Nick's JCW new mod!
ik ben op het internet iets tegen gekomen dat ik nog niet kende en ik zou hierover eens de mening van anderen willen weten.
Het gaat om een bedrijf die een 'tuningbox' verkopen die zou je aansluiten tussen je moter en ECU (als ik het goed begrepen heb) en meer moet je praktisch niet doen en hupla op de JCW zou ik minstens 40 tot max 60 pk bij hebben. opmerkelijk is ook de prijs voor 329eur ben ik al gesteld.
Dit is de link van de site: http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 943-r.html
Laten jullie iets weten? razz
grtz,
Nick
Het gaat om een bedrijf die een 'tuningbox' verkopen die zou je aansluiten tussen je moter en ECU (als ik het goed begrepen heb) en meer moet je praktisch niet doen en hupla op de JCW zou ik minstens 40 tot max 60 pk bij hebben. opmerkelijk is ook de prijs voor 329eur ben ik al gesteld.
Dit is de link van de site: http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 943-r.html
Laten jullie iets weten? razz
grtz,
Nick
Ja ik bekijk het ook met argus ogen ma ik heb gekeken en op YouTube vind ik een filmke waar den baas van da bedrijf geïnterviewd wordt door een journaliste dus als ge iets besteld zulde da waarschijnlijk ook wel krijgen maja is da te vertrouwen omda zo maar aan te sluiten. En die prestaties zijn wel echt hoog hè :s
Nickjcw schreef:Ja ik bekijk het ook met argus ogen ma ik heb gekeken en op YouTube vind ik een filmke waar den baas van da bedrijf geïnterviewd wordt door een journaliste dus als ge iets besteld zulde da waarschijnlijk ook wel krijgen maja is da te vertrouwen omda zo maar aan te sluiten. En die prestaties zijn wel echt hoog hè :s
Waarom ni iets of zelfs wa meer geld uitgeven voor iets deftig.....
Ge geeft zoveel geld uit om ne JCW te kopen
En steekt er dan software op van "god-weet-wat"
Ik ben ni meer mee
En zo er overal te lezen valt.
De turbo van de R56 is echt wel een zwakke schakel!
Ze vallen gelijk vliegen
Oké de jouwe is een betere (want verschillend van de gewone R56), maar zou toch eens deftig informeren alvorens ervoor te gaan.
En dan spreken we nog niet over de prestaties, want zulke cijfers met enkel software...
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Di Mei 10, 2011 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Tuning van de 3e gen (turbo gen) staat nog in zen kinderschoenen!
Ik zou het persoonlijk niet doen..
Weet niet wat je reeds verandert hebt maar ik zou zorgen voor een deftige ic en wegligging en daar ben je dan ook weer een stap verder mee.
Mijn gevoel zegt dat je eerst deftig kopwerk moet doen vooraleer ge met turbo's en software begint te spelen..maar ja that's me lol..Zoals Freek zegt overal rollen koppen(turbo's) en cilinders dus ik denk dat ze nog verre van een deftige motor en motortuning hebben..
K zou zeggen lees nog een beetje verder,verder dan het geen wat je het eerste tegenkomt op het net.Allemaal dien treut van grote vermogenstoenames met software ik krijg er de rillingen van,en zeker degene met een zogezegd bakske waar ne voorgebakken tune in zit.Elke motor is anders dus ge kunt nie zomaar ne software veranderen/produceren die dan op elke motor blijkt goed te zijn ..
Tom.
Ik zou het persoonlijk niet doen..
Weet niet wat je reeds verandert hebt maar ik zou zorgen voor een deftige ic en wegligging en daar ben je dan ook weer een stap verder mee.
Mijn gevoel zegt dat je eerst deftig kopwerk moet doen vooraleer ge met turbo's en software begint te spelen..maar ja that's me lol..Zoals Freek zegt overal rollen koppen(turbo's) en cilinders dus ik denk dat ze nog verre van een deftige motor en motortuning hebben..
