Stafke's Blue Lightning Clubman S

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Feb 14, 2011 9:52

Stafke schreef:nog 1 keertje slapen .... :grin:


Valentijn....?

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Feb 14, 2011 10:07

Dangixxer schreef:
Stafke schreef:nog 1 keertje slapen .... :grin:


Valentijn....?


denk Beekentijn... :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Feb 14, 2011 10:20

Idd Pepi

- Testbank voor
- Chiptuning
- Testbank na
- Installatie olie temp en olie druk meter.
- JCW bumpertje

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Feb 14, 2011 11:15

Stafke schreef:Idd Pepi

- Testbank voor
- Chiptuning
- Testbank na
- Installatie olie temp en olie druk meter.
- JCW bumpertje


oliedrukmeter....?
boeiend
wat kunt ge daar juist uit afleiden
heb da ook maar weet ni hoe ik die moet interpreteren....

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Feb 14, 2011 12:05

zo kan je meten of er genoeg olie in zit en vb als je een olie koeler hebt kan het een indicator zijn voor eventuele lekkages.

T'is maar dat alles wat in de gaten kan gehouden worden .... want Beek heet een nieuw mod'je/update voor de R56/55 :wink: :D

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Feb 14, 2011 12:58

Stafke schreef:zo kan je meten of er genoeg olie in zit en vb als je een olie koeler hebt kan het een indicator zijn voor eventuele lekkages.

T'is maar dat alles wat in de gaten kan gehouden worden .... want Beek heet een nieuw mod'je/update voor de R56/55 :wink: :D


en een interessant modje... :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Feb 14, 2011 14:07

een "kammeke" :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Feb 14, 2011 14:36

Stafke schreef:zo kan je meten of er genoeg olie in zit en vb als je een olie koeler hebt kan het een indicator zijn voor eventuele lekkages.


Da meterke schommelt serieus zenne
Als je start staat ie tussen 4 en 5 bar
om tegen dat hij warm staat terug te vallen richting 3 ongeveer
vraag mij dan af vanaf welke waarde het wel iets "vertelt" :roll:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Feb 14, 2011 16:41

hmmm mja, heb er ergens ook wel men twijfels over, maar links er rechts een meterke is mooier dan enkel links of rechts :D

ps : idd een kammeke :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Feb 14, 2011 17:09

Stafke schreef:hmmm mja, heb er ergens ook wel men twijfels over, maar links er rechts een meterke is mooier dan enkel links of rechts :D

ps : idd een kammeke :wink:


aaaah
tis om esthetische redenen :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Feb 14, 2011 17:50

Dangixxer schreef:
Stafke schreef:hmmm mja, heb er ergens ook wel men twijfels over, maar links er rechts een meterke is mooier dan enkel links of rechts :D

ps : idd een kammeke :wink:


aaaah
tis om esthetische redenen :grin:


Idd
Tenzij Beek nog een ander leuk meterke heeft 8)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Feb 14, 2011 22:44

Ik zou voor de meterkes gaan voor koelvloeistoftemperatuur en oliedruk, ideale combinatie mo.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Feb 15, 2011 8:26

Nice nice , ben benieuwd :)

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Feb 16, 2011 11:02

15/02 Dagje Beek

Altijd tof daar, eerst een paar bakjes koffie met de mannen.
En dan .... Go

Op de test bank voor, tuning herschrijven op de nieuwe oem update van de R56/55
En dan Chippen.

Afbeelding
Zelfde resultaten als vorige keer op een paar pk na.
Zeer tevreden dus.

Daarna metertjes ingebouwd.
Nogmaals dank aan Beek om daar 3 uur te mogen werken aan mijn auto en hun materiaal
te mogen gebruiken => super service !!
Rechtse metertje moet nog aangesloten worden.

Ik heb gekozen voor de Olie druk meter ( omdat je daar ook kan uit aflezen of de motor op temp. staat )
En een turbo druk meter.
Water temp, inlaat temp, ..... heb ik al via de Dynodash.

Afbeelding
Afbeelding

Ook nog een bumperke meegenomen, moet wel nog wat bijgewerkt en gespoten worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sébastien
MINI-aholic
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 Feb 2010
Locatie: Wetteren

Berichtdoor Sébastien » Wo Feb 16, 2011 11:04

Knap :grin:
Die bumper zal mooi passen.
Waar laat je die spuiten?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Feb 16, 2011 11:38

Vermoedelijk bij de NAM in Gent.

Volkswagen garage met eigen spuit dienst.
Goede service en mooi werk.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Wo Feb 16, 2011 11:41

Allé ge zijt weer gesteld gelijk nen hond me vlooien 8)
Had wel leuk geweest om de "voor" en "na" grafieken van toen en nu allemaal een keertje boven elkaar te leggen! Kon je eens zien wat het verschil was tussen vroegere OEM en de geupdate OEM en hetzelfde voor de tuningfile. Kan altijd leerrijk zijn.

Nu nog den turbo en nokkenas en de 300 pk zijn in zicht! 8)

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Wo Feb 16, 2011 13:19

Mooi mooi ! :)

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Vr Feb 18, 2011 0:22

nice Staf!! ziet er goe uit die meterkes .. kwanta costa? :grin: pm :)

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Feb 18, 2011 17:45

Na 3 daagjes rijden met de nieuwe chip merk ik toch enige verbeteringen op.

De mini is veel minder agressief geworden in de lage toeren, maakt hem veel aangenamer voor degelijks verkeer.
In 1ste versnelling boost hij zo niet meer ( wat ook beter voor de koppeling is ).
Maar in 2de versnelling krijg je nu toch een duw in de rug .... amai :D

Rijd echt veel aangenamer dan v1.
Draait ook mooier bij koude motor.

Zie ook volgens het vergelijken met de grafiek dat het koppel iets later piekt maar wel langer aangehouden word.

Jcw achterbumper wordt volgende week binnen gestoken om te spuiten ....


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten