MINImal - to be continued..
- mister_cooper
- MINI Regular
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28 Jul 2012
- Locatie: velm
Linkervoorkant is terug hersteld van een klein accidentje (motorkap + stuk van voorbumper herspoten)
foto gsm "kwaliteit"
volgende toekomstplannen voor komende maanden:
- Remklauwen worden in brons/goud kleur gespoten
- De 18" velgen worden in de winter hoogglans verdicht
- Sticker rechts verticaal op vooruit plaatsen (ontwerp is eindelijk klaar)
-....hmmmm
varavital schreef:Musti schreef:- Remklauwen worden in brons/goud kleur gespoten
- De 18" velgen worden in de winter hoogglans verdicht
Dat brons gaat er goed bij staan
Wat bedoel je met de velgen "hoogglans verdichten"?
Hoogglans verdichten is een proces waarbij de poriën van de velg verdicht worden, je kan het enig sinds vergelijken met polijsten maar het is een ander proces.
Velg krijgt een heel mooie glans en is oxidatie-vrij want aan mijn velgenrand begin ik wat last te krijgen van oxidatie en vernis die springt van water die eronder komt te zitten
Uitleg van de persoon waar ik ga:
Dikwijls krijg ik de vraag wat is het verschil met polijsten en verdichten?
wel,het verschil zit er vooral in dat je bij met de hand gepolijste wielen eerst moet schuren.
Bij het schuren open je de poriën van de alu. en door het steeds zachter te gaan van schuurkorrel worden deze ook kleiner.
bij gesmede wielen zijn ze dan zelfs dicht na te stoppen met je laatste korrel.
Om nu dan bij het verschil uit te komen, bij verdichten word er NIET op geschuurd dus ook geen open poriën.
De te verdichte velg wordt eerst volledig van lak ontdaan in een chemisch bad,
erna gaat ze de machine in om eerst circa.30uur voor te bewerken. (afhankelijk van het soort alu)
Als deze bewerking achter de rug is komen we bij de glans, deze word verkregen door ze weer 6uur in de machine te leggen.
hierbij word dan een chemische vloeistof in samenwerking met water gevoegd die je wielen op glans brengt.
voordelen van verdichten t.o.v. polijsten
-de velg word volledig gedaan, d.w.z. alle kanten binnen buiten.
-intensieve glans, geen schuurkrassen, polijststrepen,
-gemakkelijker in onderhoud
-beter bestand tegen weersinvloed
voorbeeldje:
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Dangixxer schreef:Uw velgen verdichten....?
Dat gaat meer kosten dan een setje nieuwe
hangt er van af wat je er onder wilt natuurlijk ..en ze verdicht kopen gaat nu eenmaal niet..het is sowieso voor de look en het kuisgemak dat ik zou gaan
Er is niets aan de velgen kwestie van schade, nog altijd blij mee dus is verdichten in mijn ogen de beste optie
cooperke s schreef:Dangixxer schreef:Uw velgen verdichten....?
Dat gaat meer kosten dan een setje nieuwe
Een nieuw fake setje dan lol,wat is de kostprijs van dit proces?
@ Musti
In mijn ogen afhankelijk van wat dit proces kost,beter een setje echte bbs'en aanschaffen...
Just my opinion though!
graag, maar zie er momenteel de meerwaarde er niet van in
varavital schreef:De H&R cup kit gaat er waarschijnlijk van onder
Past die op een R57? De gewone verlagingsveren voor de R57 zijn dezelfde als die van de R55, dus ik vrees er wel voor...
neen spijtig genoeg niet.."het zou er wel onder passen" maar je gaat problemen krijgen..
R56 instellingen zijn anders dan de R57 door het groter gewicht achteraan bij de cabrio
Idee van velgen te verdichten is langs de kant gezet,
nieuwe bestelling is geplaatst
Heb paar weken getwijfeld tussen 2 modellen van Rotiform en het is dus de BLQ geworden:
Levering nog even onbekend maar hoop zo snel mogelijk.
Ondertussen ligt de vering ook te wachten, eind februari wordt ze eronder gestoken.
Rotiform BLQ:
nieuwe bestelling is geplaatst
Heb paar weken getwijfeld tussen 2 modellen van Rotiform en het is dus de BLQ geworden:
Levering nog even onbekend maar hoop zo snel mogelijk.
Ondertussen ligt de vering ook te wachten, eind februari wordt ze eronder gestoken.
Rotiform BLQ:
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten