Hollanders natuurlijk wel voor te porren :roll: :wink:

Bij Beek zijn ze van mening dat de eventuele problemen met de zuigers die ontstaan door de te hoge olietemperatuur óók bij de standaard motoren zou kunnen optreden. De update doen ze dus ook gewoon op niet gechipte S-en.

NMC lide Neovo heeft met een olietemperatuurmeter de gegevens voor en na gemeten, die meldde mij dat het ongeveer 10 graden zou schelen.

Verder ben ik technisch niet genoeg onderlegd om hier duidelijke oordelen over te kunnen vellen, ik weet alleen dat de bedrijfstemperatuur van het koelwater van 85 graden in principe hoog genoeg is.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Dec 05, 2011 11:04

Binekort nog eens een bezoekje brengen aan Beek voor paar nieuwe Mod s :)

Hij rijdt echt zalig nu en zoveel koppel in 6 de :)
ik ben zeer content na de laatste update!
goed warm rijden alvorens door te gaan is de boodschap bij elke wagen en altijd laten nadraaien bij een lange snelle rit ! dit is de sleutel bij een turbo motor en ik weet niet of iedereen dit altijd doet!


klaar voor meer :) :wink: :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Dec 05, 2011 13:09

spannend!!!!
Heb het gevoel dat hier een heeeel rap R56ske in de maak is
:-)


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten