mini cooper S works .... white stallion
Stafke schreef:cooperke s schreef:Hoe zit het nu eigenlijk met de verlaging hier in Belgie,
Wat mag,moet enz?
Tom.
- Eerst en vooral een attest van de veren zelf ( goedgekeurd voor België )
- Plaatsings attest getekend door de plaatser met de maat voor en na erop ( 3cm verschil )
Komt er op neer dat je de auto meet na de verlaging, dat opschrijft er en 3 cm bijtelt om
"voor" in te vullen
- Ze leggen een balkje van een 6 cm op de grond en de auto moet erover kunnen ( chassis
mag niet raken )
- Veren moeten geborgd zijn ( schroefdraad om nog te verlagen na de keuring moet onklaar
gemaakt zijn ), bij mij niet gebeurd maar toch goedgekeurd met vermelding op de groene
kaart
- Geometrie van de auto moet in orde zijn ( uitlijning ), best dus voor de
verlagingskeuring eens laten nazien.
let wel op, de geometrie moet gebeuren met waardes van desbetreffende voertuig,
maar dan wel rekening houdende met het feit dat die verlaagd is .... afwijkende
waardes dus.
Verder mogen camber plaaten perfect met attest.
Remmen zou volgens de keuring ook geen probleem mogen zijn indien er een attest bij is. ( enkel stalen remleidingen doen ze moeilijk over )
Ik heb altijd gehoord dat je minimum 9 cm bodemvrijheid moet hebben? Als ik maar over een balkje van 6 cm moet kunnen rijden dan zal ik mijn mini niet hoger moeten zetten .
Dick, in ieper kan je ook gaan + je kan er op afspraak als je moet keuren met verlaging. Wel handig zo'n vip-treatment
Na een goede 2 weken met de witte ( r53 s works ) te rijden gisteren terug eens met de Blauwe ( Clubman S ) gereden.
Wat een schichtig spel is dat eigenlijk die R56 kes.
Van zodra je eens goed op de gas gaat slaan die wielen langs alle kanten.
Ik kreeg plots ff een overtuigend R53 gevoel !
De R53 kan precies veel beter overweg met power dan de r56 constructie.
Alles went natuurlijk, maar toch .....
Wat een schichtig spel is dat eigenlijk die R56 kes.
Van zodra je eens goed op de gas gaat slaan die wielen langs alle kanten.
Ik kreeg plots ff een overtuigend R53 gevoel !
De R53 kan precies veel beter overweg met power dan de r56 constructie.
Alles went natuurlijk, maar toch .....
- black jack
- MINI-aholic
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 30 Jan 2009
- Locatie: diest
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten