R56 Turbo S " with Alpina's 18 + toyo

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Zo Mar 13, 2011 11:46

Clubmanner schreef:Veel succes ermee!

Hopelijk kan je maandagavond knallen :wink: :wink:



merci Clubmanner !! ik hoop dat ook .. :wink: ale hij knalt nu ook al echt zene .. ma wil echt nog meer :D

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Ma Mar 14, 2011 22:27

Vandaag een hele lange dag gehad bij ZIP ... om 09 u aangekomen ... diagnose laten zien ... en uiteraard zeiden ze direct dat deze niet klopt en de bank geen juiste resultaten geeft op basis van wat ik had van diagnose van voor de tuning.. vond dat ze niet echt klantvriendelijk waren en geen info gaven tijdens de 4 u ... de baas ( programeur) met wie ik contact had gehad ivm het probleem deed zelfs ni de moeite om met mij een praatje te maken ivm het teleurstellende probleem

ze hebben hem op de testbank gezet en ze kwamen op een meeting van 202pk en 308 nm koppel
:shock: heel groot verschil in koppel tegenover R&WS ...

dan hebben ze de mini terug standaard gezet en gemeten en ik kwam op 176 pk standaard
en 269 nm koppel wat kan kloppen natuurlijk!! maar wie zal weten wie juist afgesteld staat van testbank ...

dan hebben ze hem geherprogrameerd omdat ik zei dat ik mn geld terug wou als ik niet de 210 pk minstens had die ze beloven en het koppel van 311 nm ...
dan kwamen ze na de aanpassing uit op 210 pk en 325 nm koppel wat heel mooi leek ...
ik direct vertrokken na 4 u wachten naar R&WS voor een meting op hun bank ..


8) de mini reageerde vlotter op het gaspedaal dus dat was al heel fijn en de uitlaat knalde er flink op los :grin:


aangekomen bij R&WS en op de bank gezet ...
toen ik die meting zag wist ik al genoeg ... :? :cry:
kwam uit op 201pk en 284 nm koppel :shock: :o heeel groot verschil met wat zip op de bank zei !!
robby van R&WS heeft gaan nazien en gemerkt dat ze dus vooral mijn turbo vroeger hebben laten opspringen bij zip en rijker laten draaien in lage toeren om extra vermogen te proberen creeren ... daarom dat hij veel beter op het gaspedaal reageert natuurlijk ... maar met het gevolg dat hij bij 5500 toeren te arm staat afgesteld en dit is natuurlijk echt niet goed .... ok de wagen rijdt wel leuk maar toch ben ik niet echt blij met het resultaat ..

ik ga zip laten voor wat het is en mijn gevoel volgen en naar Beek rijden voor hun aangepaste software .. ( lees van veel echte reacties positieve coments na de laatste aanpassingen van Beek en hij heeft al veel R56 S gedaan nu)
zeker nu ik weet dat zip hem te arm hebben gezet in hoge toeren ...
jammer van mn geld maar terugzien zal ik het nimeer doen met hun run die naar mijn gevoel niet correct is maar begin dat maar eens aan te vechten ...

spijtige zaak gelukkig doe ik zo geen zaken als zelfstandige en krijg je wat je besteld






:cry:

Gebruikersavatar
MY Dweiltje
MINI Master
Berichten: 2853
Lid geworden op: 24 Jan 2008
Locatie: BE

Berichtdoor MY Dweiltje » Di Mar 15, 2011 9:29

Al maar een sjans dat mijne carpaccio ne carpaccio was en geen erwtensoep, anders had ge me wel gehoord!!

Het blijft zoals steeds een grijze zone neem ik aan, en meten is weten! maar zelfs daar is er een verschil in meetapparatuur.

Tuning blijft iets persoonlijks en de ene tuner zal voor- en tegenstanders hebben en de andere zal voor- en tegenstanders hebben, alvast succes in de zoektocht naar meer :wink:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Mar 15, 2011 20:44

gewoon geven wat je beloofd .. ben echt teleurgesteld dat ik er mijn heel kostbare vrije tijd ingestoken heb ... :cry:

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Di Mar 15, 2011 21:39

sscooper schreef:gewoon geven wat je beloofd .. ben echt teleurgesteld dat ik er mijn heel kostbare vrije tijd ingestoken heb ... :cry:


Eigenlijk hebben ze verkocht wat ze zeiden he? Op hun testbank haalde ze die waarden wel.. En vermits de kracht van een motor afhankelijk is van zoveel elementen zal die op elke plaats iets anders aangeven en testbanken worden ook gewoon geijkt maar of deze altijd zo correct gebeurd?.. Ik heb al waarden gezien met dezelfde auto van 300 tot 360 pk.. gewoon afhankelijk van de bank.. Bij Beek staat de bank pessimistischer ingesteld dan bij andere tuners. Ik denk dus ook dat die van Beek beter de werkelijkheid zal benaderen.. Maar wat is werkelijkheid? Als alle wagens op dezelfde bank worden gezet, dan kunnen we pas echt vergelijken..
De verschillen die jij waarneemt zijn waarschijnlijk omdat de bank bij ZIP redelijk positief staat afgesteld.. Maar om eerlijk te zijn.. Ik zou sowieso bij Beek zijn geweest.. Zij hebben echt wel wat ervaring en bij onze vrienden op newminiclub.nl zijn er ook gigantisch veel dat daar met hun MINI zijn geweest dus ik denk niet zij zich fouten kunnen veroorloven. Vergeet wel niet bij te betalen voor de garantie! (Bij zip zit die er denk ik standaard in?)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Mar 15, 2011 22:06

YorkPower schreef:Bij Beek staat de bank pessimistischer ingesteld dan bij andere tuners.


Waarop baseer je je?
Beek gebruikt 22% verliesfactor om het vermogen van de wielen om te rekenen naar krukaspk's..... Ik ben er ook geweest en heb hun XL sheet met de omrekening hier!
Totaal niet realistisch!
15% zal al wel meer dan genoeg zijn.
Dus trek van Beekpk's ook nog maar wat af hoor.
Pas op! Ik ben ook al 2 keer daar geweest en heb niet de minste commentaar op hun service, werk, klantvriendelijkheid,.... TOP
Maar om dan zomaar tre concluderen dat hun bank pessimistisch staat....nop!

Ik had 218 "Beekpk's" en met dezelfde setup 211 "TBMpk's"
En TBM heeft meerdere malen aangewezen zeer correct te meten. Die metingen gaan al jaren terug.
Maar dan zijn we natuurlijk niks meer mee nu ze failliet zijn :( :( :( :(
Zoek nog steeds naar een objectieve belgische bank :roll:

Voor de rest ben ik helemaal akkoord met je analyse!!!
Enige waar je naar kan kijken is de stijging van vermogen op eenzelfde bank. En onderling auto's vergelijken op eenzelfde dag op eenzelfde bank.
En een zaligmakende correct meetende testbank....waar zou ze staan :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Mar 15, 2011 22:16

En Steven,

Als je je beter voelt me Beek.....DOEN!
Maar das steeds iets persoonlijk waar je zelf overtuigd moet zijn wat je wil! De meningen van anderen kan je wel lezen, maar je moet er nog steeds zelf mee rijden en niemand anders :wink:
En je moet ook denken...het loopt overal wel eens ergens mis he (ondanks je het zoveel mogelijk probeert te vermijden). Maar het gaat er natuurlijk om hoe de verkopers er mee omgaan als het misgaat!! klantvriendelijkheid op deze momenten is natuurlijk primordiaal. En daar is het in dit verhaal wel wat fout gelopen precies

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Mar 15, 2011 23:25

Ik blijf het raar vinden dat pepi wel aan zen peekaas geraakt bij rw&s en door zip getuned en Steven niet.


Blijft wel een verschil van een dikke 20 pk.
Anyway, al dat peekaa gedoe eigenlijk, als mijn mini vlot genoeg rijd naar mijn zin vind ik het al lang goed.
Ik mag morgen naar 2 andere banken gaan en dan heb ik plots bij de 1 20 pk bij en bij de ander 20 pk minder ..... Wat weten we hieruit ?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Mar 16, 2011 17:11

Stafke schreef:Ik blijf het raar vinden dat pepi wel aan zen peekaas geraakt bij rw&s en door zip getuned en Steven niet.


Blijft wel een verschil van een dikke 20 pk.
Anyway, al dat peekaa gedoe eigenlijk, als mijn mini vlot genoeg rijd naar mijn zin vind ik het al lang goed.
Ik mag morgen naar 2 andere banken gaan en dan heb ik plots bij de 1 20 pk bij en bij de ander 20 pk minder ..... Wat weten we hieruit ?


We zijn toch allemaal een beetje cijferfetish....
Jij ni Staffe.....?
Ik herinner mij nog da je belde om de grafiek bij RW&S te vragen waar je 239 pk had ipv die andere waar het maar 231 was.... :D :D :D

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Mar 16, 2011 17:16

ik ga gewoon mijn gevoel volgen zoals freek zei ... en idd beetje klantvriendelijkheid en uitleg was op zn plaats geweest ..