K zou zeggen lees nog een beetje verder,verder dan het geen wat je het eerste tegenkomt op het net.Allemaal dien treut van grote vermogenstoenames met software ik krijg er de rillingen van,en zeker degene met een zogezegd bakske waar ne voorgebakken tune in zit.Elke motor is anders dus ge kunt nie zomaar ne software veranderen/produceren die dan op elke motor blijkt goed te zijn ..
Tom.
Laatst gewijzigd door cooperke s op Di Mei 10, 2011 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Awel ma ik ben daarmee akkoord hè. Ik wil mijnen auto ni naar de zak rijden door zo iets hè. Ik wou gewoon is van iemand anders horen dat da toch allemaal ni zo'n 'heilige' producten zijn .
Verder ja ze hebben mij altijd afgeraden om de jcw te chippen maar ja wa zou ge dan nog kunnen doen dat het nog redelijk betaalbaar blijft . Of anders direct anderen turbo laten plaatsen maar ja is het da wel waard..
Verder ja ze hebben mij altijd afgeraden om de jcw te chippen maar ja wa zou ge dan nog kunnen doen dat het nog redelijk betaalbaar blijft . Of anders direct anderen turbo laten plaatsen maar ja is het da wel waard..
Powerdooskes .... als je echt miserie wil.
Ik zou het zeker niet doen !
Uiteindelijk gaat het om verkeerde info die naar de motor gestuurd wordt.
Software tuning
Waarom niet, er zijn genoeg voorbeelden van.
En om eerlijk te zijn, een turbo kan je standaard ook kapot rijden.
Uiteraard zal een getunde een kortere levensloop hebben.
Onze S ( met zwakkere turbo ) is al 40000 km gechipt en daar wordt GOED mee gereden, daar is de turbo nog steeds op en top.
En idd, de intercooler heb ik ook aangepast, kwestie van wat veiliger te spelen
En als deze turbo het begeeft .... dan komt er een verbeterde.
Uiteraard bestaan er grondigere tuningen, maar als je het plaatje kosten/alledaags gebruik afweegt is dit voor mij de beste keuze.
Ik denk niet dat er voor de R56 veel andere keuzes zijn.
Beek heeft nog een nokkenas kortlings op zen site gezet, maar de eerste is pas 2 maand geleden geplaatst .... nog even wachten dus
Ik zou het zeker niet doen !
Uiteindelijk gaat het om verkeerde info die naar de motor gestuurd wordt.
Software tuning
Waarom niet, er zijn genoeg voorbeelden van.
En om eerlijk te zijn, een turbo kan je standaard ook kapot rijden.
Uiteraard zal een getunde een kortere levensloop hebben.
Onze S ( met zwakkere turbo ) is al 40000 km gechipt en daar wordt GOED mee gereden, daar is de turbo nog steeds op en top.
En idd, de intercooler heb ik ook aangepast, kwestie van wat veiliger te spelen
En als deze turbo het begeeft .... dan komt er een verbeterde.
Uiteraard bestaan er grondigere tuningen, maar als je het plaatje kosten/alledaags gebruik afweegt is dit voor mij de beste keuze.
Ik denk niet dat er voor de R56 veel andere keuzes zijn.
Beek heeft nog een nokkenas kortlings op zen site gezet, maar de eerste is pas 2 maand geleden geplaatst .... nog even wachten dus
Stafke schreef:Powerdooskes .... als je echt miserie wil.
Ik zou het zeker niet doen !
Uiteindelijk gaat het om verkeerde info die naar de motor gestuurd wordt.
Software tuning
Waarom niet, er zijn genoeg voorbeelden van.
En om eerlijk te zijn, een turbo kan je standaard ook kapot rijden.
Uiteraard zal een getunde een kortere levensloop hebben.
Onze S ( met zwakkere turbo ) is al 40000 km gechipt en daar wordt GOED mee gereden, daar is de turbo nog steeds op en top.
En idd, de intercooler heb ik ook aangepast, kwestie van wat veiliger te spelen
En als deze turbo het begeeft .... dan komt er een verbeterde.
Uiteraard bestaan er grondigere tuningen, maar als je het plaatje kosten/alledaags gebruik afweegt is dit voor mij de beste keuze.
Ik denk niet dat er voor de R56 veel andere keuzes zijn.
Beek heeft nog een nokkenas kortlings op zen site gezet, maar de eerste is pas 2 maand geleden geplaatst .... nog even wachten dus
Ik ben akkoord met uw instelling.
Maar veel mensen denken niet zo.
Ze denken eerder "Ik wil ALLES eruit halen wat erin zit, het mag niks kosten en het moet veiliger zijn dan standaard...."
Dan is tuning nooit een optie! Blijf er dan beter af. Alleen zou ik ook ni durven zeggen dat de standaard autootjes geen brokken kunnen maken.....
Dangixxer schreef:Stafke schreef:Powerdooskes .... als je echt miserie wil.
Ik zou het zeker niet doen !
Uiteindelijk gaat het om verkeerde info die naar de motor gestuurd wordt.
Software tuning
Waarom niet, er zijn genoeg voorbeelden van.
En om eerlijk te zijn, een turbo kan je standaard ook kapot rijden.
Uiteraard zal een getunde een kortere levensloop hebben.
Onze S ( met zwakkere turbo ) is al 40000 km gechipt en daar wordt GOED mee gereden, daar is de turbo nog steeds op en top.
En idd, de intercooler heb ik ook aangepast, kwestie van wat veiliger te spelen
En als deze turbo het begeeft .... dan komt er een verbeterde.
Uiteraard bestaan er grondigere tuningen, maar als je het plaatje kosten/alledaags gebruik afweegt is dit voor mij de beste keuze.
Ik denk niet dat er voor de R56 veel andere keuzes zijn.
Beek heeft nog een nokkenas kortlings op zen site gezet, maar de eerste is pas 2 maand geleden geplaatst .... nog even wachten dus
ALLES eruit halen wat erin zit, het mag niks kosten en het moet veiliger zijn dan standaard...."
Ik wil dat ook !!
Tuning is en blijft een sport .... sometimes you win, .... sometimes you lose ....
Daar moet je rekening mee houden.
Om maar een vergelijk te maken
Commeriele tuning
http://www.diesel-powerbox.be/technische_uitleg.html
Daadwerkelijke tuning
http://www.beekautoracing.nl/
http://www.1320.co.uk/default.aspx
Laatst gewijzigd door Stafke op Wo Mei 11, 2011 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Stafke schreef:Om maar een vergelijk te maken
Commeriele tuning
http://www.diesel-powerbox.be/technische_uitleg.html
Daadwerkelijke tuning
http://www.beekautoracing.nl/
http://www.1320.co.uk/default.aspx
Duidelijk terugkerend patroon....een wilde dame die je probeert af te leiden van al waar het nu net om draait...... = te mijden!
Net zoals al de rest hier is mijn mini echt belangrijk. Ik heb gewoon het idee het kan altijd sneller maar het moet in de eerste plaats de wagen waart zijn hè. Goedkope en meestal minder goed van kwaliteit alternatieven zijn voor mij geen optie maar dit zag er nu toch net iets te mooi uit om waar te zijn .
Maar ik wil ook niet doen wat jij hebt gedaan hè Freek ik ben zeer tevreden van de huidige prestaties nu maar moest er zich een zaak voordoen zoals wij dat zeggen dan ja is het misschien het overwegen waart e.
Maar ik wil ook niet doen wat jij hebt gedaan hè Freek ik ben zeer tevreden van de huidige prestaties nu maar moest er zich een zaak voordoen zoals wij dat zeggen dan ja is het misschien het overwegen waart e.
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
- sharpsafer
- MINI Driver
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 31 Mar 2009
- Locatie: kortrijk
- sharpsafer
- MINI Driver
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 31 Mar 2009
- Locatie: kortrijk
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten