Beste tuning shop van Belgie en omstreken ?
Beste tuning shop van Belgie en omstreken ?
Ik wil mijn MCS tunen tot +250 Pk
Wat is volgens jullie de beste plaats ?
Heeft er iemand ervaring met Kempower ?
Bedankt voor de feedback
Wat is volgens jullie de beste plaats ?
Heeft er iemand ervaring met Kempower ?
Bedankt voor de feedback
Hey MacFever,
Welkom op het mini2 forum!
Zou het niet weten in Belgi?, maar in de UK heb je hopen JCW MCS 'en die nog van 210 naar 240 en meer opgefokt worden.
Moet dan ook wel even andere (sport)remmen monteren en ophanging aanpassen om em op de baan te houden h?
Vergeet ook niet de verzekering en "de Belgische staat" op de hoogte te brengen, je weet maar nooit
Groets,
Jan
Welkom op het mini2 forum!
Zou het niet weten in Belgi?, maar in de UK heb je hopen JCW MCS 'en die nog van 210 naar 240 en meer opgefokt worden.
Moet dan ook wel even andere (sport)remmen monteren en ophanging aanpassen om em op de baan te houden h?

Vergeet ook niet de verzekering en "de Belgische staat" op de hoogte te brengen, je weet maar nooit

Groets,
Jan
Ik heb de tiptronic boite die ook in de Audi TT turbo steekt : is een MCS automaat
De meeste tuners gaan tot 260 nm wat ok zou moeten zijn want de JCW kit gaat tot 245 nm
Ik weet dat er in UK enorm veel goede tuners zijn maar in geval van problemen moet je terug +500 km rijden. Daarom zoek ik een tuner dichter bij huis
De meeste tuners gaan tot 260 nm wat ok zou moeten zijn want de JCW kit gaat tot 245 nm
Ik weet dat er in UK enorm veel goede tuners zijn maar in geval van problemen moet je terug +500 km rijden. Daarom zoek ik een tuner dichter bij huis
Eerst en vooral wat ga je met 250pk doen hier in Belgi????
Ten tweede ik denk dat het echt niet meer gezond kan zijn voor de constructie van de wagen om zulke pk's door te jagen of je moet alles gaan aanpassen van chassis tot uw dak.En dan kunde beter nen auto kopen die al wat pk's heeft en daarvoor ook gebouwd is.
Ten derde wat heb je aan 250pk's in de file????
Nu ik laat het in het midden om te doen wat je wilt met je Mini dat doet iedereen met zijn Mini maar vind het toch altijd plezant om daar tegenin te gaan.
Zoals alle andere al gezegd hebben kun je dit het beste in de UK laten doen denk ik of in Duitsland en dan spreek ik Hamann-taal enzo....
Ten tweede ik denk dat het echt niet meer gezond kan zijn voor de constructie van de wagen om zulke pk's door te jagen of je moet alles gaan aanpassen van chassis tot uw dak.En dan kunde beter nen auto kopen die al wat pk's heeft en daarvoor ook gebouwd is.
Ten derde wat heb je aan 250pk's in de file????
Nu ik laat het in het midden om te doen wat je wilt met je Mini dat doet iedereen met zijn Mini maar vind het toch altijd plezant om daar tegenin te gaan.
Zoals alle andere al gezegd hebben kun je dit het beste in de UK laten doen denk ik of in Duitsland en dan spreek ik Hamann-taal enzo....
Ten eerste heb ik nog geen auto die te veel vermogen heeft tegengekomen en ten tweede zijn alle Engelse tuners akkoord om te zeggen dat het chassis van de Mini zonder probleem 250 pk aankan
Natuurlijk ga ik ook veringen (Bilstein PSS9) en remmen (Porsche) aanpassen
Dat alles is wel off topic want mijn vraag was waar je in belgie en omstreken een goede Mini tuner kunt vinden
Ivm de automaat zal die wel 300 nm aankunnen omdat het dezelfde is als in een AudiTT tiptronic en de Audituners tot 300 nm geen problemen krijgen
Natuurlijk ga ik ook veringen (Bilstein PSS9) en remmen (Porsche) aanpassen
Dat alles is wel off topic want mijn vraag was waar je in belgie en omstreken een goede Mini tuner kunt vinden
Ivm de automaat zal die wel 300 nm aankunnen omdat het dezelfde is als in een AudiTT tiptronic en de Audituners tot 300 nm geen problemen krijgen
varavital schreef:Voor de MCS automaat is er zelfs geen Works kit beschikbaar. JCW wil deze enkel leveren voor de handgeschakelde modellen omdat ze juist problemen verwachten met de automaat...
Hey Vital, denk dat jij als m?cano het wel kan weten h?

Heb inderdaad laatst ergens gelezen dat zelfs de manuele 6-bo?te het vermogen en vooral koppel van de +210 Pk versies slechts met moeite aankan.
Jan
MacFever schreef:Ten eerste heb ik nog geen auto die te veel vermogen heeft tegengekomen
Al die tuningfreaks die hun auto in twee?n trekken gaan het niet komen zeggen maar ik denk dat er zo toch veel hun chassis naar de vaantjes rijden.
En de tuners zelf zullen u ook niet zeggen wat er gebeurd met uw chassis anders verkopen ze nix meer.
Just my opinion keep it safe and simple.

euhm mensen,
hij heeft geen preek nodig van wat doeje met zoveel pk's in belgie
dit is zijn keuze. wat er ook gebeurt hij neemt zijn verantwoordelijkheid
als hij zoveel pk wil dan is dit zijn keuze en hij vraagt bij wie hij terrecht kan.
voor zwaar opgedreven autos neem eens contact op met OBD of heinz.
deze mensen zijn gespeciliaseerd in het tunen van heel hoge performante wagens van gewone tot lamborghini en ferrari
die zijn daar specialist in. maar ik zeg u eenmaal boven 240pk moeten er verdere aanpassingen gebeuren. en verlies je garantie op de motor. behalve als je JCW steekt dan geeft bmw je garantie.
het chassis kan perfect 250pk aan of zelfs het dubbele.
wat zal je moeten veranderen om te beginnen
benzinepomp, intercooler, boite, ophanging, volledig remsysteem , .......
mensen on topic aub
hij heeft geen preek nodig van wat doeje met zoveel pk's in belgie
dit is zijn keuze. wat er ook gebeurt hij neemt zijn verantwoordelijkheid
als hij zoveel pk wil dan is dit zijn keuze en hij vraagt bij wie hij terrecht kan.
voor zwaar opgedreven autos neem eens contact op met OBD of heinz.
deze mensen zijn gespeciliaseerd in het tunen van heel hoge performante wagens van gewone tot lamborghini en ferrari
die zijn daar specialist in. maar ik zeg u eenmaal boven 240pk moeten er verdere aanpassingen gebeuren. en verlies je garantie op de motor. behalve als je JCW steekt dan geeft bmw je garantie.
het chassis kan perfect 250pk aan of zelfs het dubbele.
wat zal je moeten veranderen om te beginnen
benzinepomp, intercooler, boite, ophanging, volledig remsysteem , .......
mensen on topic aub
Genoeg gezeverd. Allez, dan maar serieus:
Niet dat ik te lui ben om zelf uit te leggen, maar het meeste over engine upgrades (220, 250 en meer Pk) vind je terug bij de "experts" op http://www.mini2.com. Daar zitten mannen op 't forum die bij serieuze tuners werken!
Best kunt ge inloggen en even search doen op AMD, BBR of GT Tuning. Met de info die je daar vind kun je nadien ook bij Belgische tuners terecht.
Hier hebt ge al een voorbeeldje van een gelijkaardige vraag: http://www.mini2.com/forum/showthread.php?t=98375
Groeten,
Jan
Niet dat ik te lui ben om zelf uit te leggen, maar het meeste over engine upgrades (220, 250 en meer Pk) vind je terug bij de "experts" op http://www.mini2.com. Daar zitten mannen op 't forum die bij serieuze tuners werken!
Best kunt ge inloggen en even search doen op AMD, BBR of GT Tuning. Met de info die je daar vind kun je nadien ook bij Belgische tuners terecht.
Hier hebt ge al een voorbeeldje van een gelijkaardige vraag: http://www.mini2.com/forum/showthread.php?t=98375
Groeten,
Jan
Laatst gewijzigd door grand_cru op Do Okt 06, 2005 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
waarschuwen mag toch wel zeker.
Een pk-winst van bijna 100pk gaat niet alleen gepaard met een aangepaste ecu, om een stabiele 250pk te kunnen behalen moet je bijna alles van uw originele motoriek aanpassen omdat ze niet met die kracht overweg kan.
250pk vind ik sowieso pure-overkill voor voorwieltractie, tenzij je van doorslippen houdt natuurlijk
Een pk-winst van bijna 100pk gaat niet alleen gepaard met een aangepaste ecu, om een stabiele 250pk te kunnen behalen moet je bijna alles van uw originele motoriek aanpassen omdat ze niet met die kracht overweg kan.
250pk vind ik sowieso pure-overkill voor voorwieltractie, tenzij je van doorslippen houdt natuurlijk

da is nie overkill
hangt ervanaf hoe ge er mee rijd
mja da em in zen eerste constant gaat beginnen sleren ja das normaal
zoals ik al zei, twee tuners die ik ken. waar ik zelf al gesproken mee eb voor een turbokit te placeren zijn obd en heinz.
ik zou toch maar eens contact opnemen met obd.
en zoals grand_cru zegt de exacte specificaties overnemen van de buitenlandse tuners en naar een bekende belgische tuner gaan.
vergeet niet buiten uw motor, moeten er nog anderen onderdelen vervangen worden om deze kracht op de baan te houden of af te remmen.
@youri, ik ken ne ibizia cupra met +- 500pk
overkill is dat niet, just the right stuff my friend

hangt ervanaf hoe ge er mee rijd

mja da em in zen eerste constant gaat beginnen sleren ja das normaal
zoals ik al zei, twee tuners die ik ken. waar ik zelf al gesproken mee eb voor een turbokit te placeren zijn obd en heinz.
ik zou toch maar eens contact opnemen met obd.
en zoals grand_cru zegt de exacte specificaties overnemen van de buitenlandse tuners en naar een bekende belgische tuner gaan.
vergeet niet buiten uw motor, moeten er nog anderen onderdelen vervangen worden om deze kracht op de baan te houden of af te remmen.
@youri, ik ken ne ibizia cupra met +- 500pk
overkill is dat niet, just the right stuff my friend

Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten