Pagina 6 van 6

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 12:35
door Fitchie
rikkie schreef:mijn zoon heeft na de verlaging van zijn wagen een tuning keurig laten doen omdat de wagen terug moet uitgelijnd worden , en deze blijft dan geldig voor de normale keuringen


Ah ? Is dat verplicht ?
Gewoon spontaan aanmelden bij één van de keuringscentra ?

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 12:53
door Musti
Fitchie schreef:
rikkie schreef:mijn zoon heeft na de verlaging van zijn wagen een tuning keurig laten doen omdat de wagen terug moet uitgelijnd worden , en deze blijft dan geldig voor de normale keuringen


Ah ? Is dat verplicht ?
Gewoon spontaan aanmelden bij één van de keuringscentra ?


Nee tuningkeuring is normaal gezien op afspraak.
en ja die is verplicht ;)..op gewone keuring wordt die gecontroleerd ;)

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 13:16
door Fitchie
Duseuh...
ik mag (moet) nu een afspraak maken voor de contole van mijn nieuwe vering.
:(

En wat wil dat zeggen bij een nieuwe auto? Ben ik dan de komende 4 jaar gerust? Of telt de keuring dan (twee)jaarlijks zoals op oudere voertuigen het geval is?
zucht

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 13:28
door Stafke
ik zou gewoon even blijven rijden, en net voor de keuring van 4 jaar het "papier" van de plaatser laten aftekenen en afspraak maken bij de keuring.

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 13:30
door schumi
Ge moet éénmalig een geometriekeuring laten doen (op afspraak)
Wel zien dat ge over een balkje van 9 cm kan rijden hé. :wink:

Greetz

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 13:35
door Fitchie
Thanks voor het advies !
Zal het GOCAR attest maar netjes bijhouden dan.

En 9 cm haal ik nog wel...
:D

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 13:46
door schumi
Fitchie schreef:En 9 cm haal ik nog wel...
:D


Dat dacht ik ook, had het gemeten op de voorbumper maar de uitlaat hangt iets lager. :wink:

Greetz

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 13:47
door Fitchie
:lol:

Hoeveel is de jouwe dan gezakt ?

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 14:14
door Bram
Dat zijn daar precies geestige gasten.

Ik vind het sterk dat geen enkele andere Mini dan diezelfde opmerkingen krijgt. Keuring is toch nationaal en niet regionaal?
Ik kan nu ook wel begrijpen dat die niet exact weten wat er standaard is en wat niet aan elk model wagen maar dit is toch overdreven...

Al die dingen worden toch niet apart aangerekend? Is er dan ook tuningkeuring nodig voor andere velgen?

Volgens mij werken daar twee soorten mensen: autoliefhebbers en gefrustreerde ambetanteriken...

Geplaatst: Za Dec 29, 2012 17:01
door schumi
Fitchie schreef:Hoeveel is de jouwe dan gezakt ?


Ik weet niet juist, ben den tel kwijt. :wink:
Ik zal het eens nakijken en laat het weten.

Greetz

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 12:13
door schumi
Fitchie schreef::lol:

Hoeveel is de jouwe dan gezakt ?


Vooraan -2.5 cm; achteraan -3 cm

Greetz

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 18:33
door Fitchie
schumi schreef:Vooraan -2.5 cm; achteraan -3 cm


Oeps, hier voor- en achteraan 3 cm, dan vrees ik dus ook voor het balkje.
:D

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 18:48
door krikkie
Bij mijne r53 voor en achteraan -3 cm en t balkje lukt, of ligt een r56 bij -3 cm nog lager?

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 18:50
door Fitchie
Geen idee...

Maar schumi had blijkbaar met de zijne op de keuring toch een probleem.

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 18:53
door krikkie
De plastieken lapjes onder de voorbumper wegslijpen???

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 19:01
door Fitchie
Dat doen ze vanzelf wel !
:grin:

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 19:50
door schumi
krikkie schreef:Bij mijne r53 voor en achteraan -3 cm en t balkje lukt, of ligt een r56 bij -3 cm nog lager?


Den uitlaat is de boosdoener. :D
Ik had gemeten op de bumper en daar had ik 11 cm maar de uitlaat (net onder de motor) hangt net iets lager. Gelukkig heb ik een schroefkit. :wink:

Greetz

Geplaatst: Zo Dec 30, 2012 21:57
door krikkie
Daar zit uw katalysator zeker, die kan je best houden :)
Misschien de ophangingspunten van de uitlaat een beetje naar boven plooien bij de motor, zodat de uitlaat hoger hangt.
Andere opties ken ik niet,

Geplaatst: Ma Dec 31, 2012 14:27
door rikkie
Stafke schreef:ik zou gewoon even blijven rijden, en net voor de keuring van 4 jaar het "papier" van de plaatser laten aftekenen en afspraak maken bij de keuring.


zolang je geen controle van politie krijgt geen probleem , maar bij een routine controle ben je niet in orde , bij een ongeval ben je niet in orde enz

papier van plaatser alleen is niet voldoende , moet terug uitgelijnd worden volgens de gegevens van de fabrikant , en een afdruk van die uitlijning meenemen naar de keuring

tuning keuring kan maar in bepaalde centra's (en enkel op afspraak) , maar eens gekeurd geld dit voor de rest van z'n leven ( zolang je niet van vering veranderd )

bij een nieuwe wagen is de keuring 4 j geldig
dan gelden de gewone keuringen

Geplaatst: Ma Dec 31, 2012 14:33
door rikkie
krikkie schreef:Daar zit uw katalysator zeker, die kan je best houden :)
Misschien de ophangingspunten van de uitlaat een beetje naar boven plooien bij de motor, zodat de uitlaat hoger hangt.
Andere opties ken ik niet,


vervangen door een sport cat , deze is kleiner :grin: