"4 in 1" collecteurs te koop met cat vervanger
Hein en Bart doen zo ook iets met een spruitstuk.
Zie: http://www.mini2.nl/forum/viewtopic.php?t=1766
Wil niet uw handel om zeep helpen maar meer info geven...
Ik weet alleen geen prijzen maar wel dat Quicksilver er ??n onder heeft hangen. Heb ooit iets gehoord van ? 1.000,-
Zie: http://www.mini2.nl/forum/viewtopic.php?t=1766
Wil niet uw handel om zeep helpen maar meer info geven...

Ik weet alleen geen prijzen maar wel dat Quicksilver er ??n onder heeft hangen. Heb ooit iets gehoord van ? 1.000,-
Software moet idd best aangepast worden, dat maakt juist het grote verschil. Spaghetti uitlaten voor de MINI vind je genoeg, zowel als 4 in 2 in 1 als 4 in 1. Er zitten er daar verschillende goede tussen, en kwa uitlaatgasverloop zitten er bij de meeste weinig verschillen tussen (enkel wat de kat betreft) dus hangt veel af van de prijs als je enkel voor het spruitstuk zou gaan. Op dat gebied komen die van Coopertje heel goed uit, maar ik vrees dat zonder een software aanpassing het koppel niet echt veel gaat stijgen.
En zoals gezegd, de software wordt er zo goed als nooit bijgeleverd...
Ideaal zou zijn zelf een spruitstuk kunnen kiezen, en ergens anders de software kunnen kiezen
En zoals gezegd, de software wordt er zo goed als nooit bijgeleverd...

Ideaal zou zijn zelf een spruitstuk kunnen kiezen, en ergens anders de software kunnen kiezen

Ik zie het probleem niet... De voorgestelde ideale situatie is toch niet uitzonderlijk?
Heinz, om er maar eentje te noemen, kan de ECU zo mappen dat optimaal gebruik gemaakt wordt van het vervangspruitstuk.
kan je ons een ruwe schatting geven van dergelijk prijskaartje, Bruno?

Heinz, om er maar eentje te noemen, kan de ECU zo mappen dat optimaal gebruik gemaakt wordt van het vervangspruitstuk.
kan je ons een ruwe schatting geven van dergelijk prijskaartje, Bruno?
- quicksilver
- MINI-aholic
Met wat gezoek op andere forums en internet kwam ik dit tegen:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
En daarbij het commentaar van een kenner:
Kat-Ersatz??? Was soll das denn sein? Ausserdem fehlt das flexible Teil um Schwingungen und seitlichen Versatz auszugleichen. Besser Finger weg und auf was richtiges sparen.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1
En daarbij het commentaar van een kenner:
Kat-Ersatz??? Was soll das denn sein? Ausserdem fehlt das flexible Teil um Schwingungen und seitlichen Versatz auszugleichen. Besser Finger weg und auf was richtiges sparen.
he dat spruitstuk van ebay lijkt wel veel op deze die hier te koop aangeboden wordt . wat mij opvalt is dat er geen cat meer in zit
die moet er zelf tussen gelast worden, lijkt me wel beter, zonder kat moet de software zoiezo aangepast worden, omdat de labda sondes voor en na de cat zitten, dus de software controleerd of de cat nog werkt, zoniet dan gaan er lekker veel oranje lampjes op het dashboard branden
en in belgie is het toch ook verboden om in een auto te rijden van na 1998, zonder cat, hier in nedeland wel, dus moet je iedere keer voor de keuring je originele spruitstuk er weer onderzetten
alleen spruitstuk met originele cat heeft geen zin, aangezien het oem spruitstuk al dusdanig goed is dat je daar geen winst meer uithaald, dus zal je moeten overstappen naar een sportcat of metalcat, en die zijn prijzig!!!!!
JS Tuning levert spruitstukken met sportcat voor alle MINI's welke alle duitse tuv keuringen hebben, en je MINI om tovert in een TDI qua trekkracht en verbruik max koppel reeds bij 2200 toeren beschikbaar
voor eventuele vragen stuur een pb
hein

en in belgie is het toch ook verboden om in een auto te rijden van na 1998, zonder cat, hier in nedeland wel, dus moet je iedere keer voor de keuring je originele spruitstuk er weer onderzetten

alleen spruitstuk met originele cat heeft geen zin, aangezien het oem spruitstuk al dusdanig goed is dat je daar geen winst meer uithaald, dus zal je moeten overstappen naar een sportcat of metalcat, en die zijn prijzig!!!!!
JS Tuning levert spruitstukken met sportcat voor alle MINI's welke alle duitse tuv keuringen hebben, en je MINI om tovert in een TDI qua trekkracht en verbruik max koppel reeds bij 2200 toeren beschikbaar
voor eventuele vragen stuur een pb
hein
vt-sports is ne winkel, geen ebay gedoe.
enfin. binnen drie weken heeft auto tuning heinz zijn nieuwe testbank en dan worden de eerste geplaatst.
deze worden geplaatst door een erkende autotuner en deze zal de nodige aanpassingen zelf doen zodat er geen flikkerende lichtjes zullen branden.
kben zelf geen mechanieker.
en dat geval van ebay als zij dat leuk vinden om fotokes van vt-sports zijn gerief te trekken moeten zij dat maar doen. ik probeer hier nie een handeltje op te zetten. ik zeg gewoon wat tom te bieden heeft voor mini. willen jullie niet. kan mij niet schelen hoor, ik verdien er niks op.
kzal wel mijn prestaties posten ferre ook en nog een andere cooper s ook
enfin. binnen drie weken heeft auto tuning heinz zijn nieuwe testbank en dan worden de eerste geplaatst.
deze worden geplaatst door een erkende autotuner en deze zal de nodige aanpassingen zelf doen zodat er geen flikkerende lichtjes zullen branden.
kben zelf geen mechanieker.
en dat geval van ebay als zij dat leuk vinden om fotokes van vt-sports zijn gerief te trekken moeten zij dat maar doen. ik probeer hier nie een handeltje op te zetten. ik zeg gewoon wat tom te bieden heeft voor mini. willen jullie niet. kan mij niet schelen hoor, ik verdien er niks op.
kzal wel mijn prestaties posten ferre ook en nog een andere cooper s ook

hein schreef:JS Tuning levert spruitstukken met sportcat voor alle MINI's welke alle duitse tuv keuringen hebben, en je MINI om tovert in een TDI qua trekkracht en verbruik max koppel reeds bij 2200 toeren beschikbaar
Hein, Kan je eens een koppelcurve posten van de MINI met jullie spruitstuk, samen met een koppelcurve van het originele (of ongeveer de koppelwaardes doorgeven aan de verschillende toerentallen van 1000 rpm tot 5000 rpm ?) ?
Coopertje, kan jij op jou beurt koppelcurves posten van het spruitstuk dat bij VT aangeboden wordt ?
Komt een sportcat of een metaalcat wel door de (Belgische) keuring ?
En wat wordt er dan juist bedoeld met een cat vervanger, ik dacht dat dat juist de metaalcat zou zijn ? Want idd iets moet er wel tussenzitten om de software niet tilt te laten slaan, tenzij ze met vaste lambdawaarden gaan werken...
varavital schreef: Want idd iets moet er wel tussenzitten om de software niet tilt te laten slaan, tenzij ze met vaste lambdawaarden gaan werken...
bij mijne classic zit er ook gene cat meer onder daar hebben we de lambdasonde(zit vanbinnen) gewoon verbonden met de pcu door middel van de bedrading door te trekken en moet zeggen geen problemen ook niet op de keuring
Terug naar “Engine & Performance”