"One" upgraden
"One" upgraden
Ben sinds enkele maanden in het bezit van een One Cabrio. Wat ik vooral mis hieraan, is wat meer nervositeit, meer vermogen, meer "cooper-effect". Is er een (goedkope) manier om de "One" van wat meer power te voorzien ? Zoals reeds iemand vermelde in een vorig onderwerp, is het net of de wagen met de handrem aan rijdt. Ik heb me laten vertellen dat een "One" eigenlijk een ge-detunede "cooper" zou zijn. Alsof de "one" een "cooper" is met een begrenzer ? Wat zijn mijn mogelijkheden, behalve chippen ?
- pepper white one
- MINI Regular
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 22 Mei 2005
- Locatie: herselt
tunen
je kan deze laten remappen(software herprogrameren eigenlijk)
ik heb ook een one en voelde dat ook dat hij een beetje pit mist dus heb ik dit laten doen en ben zeer tevreden van het resultaat.je kan hierover nog meer vinden op het forum.kijk eens bij js tuning
mvg PW
ik heb ook een one en voelde dat ook dat hij een beetje pit mist dus heb ik dit laten doen en ben zeer tevreden van het resultaat.je kan hierover nog meer vinden op het forum.kijk eens bij js tuning
mvg PW
Ronald schreef:Saint'04 schreef:Bij andere beloven ze je wel wat maar weet je nooit wat je achteraf krijgt.
Maar je voelt wel het verschil in rijden.
En of dat nu van 90pk naar 120pk van 90 pk naar bijv. 127pk is.![]()
Er zit toch wel een enorm prijsverschil op, vind ik.
tgaat em nie over de prijs, tgaat em over remappen zonder testbank gaat kan toch nie gezond zijn zonder testbank

efin on topic aub

Blade schreef:dat is toch on topic . . .
ik heb 200? betaald, wat betaal je bij Heinz ??
meer dan het dubbele, daar ben ik zeker van, dat em zijn testbank steekt waar hij wil,
dat is voor niets nodig, kheb nu normaal 129, zou kunnen dat het maar 127 is, so what . . .
En dat allemaal door gewoon remap van de ecu of zo djeezes wat levert dat op bij ne cooper dan
Blade schreef:is herschreven door Mini zelf, geen zever over garantie achteraf,
re-mappen tot wat mogelijk is zonder later problemen te hebben,
niet via een bank pushen tot de limiet . . .
wie spreekt over pushen tot de limiet ?
klant beslist hoeveel em wil niet ?

en terbij iedere auto is anders dus volgens mij ebt ge wel een bank nodig

Blade schreef:is herschreven door Mini zelf, geen zever over garantie achteraf,
re-mappen tot wat mogelijk is zonder later problemen te hebben,
niet via een bank pushen tot de limiet . . .
Ik ben hier geamuseerd aan 't volgen en 'k leer bij...
Effie op een rijtje zetten:
- * BMW verkoopt een One en een Cooper.
* Een One is motorisch identiek aan een Cooper.
* BMW doet een downtune van de One om een verschil te maken met de Cooper.
* BMW released een remapping voor de One zodat hij straffer is dan de Cooper voor 200? en er is geen gezever voor de garantie.
Als dit juist is, waarom koopt niet iedereen een One en doet de tune up naar een Cooper???
BTW Cooperke, technisch hebt ge overschot van gelijk dat de enige goede manier om tunen een bank is. Daar wordt ge motor online geanalyseerd onder belasting die de rijomstandigheden simuleert. Je kan onmiddellijk zien tot waar je je motor-parameters kan laten gaan zonder toekomstige schade aan je motor (en dan een beetje terugnemen en je zit veilig getuned). Tunen zonder bank is een beetje als een blinde laten je carroserie spuiten, technisch is de verfsamenstelling hetzelfde. Maar toch...
Aan de andere kant, zolang je binnen de toleranties blijft die elke motor moet halen, is blind tunen eigenlijk geen probleem. Nu, zo'n Braziliaanse Triton tunen (eigenlijk een ouderwets concept, zeker degelijk maar niet meer zo up to date) tot 127 of 129PK (whatever) lijkt mij al bij al binnen de limieten. Zo'n 80PK/liter (129PK delen door 1600cc of 1,6 liter) voor een atmosferisch aangezogen ontbrandingsmotor is binnen de perken van een moderne motor. Atmosferische van 100pk/liter en meer, da's al high tech (een porsche bvb).
Het motorblok van een S met een Works kit levert 131PK/liter (met een hypercharger natuurlijk - maar het gietijzeren blok zelf is identiek aan een One/Cooper).
Mijn Alfa GTV heeft 150pk uit 2liter, zo'n 75pk/liter, en is een zeeeeer betrouwbare motor (met een ongelofelijke sound). Persoonlijk zou ik een One laten tunen tot maximaal 120pk, zou ik me nog voldoende veilig mee voelen. Maar da's persoonlijk.
Enfin, dit terzijde, wat zeer interessant is om zeker te zijn is dat BMW een remapping vrijgeeft voor de One zodat hij straffer is dan de Cooper voor 200? en dat er is geen gezever voor de garantie. Kan iemand dit bevestigen?
(hallo BMW Bornem hallo...)
W
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten