fantaflesdopke - Mini Cooper S
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
fantaflesdopke - Mini Cooper S
Hier is ie dan, intussen na een week in mijn bezit te zijn met 700km op de teller ...
Het heeft wat voeten in de aarde gehad tegen dat ik mijn nieuw speeltje in ontvangst kon nemen, maar wat de Mini zelf betreft: keihard tevreden!
Vanmiddag vlug eens gepasseerd langs een fotolocatie:
Het heeft wat voeten in de aarde gehad tegen dat ik mijn nieuw speeltje in ontvangst kon nemen, maar wat de Mini zelf betreft: keihard tevreden!
Vanmiddag vlug eens gepasseerd langs een fotolocatie:
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
fantaflesdopke schreef:Dangixxer schreef:Heel mooie MINI!!!!
En dat ze het dak en de spiegels niet in het rood gedaan hebben vind ik een meevaller
Zo veel stijlvoller
Inderdaad, het is niet wat ik gevraagd heb maar zeker niet lelijk ... En als ik hem op termijn wil verkopen zal het ook wat vlotter gaan denk ik.
Je kan ze altijd rood wrappen en bij verkoop die plakkers eraf halen! Want eerlijk gezegd.. ik denk dat die wel super moet staan met het rode dak en de rode spiegels! (En je ziet ze ook niet veel...)
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
YorkPower schreef:Je kan ze altijd rood wrappen en bij verkoop die plakkers eraf halen! Want eerlijk gezegd.. ik denk dat die wel super moet staan met het rode dak en de rode spiegels! (En je ziet ze ook niet veel...)
Het eerste voorstel van de dealer (dak spuiten + andere spiegelkappen) heb ik meteen afgeschoten, zijn tweede voorstel was ook om het dak te laten wrappen met 3M-folie ...
Maar ik ben eerlijk gezegd totaal niet te vinden voor dat systeem, ken enkele eigenaars van een Focus RS500 en die klagen steen en been over het onderhoud ervan. Eens je die weg opgaat moet je constant opletten waar de wagen geparkeerd staat (vermijden van vogelstr*nt), zeer frequent wassen, en aangepaste producten gebruiken om de folie te reinigen ...
Dit gezegd zijnde: misschien enkel de spiegelkappen in een (fel) kleurtje steken, zou dat niet iets zijn? Dat hoeft daarom geen Chili Red te worden, ik denk maar aan bvb het Krypton Green dat ook bij Lotus gebruikt werd?
Kan er niet zo slecht uitzien, volledig Eclipse Grey met flashy fluo groen-gele spiegels
En een set extra kapjes is nu ook niet zo duur hé ...
Of wat dacht je van knal gele? Veel te weinig MINI's met knalgele accenten!
Met die kleur van spiegelkappen, is dat dan de kleur dat de MINI's van Deloitte hebben? Als dat inderdaad daar sterk op lijkt zou ik misschien wel meer dan alleen de spiegels in de kleur doen want anders word je meteen daarmee geassocieerd .
Met die kleur van spiegelkappen, is dat dan de kleur dat de MINI's van Deloitte hebben? Als dat inderdaad daar sterk op lijkt zou ik misschien wel meer dan alleen de spiegels in de kleur doen want anders word je meteen daarmee geassocieerd .
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
Ja crap, daar had ik niet aan gedacht ... er staan nochtans af en toe één van die exemplaren op de parking bij ons op het werk
Het zal niet exact hetzelfde kleur zijn, maar neigt er toch sterk naartoe.
Reden genoeg om zeker niet in die richting te gaan!
We zien wel, eerst een paar maanden zo rondrijden
Het zal niet exact hetzelfde kleur zijn, maar neigt er toch sterk naartoe.
Reden genoeg om zeker niet in die richting te gaan!
We zien wel, eerst een paar maanden zo rondrijden
NICE!
Ik heb nog beetje half-fluo-licht-groene wrapfolie (van Hexis dacht ik, dus absoluut geen rommel) liggen, moet zeker lukken om daar twee spiegelkappen met te doen. Kan ik wel eens meepakken naar een ritje om te zien of je het wat vindt...
varavital schreef:Spiegelkappen en remklauwen in kawa groen zou hem wel goed staan.
Ik heb nog beetje half-fluo-licht-groene wrapfolie (van Hexis dacht ik, dus absoluut geen rommel) liggen, moet zeker lukken om daar twee spiegelkappen met te doen. Kan ik wel eens meepakken naar een ritje om te zien of je het wat vindt...
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
Bram schreef:NICE!varavital schreef:Spiegelkappen en remklauwen in kawa groen zou hem wel goed staan.
Ik heb nog beetje half-fluo-licht-groene wrapfolie (van Hexis dacht ik, dus absoluut geen rommel) liggen, moet zeker lukken om daar twee spiegelkappen met te doen. Kan ik wel eens meepakken naar een ritje om te zien of je het wat vindt...
Als het eens past dat ik een rondrit of bijeenkomst kan bijwonen, en het idee leeft nog, laat ik je iets weten
Maar je hoeft het nu ook niet langs de kant te houden voor mij natuurlijk ...
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
Na de nogal teleurstellende eerste ervaringen met het dealership bij de aanschaf van de Mini, gisteren (gelukkig) een veel beter gevoel gekregen.
Ben eens langs geweest voor een eerste check-up en oplossen van het rammeltje achteraan, en ben op alle vlakken vlot, correct en vriendelijk geholpen! Zoiets schept tenminste vertrouwen voor de toekomst ...
Alles bleek ok tijdens de check-up Een kwart litertje olie erbij na 2000km, dus geen noemenswaardig verbruik, als het al niet van in het begin zo was. Eén van de twee ruitensproeierleidingen was losgekomen, easy fix. En het rammeltje achteraan bleek afkomstig te zijn van de linker achterbank, wat speling op het klikmechanisme.
Tot slot nog wat info gevraagd over bijkomende tellers naast de toerenteller, zie toch graag de temperatuur van mijn koelvloeistof.
Ben eens langs geweest voor een eerste check-up en oplossen van het rammeltje achteraan, en ben op alle vlakken vlot, correct en vriendelijk geholpen! Zoiets schept tenminste vertrouwen voor de toekomst ...
Alles bleek ok tijdens de check-up Een kwart litertje olie erbij na 2000km, dus geen noemenswaardig verbruik, als het al niet van in het begin zo was. Eén van de twee ruitensproeierleidingen was losgekomen, easy fix. En het rammeltje achteraan bleek afkomstig te zijn van de linker achterbank, wat speling op het klikmechanisme.
Tot slot nog wat info gevraagd over bijkomende tellers naast de toerenteller, zie toch graag de temperatuur van mijn koelvloeistof.
fantaflesdopke schreef:Na de nogal teleurstellende eerste ervaringen met het dealership bij de aanschaf van de Mini, gisteren (gelukkig) een veel beter gevoel gekregen.
Ben eens langs geweest voor een eerste check-up en oplossen van het rammeltje achteraan, en ben op alle vlakken vlot, correct en vriendelijk geholpen! Zoiets schept tenminste vertrouwen voor de toekomst ...
Alles bleek ok tijdens de check-up Een kwart litertje olie erbij na 2000km, dus geen noemenswaardig verbruik, als het al niet van in het begin zo was. Eén van de twee ruitensproeierleidingen was losgekomen, easy fix. En het rammeltje achteraan bleek afkomstig te zijn van de linker achterbank, wat speling op het klikmechanisme.
Tot slot nog wat info gevraagd over bijkomende tellers naast de toerenteller, zie toch graag de temperatuur van mijn koelvloeistof.
MINI en rammelen..get used to it zou ik zeggen..na een tijd ligde daar echt niet meer wakker van
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
Eind van de week mag de Mini op bezoek bij de dealer, toch maar beslist om extra boordinstrumenten te laten plaatsen ...
Nu het nog relatief warm is kan ik wel gokken dat het blok op temperatuur is, maar zou ook in de winter willen zien hoe het met de temperatuur van het koelwater gesteld is. Want als ik van iets de kriebels krijg, is het plankgas geven met koude motor, en warme koelvloeistof is nog niet gelijk aan warme olie, maar het geeft toch al een eerste indicatie.
Foto volgt na plaatsing
Nu het nog relatief warm is kan ik wel gokken dat het blok op temperatuur is, maar zou ook in de winter willen zien hoe het met de temperatuur van het koelwater gesteld is. Want als ik van iets de kriebels krijg, is het plankgas geven met koude motor, en warme koelvloeistof is nog niet gelijk aan warme olie, maar het geeft toch al een eerste indicatie.
Foto volgt na plaatsing
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
Dangixxer schreef:Olie warmrijden duurt ongeveer 3 keer zo lang als koelvloeistof....
In de winter zelfs nog langer
Weinig nut dus....
Mja, weet ik wel, op mijn vorige wagen was er voor beide een meter aanwezig
Alleen ben ik niet bekend met dit blok en zijn gedrag qua temperatuur, dus wat mij betreft is een metertje met koelvloeistoftemperatuur niet onhandig.
Omgekeerd zie ik het trouwens even graag verschijnen, als de temperatuur te hoog oploopt ...
- fantaflesdopke
- MINI Regular
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 Mei 2012
- Locatie: Merelbeke
- Contact:
Metertjes zijn intussen al een tijdje geplaatst, moet er nog steeds eens een foto van maken en hier in het topic gooien ...
En aangezien ik op vlak van geluid toch een serieuze stap terug heb gezet tov mijn vorige wagen, toch maar een andere einddemper besteld. Binnen een paar weken zou er een exemplaar van Eisenmann moeten onder steken!
Ik hoop dat dit voldoende zal helpen, de originele lijn is toch aan de stille kant. Indien het verhoopte effect uitblijft, wat raden jullie aan? Tweede cat er vantussen gooien?
Geeft dit geen kans op motorstoringslampje?
En aangezien ik op vlak van geluid toch een serieuze stap terug heb gezet tov mijn vorige wagen, toch maar een andere einddemper besteld. Binnen een paar weken zou er een exemplaar van Eisenmann moeten onder steken!
Ik hoop dat dit voldoende zal helpen, de originele lijn is toch aan de stille kant. Indien het verhoopte effect uitblijft, wat raden jullie aan? Tweede cat er vantussen gooien?
Geeft dit geen kans op motorstoringslampje?
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten