Radical Remedy II

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Jun 28, 2012 18:20

Dat kan zeker nog, vandaag gemerkt! We zijn daarna wel naar de car-wash mogen rijden :roll: . To go were boldly no-one has gone before... of zoiets.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Jun 28, 2012 21:59

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van gisteren, maar ook vandaag weer schitterend weer, juist de kap moeten dicht doen vanwege het stof op een onverharde weg. Het was dat of weer een heel stuk terug omrijden.

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Vr Jun 29, 2012 1:06

NICE!!! Echt indrukwekkend!

Veel plezier ginder en veel foto's en filmpkes voor de achterblijvers aub

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Jun 29, 2012 18:41

Foto's en filmpjes genoeg 8) . De meeste wel in hoge resolutie en te groot om op het forum te posten. Maar er zijn er al een deel op Karin haar FB te zien.

Vandaag via Flam en de sneeuwweg in Dragsvik aangekomen. Zal zien als ik straks nog een paar foto's kan verkleinen voor het forum, het blijft hier toch lang genoeg licht, en dat geeft soms wel wat problemen om te slapen :? .

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Za Jun 30, 2012 23:18

varavital schreef:Foto's en filmpjes genoeg 8) . De meeste wel in hoge resolutie en te groot om op het forum te posten. Maar er zijn er al een deel op Karin haar FB te zien.

Vandaag via Flam en de sneeuwweg in Dragsvik aangekomen. Zal zien als ik straks nog een paar foto's kan verkleinen voor het forum, het blijft hier toch lang genoeg licht, en dat geeft soms wel wat problemen om te slapen :? .


Haha daar had ik destijds ook last van (en ook van 'een hoengerke' om 2 uur 's nachts... :roll: )

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Jul 09, 2012 18:08

Een hele dikke 4000 km verder, al meer dan 1300 foto's, meer dan 100 filmpjes, onnoemelijk veel watervallen, fjorden en natuur gezien, heel veel overzetten genomen, al bij al goed weer gehad, het grootste gedeelte van de tijd open kunnen rijden. Morgen het laatste stuk richting Oslo, nog over de hoogvlakte, en dan overmorgenmiddag daar de boot op zodat we donderdagmorgen terug in Kiel aankomen en het laatste stuk naar huis kunnen rijden. Tegen dat we thuis zijn zullen we een dikke 5000 km gereden hebben.
Noorwegen, écht de moeite, maar ook wel duur (tenzij je een Noors loon hebt), je moet het eens gedaan hebben.

Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Berichtdoor rikkie » Ma Jul 09, 2012 19:50

en valt de kodak mee, is het een aanrader?

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Ma Jul 09, 2012 23:10

rikkie schreef:en valt de kodak mee, is het een aanrader?


Qua beeld perfect, veel beter dan een gopro vind ik persoonlijk. Zonder fisheye effect en mooie kleuren.
Maar... bij de eerste versies zat er een bug in de software die ervoor zorgde dat het toestel regelmatig bevroor. De mijne had al de nieuwe software erop zitten, maar heeft dat probleem toch nog. Onderweg nogmaals de nieuwe (zelfde) software gedownload en er terug op gezet, maar het effect blijft. Sommige dagen blijft hij gewoon werken zoals het moet, maar het merendeel van de dagen moeten we tot 10 keer resetten. dat is dan met een paperclip op het resetknopje duwen, daarna terug opstarten, en dan weer de datum en tijd instellen. Maar vermits het toestel vooral gekocht is om al rijdend te filmen heb je daar niet altijd de tijd voor en mis je zo wel eens stukken die je wilde filmen.
Moest het toestel dat freeze probleem niet hebben, dan zou het voor mij het perfecte toestel zijn om al rijdend (en gewoon) filmpjes mee te maken, een échte aanrader dan voor die prijs.
Als we terug zijn van reis gaat er een mailtje naar Kodak en CoolBlue om te zien wat ze eraan kunnen doen. Ik hoop dat het in orde gebracht kan worden zodat ik er verder geniet van kan hebben.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Jul 13, 2012 15:22

Op 3 km na 5400 km afgemaald met de MINI in Noorwegen en op weg naar en van.
Gisteren wel 2u tijd verloren in de files in Holland, als er daar een ongeval gebeurt, man man man...
Straks de MINI een grondig gaan afstomen en dan in de loop van de week de binnen en buitenkant eens grondig onder handen nemen, het is nodig...