Robby van R&ws vertelde me wel dat zn bank net in jan geeikt was dus de resultaten met ervoor beetje konden schillen want toen stond ze natuurlijk heel positief aan de resultaten toen te zien bij iedereen ...

@ freek en stefaan , zou 1 van jullie kunne zien met jullie dyno dash of hij nu werkelijk te arm draait rond 5500 toeren .. dan ben ik wat op mn gemak :oops: :P

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Wo Mar 16, 2011 18:32

Kunnen we met de club zo geen bank aankopen en dezelfde waarden gebruiken voor het verlies zoals MINI en BMW dat doen? :D
Dan zijn we pas zeker! :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Mar 16, 2011 19:26

sscooper schreef:@ freek en stefaan , zou 1 van jullie kunne zien met jullie dyno dash of hij nu werkelijk te arm draait rond 5500 toeren .. dan ben ik wat op mn gemak :oops: :P

Met de R56 is dat via de OBD uit te lezen ja
Maar is wel nog beter om dit op een grafiek te zien tijdens een testbank meting. Het verloop van de grafiek is nog steeds zeer belangrijk

YorkPower schreef:Kunnen we met de club zo geen bank aankopen en dezelfde waarden gebruiken voor het verlies zoals MINI en BMW dat doen? :D
Dan zijn we pas zeker! :D

I'm in :wink:

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Wo Mar 16, 2011 19:51

Er zou gewoon een strikte norm moeten voor opgelegd worden, zou een heleboel discussies over en tussen tuners vermijden, want wie moet je nu gaan geloven...

Het zou toch niet mogen dat je naar een onafhankelijk bank moet om te weten hoe het nu echt zit :?

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Wo Mar 16, 2011 22:59

1320... :wink: niet het bedrijf maar de achterliggende gedachte...dan kan je vandaar uit spelen met cijferkes...

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Mar 17, 2011 0:06

Dangixxer schreef:Jij ni Staffe.....?
Ik herinner mij nog da je belde om de grafiek bij RW&S te vragen waar je 239 pk had ipv die andere waar het maar 231 was.... :D :D :D


239 klinkt leuker hè.
Maar ben we er wel van bewust dat ik maar rond de 215 à 220 effectief heb hoor.
Ben er daar toen ook achter gekomen dat daar veel verschil in zit ( was toen men 2de testbank ooit )

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Mar 17, 2011 11:35

cooperke s schreef:1320... :wink: niet het bedrijf maar de achterliggende gedachte...dan kan je vandaar uit spelen met cijferkes...

Respect is only 1320 feet away :D

Stafke schreef:239 klinkt leuker hè.
Maar ben we er wel van bewust dat ik maar rond de 215 à 220 effectief heb hoor.
Ben er daar toen ook achter gekomen dat daar veel verschil in zit ( was toen men 2de testbank ooit )

Vandaar mijn opmerking dawe toch allemaal een beetje gek zijn op een "groot " cijfer. :wink:
Maar blijft toch ook belangrijk dat de cijfers een beetje betrouwbaar zijn.
Quest voor de geloofwaardige bank gaat door :grin:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Za Mar 19, 2011 23:51

knal .. pets ... plop .... kmoet wel zeggen dat hij heel goed klinkt en gaat na de update ... :D

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Wo Mar 30, 2011 15:06

Gisteren een blacked out BMW 7 gezien met alpina bits, hij had ook de classic velgen, maar dan int zwart. Echt enorm vet, moest gelijk aan de jouwe denken. Ik kan alleen de classics niet vinden op de site, zijn de jouwe reps of originele alpina's?

De dynamic velgen zijn ook maar 7,5" breed

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Apr 13, 2011 16:16

fred schreef:Gisteren een blacked out BMW 7 gezien met alpina bits, hij had ook de classic velgen, maar dan int zwart. Echt enorm vet, moest gelijk aan de jouwe denken. Ik kan alleen de classics niet vinden op de site, zijn de jouwe reps of originele alpina's?

De dynamic velgen zijn ook maar 7,5" breed


@ fred, die van mij zijn replicas denk k, maar wel top !! het zijn idd heel mooie velgen die je bijna niet ziet :) net daarom vind ik ze zo af :)



Update : nu maandag ga ik dagje naar Beek om mijn Mini onder handen te laten nemen door hun ..
:) ga voor de stage 1 gaan + run natuurlijk
:P

dan eindelijk mijn gewenste resultaat hoop ik :D
en
Zip-loos :roll: veel geld en tijdverlies gekost

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Apr 13, 2011 16:36

succes ermee!
ben zeker dat het je daar zal bevallen :grin:


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten