fantaflesdopke - Mini Cooper S

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

fantaflesdopke - Mini Cooper S

Berichtdoor fantaflesdopke » Za Jun 02, 2012 19:34

Hier is ie dan, intussen na een week in mijn bezit te zijn met 700km op de teller ...
Het heeft wat voeten in de aarde gehad tegen dat ik mijn nieuw speeltje in ontvangst kon nemen, maar wat de Mini zelf betreft: keihard tevreden! 8)

Vanmiddag vlug eens gepasseerd langs een fotolocatie:

Afbeelding

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Za Jun 02, 2012 21:18

Heel schoon kleurtje ! Veel plezier ermee ! :wink:

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Za Jun 02, 2012 21:28

Wat blinkt die nog mooi! :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Jun 02, 2012 21:57

Heel mooie MINI!!!!
En dat ze het dak en de spiegels niet in het rood gedaan hebben vind ik een meevaller :D
Zo veel stijlvoller

Gebruikersavatar
PeterkePan
MINI Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 Jun 2011

Berichtdoor PeterkePan » Za Jun 02, 2012 22:52

erg knap !

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Zo Jun 03, 2012 9:09

Dangixxer schreef:Heel mooie MINI!!!!
En dat ze het dak en de spiegels niet in het rood gedaan hebben vind ik een meevaller :D
Zo veel stijlvoller


Inderdaad, het is niet wat ik gevraagd heb maar zeker niet lelijk ... En als ik hem op termijn wil verkopen zal het ook wat vlotter gaan denk ik.

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Zo Jun 03, 2012 10:58

fantaflesdopke schreef:
Dangixxer schreef:Heel mooie MINI!!!!
En dat ze het dak en de spiegels niet in het rood gedaan hebben vind ik een meevaller :D
Zo veel stijlvoller


Inderdaad, het is niet wat ik gevraagd heb maar zeker niet lelijk ... En als ik hem op termijn wil verkopen zal het ook wat vlotter gaan denk ik.


Je kan ze altijd rood wrappen en bij verkoop die plakkers eraf halen! Want eerlijk gezegd.. ik denk dat die wel super moet staan met het rode dak en de rode spiegels! (En je ziet ze ook niet veel...)

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Do Jun 07, 2012 10:17

YorkPower schreef:Je kan ze altijd rood wrappen en bij verkoop die plakkers eraf halen! Want eerlijk gezegd.. ik denk dat die wel super moet staan met het rode dak en de rode spiegels! (En je ziet ze ook niet veel...)


Het eerste voorstel van de dealer (dak spuiten + andere spiegelkappen) heb ik meteen afgeschoten, zijn tweede voorstel was ook om het dak te laten wrappen met 3M-folie ...

Maar ik ben eerlijk gezegd totaal niet te vinden voor dat systeem, ken enkele eigenaars van een Focus RS500 en die klagen steen en been over het onderhoud ervan. Eens je die weg opgaat moet je constant opletten waar de wagen geparkeerd staat (vermijden van vogelstr*nt), zeer frequent wassen, en aangepaste producten gebruiken om de folie te reinigen ...

Dit gezegd zijnde: misschien enkel de spiegelkappen in een (fel) kleurtje steken, zou dat niet iets zijn? Dat hoeft daarom geen Chili Red te worden, ik denk maar aan bvb het Krypton Green dat ook bij Lotus gebruikt werd?
Kan er niet zo slecht uitzien, volledig Eclipse Grey met flashy fluo groen-gele spiegels :grin:

En een set extra kapjes is nu ook niet zo duur hé ...

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Jun 07, 2012 11:35

good thinking!!!!

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Do Jun 07, 2012 11:57

Of wat dacht je van knal gele? ;) Veel te weinig MINI's met knalgele accenten!
Met die kleur van spiegelkappen, is dat dan de kleur dat de MINI's van Deloitte hebben? Als dat inderdaad daar sterk op lijkt zou ik misschien wel meer dan alleen de spiegels in de kleur doen want anders word je meteen daarmee geassocieerd ;).

Afbeelding

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Do Jun 07, 2012 12:27

Ja crap, daar had ik niet aan gedacht ... er staan nochtans af en toe één van die exemplaren op de parking bij ons op het werk :roll:

Het zal niet exact hetzelfde kleur zijn, maar neigt er toch sterk naartoe.
Reden genoeg om zeker niet in die richting te gaan!

We zien wel, eerst een paar maanden zo rondrijden 8)

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Jun 07, 2012 17:52

Spiegelkappen en remklauwen in kawa groen zou hem wel goed staan.

Gebruikersavatar
Bram
MINI Freak
Berichten: 279
Lid geworden op: 07 Mar 2012
Locatie: Olen

Berichtdoor Bram » Za Jun 09, 2012 21:45

NICE!


varavital schreef:Spiegelkappen en remklauwen in kawa groen zou hem wel goed staan.


Ik heb nog beetje half-fluo-licht-groene wrapfolie (van Hexis dacht ik, dus absoluut geen rommel) liggen, moet zeker lukken om daar twee spiegelkappen met te doen. Kan ik wel eens meepakken naar een ritje om te zien of je het wat vindt...

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Zo Jun 10, 2012 1:38

Bram schreef:NICE!


varavital schreef:Spiegelkappen en remklauwen in kawa groen zou hem wel goed staan.


Ik heb nog beetje half-fluo-licht-groene wrapfolie (van Hexis dacht ik, dus absoluut geen rommel) liggen, moet zeker lukken om daar twee spiegelkappen met te doen. Kan ik wel eens meepakken naar een ritje om te zien of je het wat vindt...


Als het eens past dat ik een rondrit of bijeenkomst kan bijwonen, en het idee leeft nog, laat ik je iets weten :P

Maar je hoeft het nu ook niet langs de kant te houden voor mij natuurlijk ...

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Do Aug 23, 2012 8:04

Na de nogal teleurstellende eerste ervaringen met het dealership bij de aanschaf van de Mini, gisteren (gelukkig) een veel beter gevoel gekregen.

Ben eens langs geweest voor een eerste check-up en oplossen van het rammeltje achteraan, en ben op alle vlakken vlot, correct en vriendelijk geholpen! Zoiets schept tenminste vertrouwen voor de toekomst ...

Alles bleek ok tijdens de check-up :P Een kwart litertje olie erbij na 2000km, dus geen noemenswaardig verbruik, als het al niet van in het begin zo was. Eén van de twee ruitensproeierleidingen was losgekomen, easy fix. En het rammeltje achteraan bleek afkomstig te zijn van de linker achterbank, wat speling op het klikmechanisme.

Tot slot nog wat info gevraagd over bijkomende tellers naast de toerenteller, zie toch graag de temperatuur van mijn koelvloeistof.

Gebruikersavatar
Musti
MINI-aholic
Berichten: 598
Lid geworden op: 20 Jul 2008
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor Musti » Do Aug 30, 2012 22:14

fantaflesdopke schreef:Na de nogal teleurstellende eerste ervaringen met het dealership bij de aanschaf van de Mini, gisteren (gelukkig) een veel beter gevoel gekregen.

Ben eens langs geweest voor een eerste check-up en oplossen van het rammeltje achteraan, en ben op alle vlakken vlot, correct en vriendelijk geholpen! Zoiets schept tenminste vertrouwen voor de toekomst ...

Alles bleek ok tijdens de check-up :P Een kwart litertje olie erbij na 2000km, dus geen noemenswaardig verbruik, als het al niet van in het begin zo was. Eén van de twee ruitensproeierleidingen was losgekomen, easy fix. En het rammeltje achteraan bleek afkomstig te zijn van de linker achterbank, wat speling op het klikmechanisme.

Tot slot nog wat info gevraagd over bijkomende tellers naast de toerenteller, zie toch graag de temperatuur van mijn koelvloeistof.


MINI en rammelen..get used to it zou ik zeggen..na een tijd ligde daar echt niet meer wakker van :D

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Ma Sep 03, 2012 10:50

Eind van de week mag de Mini op bezoek bij de dealer, toch maar beslist om extra boordinstrumenten te laten plaatsen ...

Nu het nog relatief warm is kan ik wel gokken dat het blok op temperatuur is, maar zou ook in de winter willen zien hoe het met de temperatuur van het koelwater gesteld is. Want als ik van iets de kriebels krijg, is het plankgas geven met koude motor, en warme koelvloeistof is nog niet gelijk aan warme olie, maar het geeft toch al een eerste indicatie.

Foto volgt na plaatsing :)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Sep 03, 2012 17:25

Olie warmrijden duurt ongeveer 3 keer zo lang als koelvloeistof....
In de winter zelfs nog langer
Weinig nut dus.... :shock:

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Ma Sep 03, 2012 20:17

Dangixxer schreef:Olie warmrijden duurt ongeveer 3 keer zo lang als koelvloeistof....
In de winter zelfs nog langer
Weinig nut dus.... :shock:


Mja, weet ik wel, op mijn vorige wagen was er voor beide een meter aanwezig :wink:

Alleen ben ik niet bekend met dit blok en zijn gedrag qua temperatuur, dus wat mij betreft is een metertje met koelvloeistoftemperatuur niet onhandig.

Omgekeerd zie ik het trouwens even graag verschijnen, als de temperatuur te hoog oploopt ...

Gebruikersavatar
fantaflesdopke
MINI Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 Mei 2012
Locatie: Merelbeke
Contact:

Berichtdoor fantaflesdopke » Do Okt 11, 2012 11:37

Metertjes zijn intussen al een tijdje geplaatst, moet er nog steeds eens een foto van maken en hier in het topic gooien ...

En aangezien ik op vlak van geluid toch een serieuze stap terug heb gezet tov mijn vorige wagen, toch maar een andere einddemper besteld. Binnen een paar weken zou er een exemplaar van Eisenmann moeten onder steken! :grin:

Ik hoop dat dit voldoende zal helpen, de originele lijn is toch aan de stille kant. Indien het verhoopte effect uitblijft, wat raden jullie aan? Tweede cat er vantussen gooien?
Geeft dit geen kans op motorstoringslampje?


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten