hey ik ben senne nieuw hier en ik zou eens willen vragen welke ervaring julie hebben met powerbox diegene die 1tje hebben en wat julie hiervan denken.
groetjes senne.
powerbox
Hey Senne,
Welkom op het forum, enne ... alle jonge krachten welkom natuurlijk
Met je vraag zul je toch iets duidelijker moeten zijn vrees ik. Over welke powerbox heb je het: merk, type, ...
Bedoel je niet gewoon chiptuning of remapping van de ECU (electronic controller unit) van de Mini
Greetz,
Jan
Welkom op het forum, enne ... alle jonge krachten welkom natuurlijk

Met je vraag zul je toch iets duidelijker moeten zijn vrees ik. Over welke powerbox heb je het: merk, type, ...
Bedoel je niet gewoon chiptuning of remapping van de ECU (electronic controller unit) van de Mini

Greetz,
Jan
hey
hey
neen het is een soort doos die je aansluit op je fiches denk ik
ik ben niet echt zeker ik heb het ook van horen zeggen en ik heb al gezien dat sommogen op het forum hierover iets gezegt hebben . groetjes senne

ik ben niet echt zeker ik heb het ook van horen zeggen en ik heb al gezien dat sommogen op het forum hierover iets gezegt hebben . groetjes senne

Re: hey
senne schreef:hey
ik ben niet echt zeker ik heb het ook van horen zeggen en ik heb al gezien dat sommogen op het forum hierover iets gezegt hebben . groetjes senne![]()
Meest voorkomend is chiptuning, daarbij wordt de elektronica van de motorsturing wat "bewerkt & herschreven". Dat gebeurt met de computer en zonder aanpassingen onder je motorkap. Die dozen zijn niet echt meer in de mode.
Via de zoekfunctie zul je hier normaal erg veel over terugvinden. Probeer eens met volgende zaken in het zoekveld:
- chiptuning
- mth
- js tuning
- heinz
- superchips
- lohen
- GTT
Jan
piewietje schreef:Mini One, laten chiptunen bij mijn offici?le dealer: van 90 pk naar +/- 115 pk, voor 350 Euro BTW in!
Resultaat ben ik zeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over![]()
Serieus verschil, vanaf +/- 4000 rpm begint het plezant te worden
hebben ze niet gwn je software overschreven met die van de cooper, zodat de begrenzer weg is ?
snans schreef:piewietje schreef:Mini One, laten chiptunen bij mijn offici?le dealer: van 90 pk naar +/- 115 pk, voor 350 Euro BTW in!
Resultaat ben ik zeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over![]()
Serieus verschil, vanaf +/- 4000 rpm begint het plezant te worden
hebben ze niet gwn je software overschreven met die van de cooper, zodat de begrenzer weg is ?
Inderdaad, ze hebben de Cooper software erover geschreven. Is "chiptunen" in mijn geval dan niet de correcte term?

In elk geval, aangezien het gedaan is bij mijn offici?le dealer, hoef ik daar alvast geen verstoppertje te spelen.

En over de verhouding "prijs/bereikt resultaat" ben ik uitermate tevreden.
- dieseltuner
- MINI2 - Newbie
chiptuning
@ senne
hallo,
je mag toch rekenen op 590 ? dat is wel geplaatst en incl btw je wint er 25% vermogen mee.
schade zul je niet hebben zolang je niet te veel aan de turbodruk sleutelt
mvgr
tom
hallo,
je mag toch rekenen op 590 ? dat is wel geplaatst en incl btw je wint er 25% vermogen mee.
schade zul je niet hebben zolang je niet te veel aan de turbodruk sleutelt
mvgr
tom
Terug naar “Engine & Performance”