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Aug 02, 2012 17:19

Spiegelkapjes opnieuw laten spuiten, wat steenslag erop gehad en de vernis was aan het loskomen. Hopelijk houden ze het nu wat langer.
Morgen nog naar de garage ermee om de kofferhandgreep te laten vervangen. Er komt water binnen in mijn kofferdeksel, en nog niet een klein beetje. In Noorwegen heb ik er een paar liter laten uitlopen. Maar het schijnt ook een gekend probleem te zijn.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Vr Aug 03, 2012 0:39

varavital schreef:Spiegelkapjes opnieuw laten spuiten, wat steenslag erop gehad en de vernis was aan het loskomen. Hopelijk houden ze het nu wat langer.
Morgen nog naar de garage ermee om de kofferhandgreep te laten vervangen. Er komt water binnen in mijn kofferdeksel, en nog niet een klein beetje. In Noorwegen heb ik er een paar liter laten uitlopen. Maar het schijnt ook een gekend probleem te zijn.


da's idd. een gekend probleem... Hier ook al voorgehad...

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Aug 10, 2012 12:54


Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Vr Aug 10, 2012 12:56

Die leeft toch gelukkig nog altijd 8)

Gebruikersavatar
Wally
MINI Master
Berichten: 2973
Lid geworden op: 04 Sep 2005
Locatie: Haaltert

Berichtdoor Wally » Vr Aug 10, 2012 14:45

Hij bestaat zelfs zo echt dat ie tweemaal wordt verkocht ... :?
http://www.2dehands.be/autos/autos/mini ... tos%2Fmini

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Aug 15, 2012 19:21

60 flessen wijn passen gemakkelijk in een R57, en dan is er nog plaats over voor 2 valiesjes met kleren en wandelschoenen voor het weekend 8) .

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Nov 14, 2012 22:37

Vandaag even zijn wintersloffen gemonteerd. Vanaf januari zal hij weer gebruikt worden voor woon-werk verkeer...

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Zo Feb 03, 2013 15:02

Woon werk verkeer in de winter, toch maar rubberen matten gekocht en vandaag erin gelegd.

Ook even mijn nieuwe AEE camera geprobeerd. Mooi beeld maar trilt te fel met de origineel bijgeleverde zuignap. Volgende keer eens proberen met de zuignapsteun die ik vroeger gekocht heb voor mij vorige camera, die trilt bijna niet.

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Feb 20, 2013 23:02

Vanavond na het starten op het werk een gereutel in de motor. Dacht nog, nu heb ik toch ook nog prijs en heeft de onze ook last van het dieselgereutel en de distributieketting. Maar na een paar km lampje van de olie aan. Onmiddellijk gestopt en motorkap open, olie liep uit de lucht darmen rechts achteraan de motor. MINI assistance dan maar gebeld. MINI is getakeld en brengt de nacht door bij de depanneur omdat die daar veilig kon staan (garage was al gesloten) en zal morgen dan naar de dealer gebracht worden. Ondertussen een Cooper D countryman als vervangwagen gekregen.
Ben benieuwd wat het gaat geven, maar ziet er niet goed uit. Zullen nu wel zien hoe de 3 jaar extra uitdraait...

Gebruikersavatar
eriks
MINI Master
Berichten: 3201
Lid geworden op: 07 Jan 2006
Locatie: Helchteren
Contact:

Berichtdoor eriks » Do Feb 21, 2013 11:27

Gelukkig garantie!
Maar is en blijft vervelend. Hopelijk snelle herstelling!

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Feb 21, 2013 15:58

Gelukkig garantie !!
Nog goed dat je hem nooit laten tunen hebt ....


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten