Technische vragen

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Technische vragen

Berichtdoor Number 19 » Wo Aug 31, 2005 0:11

Hi guys,

Er is een serieuze mod van mijn Mini op komst maar meer ga ik niet zeggen. Ik wil het houden als verrassing :D

Ik heb wel alvast enkele technische vragen. Als iemand zin heeft om er op te antwoorden zou dat leuk zijn.

Ik zal er een soort technisch examen van maken;


1) leveren Skytune uitlaten een pk-verlies op? J/N

2) kunnen zuigers door een K&N Air Intake smelten? J/N

3) kunnen zuigers door een verkeerd type bougies smelten? J/N

4) is een twister (vervangingscat.) beter dan een sportcat? J/N

5) heeft een OMP/Sparco veerpootbrug geen effect? J/N

6) zijn spoorverbreders vereist bij verlaging? J/N

7) kan een Cooper niet geboost worden omwille van de niet-versterkte zuigers in tegenstelling tot een Cooper S? J/N

7) wat voor verschil maakt een sport-koppeling?


Dit zijn allemaal stellingen die ik hier en daar heb opgevangen

Diegenen die zin hebben om te antwoorden, dank bij voorbaat!

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Wo Aug 31, 2005 1:00

1 : ? (normaal niet zou ik veronderstellen)
2 : N
3 : J/N (enkel in slechtste geval)
4 : J
5 : N (heeft dus zeker effect, spreek uit ervaring, Morty heeft er nog 1 te koop)
6 : N (vind je op het forum wel uitleg van)
7 : N

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Wo Aug 31, 2005 6:50

) leveren Skytune uitlaten een pk-verlies op? N
skytune is universele einddemper en zij maken de rest van de lijn opmaat

2) kunnen zuigers door een K&N Air Intake smelten? N
k&n is heel goed gerief, eigen ervaring

3) kunnen zuigers door een verkeerd type bougies smelten? beuh

4) is een twister (vervangingscat.) beter dan een sportcat? J
nen twister geeft een soort van turbulentie in uw gassen en vermogen word met paar pecent verhoogd, heb da gehad op men corrado geeft ook leuk sound effectje

5) heeft een OMP/Sparco veerpootbrug geen effect? N , veerpootbrug heeft altijd effect

6) zijn spoorverbreders vereist bij verlaging? N , spoorverbreders worden gebruikt om uw wielen naar buiten te doen komen en het rijgedrag van de auto word toch veranderd

7) kan een Cooper niet geboost worden omwille van de niet-versterkte zuigers in tegenstelling tot een Cooper S? als ge van plan zijt voor turbokit te steken word alles bijgeleverd

7) wat voor verschil maakt een sport-koppeling? bij sportkopelling moet ge sneller schakelen en die kan ook hogere kracht aan. die zouk pas steke vanaf 230pk toch bij nen s.


pm me is wa ge van plan zijt :D

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Wo Aug 31, 2005 8:35

Persoonlijk zou ik op de bovenstaande vragen net hetzelfde antwoorden :)
dus onnodig.

Een veerpootbrug heeft zowiezo effect, zelfs met eender welk merk.
De grootte van het effect zal ook wel afhangen van MINI tot MINI denk ik.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Wo Aug 31, 2005 11:11

Ik zal mijn bronnen eens prijs geven;

Bruno van Auto Tune Heinz heeft mij 'wijsgemaakt' dat mijn Skytune uitlaten een pk-verlies opleveren.

Er was een topic over veerpootbruggen op Teammightyminiz en daar was er ??n niet tevreden van zijn sparco, een andere niet van zijn OMP (die vond zelfs dat het slechter was met de veerpootbrug). Ik vind het wel raar dat JCW geen maakt voor de Cooper. Commerci?le of technische redenen?

Iemand anders had mij wijsgemaakt dat uw pistons konden smelten door zo'n K&N Intake. Ik dacht dat dat niet kon, maar het was nu wel zo. Hij had een K&N en zijn pistons waren gesmolten. Hij had echter wel geprutst aan de benzine-injectie en bougies... Het laatste zal wel de oorzaak geweest zijn.

Mensen verkondigen graag dingen met volle overtuiging.

Bedankt mannen voor de antwoorden! Ik voel me een slimmer man :D

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Wo Aug 31, 2005 11:17

Number 19 schreef:Ik zal mijn bronnen eens prijs geven;

Bruno van Auto Tune Heinz heeft mij 'wijsgemaakt' dat mijn Skytune uitlaten een pk-verlies opleveren.

Er was een topic over veerpootbruggen op Teammightyminiz en daar was er ??n niet tevreden van zijn sparco, een andere niet van zijn OMP (die vond zelfs dat het slechter was met de veerpootbrug). Ik vind het wel raar dat JCW geen maakt voor de Cooper. Commerci?le of technische redenen?

Iemand anders had mij wijsgemaakt dat uw pistons konden smelten door zo'n K&N Intake. Ik dacht dat dat niet kon, maar het was nu wel zo. Hij had een K&N en zijn pistons waren gesmolten. Hij had echter wel geprutst aan de benzine-injectie en bougies... Het laatste zal wel de oorzaak geweest zijn.

Mensen verkondigen graag dingen met volle overtuiging.

Bedankt mannen voor de antwoorden! Ik voel me een slimmer man :D


het probleem bij skytune is, of tewel gaje bij skytune zelf die het op maat maken, oftewel gaje bij een verdeler die laat je kiezen uit een sierstuk en vraagt welk lawaai je wil.

een veerpootbrug kan je bijregelen :) er zijn er die idd te hard zijn of gewoon afbreken

jah als ge prutst aan uw injectie en uw bougies da uw pistons smelte is normaal. uw verhoudingen moeten kloppen :) denk da em wel nog wa meer zal geprutst hebben aan zijn motor dan alleen dan aan da :)

no prob, you need, we answer

Gebruikersavatar
YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Aug 31, 2005 11:54

Persoonlijk zou ik in plaats van een sport-koppeling een race versnellingsbak steken maar een volledige die zijn best prijzig maar daar haal je tenminste het nut van uit.

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Wo Aug 31, 2005 12:02

YELLOW_DINO schreef:Persoonlijk zou ik in plaats van een sport-koppeling een race versnellingsbak steken maar een volledige die zijn best prijzig maar daar haal je tenminste het nut van uit.


tis nie alleen prijs da telt :)

Gebruikersavatar
pepper white one
MINI Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 Mei 2005
Locatie: herselt

Berichtdoor pepper white one » Wo Sep 21, 2005 18:52

hey

ik heb een mini one en deze is bij js getuned maar ik vind dat hij bij lagere toeren 2 a 3000 toeren niet veel in zijn mars heeft. hoe kan dit en wat kan ik er miss aan doen??heeft iemand daar een technische uitleg voor?

groeten yves

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Wo Sep 21, 2005 19:36

gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Wo Sep 21, 2005 19:39

of de nieuwe tuner file van MTH aanvragen.. meer power onderin.
:D
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
pepper white one
MINI Regular
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 Mei 2005
Locatie: herselt

Berichtdoor pepper white one » Wo Sep 21, 2005 20:19

waar kan ik dit aanvragen?

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Wo Sep 21, 2005 23:00

Blade schreef:gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .


v-tec schiet maar open vanaf vier a vijf duizend toeren :)

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Wo Sep 21, 2005 23:46

Cooperke schreef:
Blade schreef:gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .


v-tec schiet maar open vanaf vier a vijf duizend toeren :)

kuch, kuch :s
weet je wel waar v-tec voor staat?
v-tec zorgt ervoor dat uw kleppen in de lage toeren niet zo ver opengaan (soepele power), maar in de hoge toeren wel helemaal (hoge output power). Variabele kleppentiming dus, en dat is zowel electronisch als mechanisch. V-tec is er dus altijd :)
dit volledig terzijde :)

/edit

En als je verwacht dat je aan 2-3k toeren met een One @ 120pk (?) snel gaat optrekken dan heb je het wel mis. Met een naft moet je niet in de lage toeren optrekken, dat gaat niet vooruit en je gooit naft met liters weg.
Kortom, zorg dat je in de juiste versnelling zit als je wilt optrekken.

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Do Sep 22, 2005 0:32

Yoeri schreef:
Cooperke schreef:
Blade schreef:gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .


v-tec schiet maar open vanaf vier a vijf duizend toeren :)

kuch, kuch :s
weet je wel waar v-tec voor staat?
v-tec zorgt ervoor dat uw kleppen in de lage toeren niet zo ver opengaan (soepele power), maar in de hoge toeren wel helemaal (hoge output power). Variabele kleppentiming dus, en dat is zowel electronisch als mechanisch. V-tec is er dus altijd :)
dit volledig terzijde :)

/edit

En als je verwacht dat je aan 2-3k toeren met een One @ 120pk (?) snel gaat optrekken dan heb je het wel mis. Met een naft moet je niet in de lage toeren optrekken, dat gaat niet vooruit en je gooit naft met liters weg.
Kortom, zorg dat je in de juiste versnelling zit als je wilt optrekken.


kheb vroeger met ne v-tec gereden :) die zijn nie snel in lagere toeren :)

Gebruikersavatar
Blade
MINI Master
Berichten: 2085
Lid geworden op: 19 Jan 2004
Locatie: Antwerpen
Contact:

Berichtdoor Blade » Do Sep 22, 2005 16:36

ik dacht dat die v-tec voor de lage toeren was daarna zijn ze allemaal snel,
kweet eigenlijk niet veel van die japanse rommel . . .

Gebruikersavatar
Cooperke
MINI Master
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 Jul 2004
Locatie: Brussel
Contact:

Berichtdoor Cooperke » Do Sep 22, 2005 22:57

Blade schreef:ik dacht dat die v-tec voor de lage toeren was daarna zijn ze allemaal snel,
kweet eigenlijk niet veel van die japanse rommel . . .


nope de v-tec is doodnormaal in zen lage toeren en die schiet gelijk een raket weg op hoge toeren. aanpassing van rijgedrg dan :p

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Za Sep 24, 2005 12:45

Cooperke schreef:) leveren Skytune uitlaten een pk-verlies op? N
skytune is universele einddemper en zij maken de rest van de lijn opmaat

2) kunnen zuigers door een K&N Air Intake smelten? N
k&n is heel goed gerief, eigen ervaring


Ik heb mij vorige week een vermogenstest laten doen bij Heinz en het was een grote teleurstelling. Ik had 128pk en dacht dat met de Skytune uitlaten en de K&N dat het meer ging zijn maar het was juist minder. Ik had slecht 125 pk.

Dus Skytune levert PK-verlies op! :evil: Kheb wel duplex uitlaten langs beide kanten en zij waren de enigste die dat konden. De K&N zuigt teveel warme lucht aan. :x After market sucks!

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Zo Sep 25, 2005 9:36

wat heb je betaald voor die vermogenstest alsk vragen mag ?

Gebruikersavatar
Number 19
MINI-aholic
Berichten: 531
Lid geworden op: 11 Mar 2005
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Number 19 » Zo Sep 25, 2005 10:48

Het is niet goedkoop; 50 euro.


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast