het MTH tuning topic (alleen vragen over MTH)
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Carltje schreef:Heb zaterdag ook gemaild naar JS, ook nog geen antwoord gehad.
Centen liggen alvast opzij, dus komt er nog wel van.
Alhoewel ek sterk aan het twijfelen ben om me nen s aan te schaffen.... we zien nog wel. Autosalon heeft me weer aan het denken gezet he, gdvrdm!
chippen of een "s" ke

denk als ge da nog maar alleen financieel bekijkt, het ongeveer zover uit mekaar ligt als Brussel en New York

terwijl een chipke overeenkomt met Brussel-Mechelen


Als jullie het niet erg vinden reageer ik ook even. Ik heb twee MTH Tuner files en MTH spruitstuk via JS besteld. Eerst werd er heel geheimzinnig over gedaan, nu is bekend dat dit MTH is. Als je MTH software besteld hoort daar een keycode bij om de nieuwe software te uploaden naar je auto. Die keycode heb je ook nodig bij updates zoals die onlangs is uitgebracht met de versie 7 van de Tuner file.
Voor MTH is JS de klant als je via JS koopt, niet jij. JS krijgt dus ook de keycode. Nu is het zo dat JS die keycode niet afgeeft, ik heb hem tenminste niet gekregen ondanks het feit dat ik toch flink MTH heb gekocht bij hun.
Volgens MTH kun je de keycode zien als je de software uitleest uit je ECU. Ik heb dat zelf gedaan, maar op de plaats waar de keycode zou moeten staan staat deze niet! En niet alleen bij mij, ook bij meerdere ex-JS klanten. MTH is nu aan het bemiddelen naar JS toe om alsnog de Keycode voor mij los te krijgen, maar toe nu toe heb ik niets gezien.
Nog een vreemd geval. Ik heb eerst een tuning via JS gedaan bovenop mijn Digi-Tec tuning. Volgens JS was dit de tuner file en niet de Standard file. Vervolgens heb ik de MTH spruitstuk met bijbehorende nieuwe Tuner file via JS gekocht. Volgens de website van MTH krijg je dan 100 euro korting op de tuner file omdat je er al ??n hebt, maar JS noemt dit niet op hun website. Die korting heb ik niet gekregen van JS, ik kwam er niet voor in aanmerking volgens hun. Waar is die 100 euro gebleven vraag ik mij af.
Als je dus nu besluit om via JS je MTH file te nemen, krijg je later die 100 euro korting niet als je besluit om de MTH header te nemen. Als je dan besluit om je MTH spruitstuk ergens anders te halen moet je toch een hele nieuwe Tuner file kopen want je krijgt je Keycode niet van JS om te bewijzen dat je al een Tuner file hebt.
11 februari hebben we (NewMINIclub) een testbank dag. Daar zullen twee MTH interfaces zijn om software uit te lezen. Daar gaan we ook het vermogen vergelijken van allerlei MINI's (standaard, JCW, MTH).
Voor MTH is JS de klant als je via JS koopt, niet jij. JS krijgt dus ook de keycode. Nu is het zo dat JS die keycode niet afgeeft, ik heb hem tenminste niet gekregen ondanks het feit dat ik toch flink MTH heb gekocht bij hun.
Volgens MTH kun je de keycode zien als je de software uitleest uit je ECU. Ik heb dat zelf gedaan, maar op de plaats waar de keycode zou moeten staan staat deze niet! En niet alleen bij mij, ook bij meerdere ex-JS klanten. MTH is nu aan het bemiddelen naar JS toe om alsnog de Keycode voor mij los te krijgen, maar toe nu toe heb ik niets gezien.
Nog een vreemd geval. Ik heb eerst een tuning via JS gedaan bovenop mijn Digi-Tec tuning. Volgens JS was dit de tuner file en niet de Standard file. Vervolgens heb ik de MTH spruitstuk met bijbehorende nieuwe Tuner file via JS gekocht. Volgens de website van MTH krijg je dan 100 euro korting op de tuner file omdat je er al ??n hebt, maar JS noemt dit niet op hun website. Die korting heb ik niet gekregen van JS, ik kwam er niet voor in aanmerking volgens hun. Waar is die 100 euro gebleven vraag ik mij af.
Als je dus nu besluit om via JS je MTH file te nemen, krijg je later die 100 euro korting niet als je besluit om de MTH header te nemen. Als je dan besluit om je MTH spruitstuk ergens anders te halen moet je toch een hele nieuwe Tuner file kopen want je krijgt je Keycode niet van JS om te bewijzen dat je al een Tuner file hebt.
11 februari hebben we (NewMINIclub) een testbank dag. Daar zullen twee MTH interfaces zijn om software uit te lezen. Daar gaan we ook het vermogen vergelijken van allerlei MINI's (standaard, JCW, MTH).
u mag gerust uw mening hier kwijt Berthil, daar dient dit forum voor, tot in zeker mate. Iedereen weet dat er over bovenstaande al veel heen en weer gepraat is geweest en bepaalde hoofdstukken afgesloten.
Maar om even terug te komen op de testbankdag: Ik ben in volle verwachting vd uitslagen.
Ik heb zoals velen weten, de tunerfile op mijn cooper zitten.
Ik heb deze via Volker van MTH een hele tijd geleden ontvangen.
Ik voel t.o.v. het vorige bestand een redelijk verschil, toch al die cijfers die worden genoemd, wil ik dan ook graag op grafiek zien staan.
Wat ik misschien enigszins betwijfel.
Maar om even terug te komen op de testbankdag: Ik ben in volle verwachting vd uitslagen.

Ik heb zoals velen weten, de tunerfile op mijn cooper zitten.
Ik heb deze via Volker van MTH een hele tijd geleden ontvangen.
Ik voel t.o.v. het vorige bestand een redelijk verschil, toch al die cijfers die worden genoemd, wil ik dan ook graag op grafiek zien staan.
Wat ik misschien enigszins betwijfel.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
http://www.mth-powerchip.de/_neu1407/e_index.php
Tis maar dat je het weet...
MTH schreef:Tuner file
The tuner file is especially made to improve power and driveability even further. More power and torque make for a much sportier ride and throttle response, even at lower revs.
ONE
appr. 135 BHP
COOPER
appr. 135 BHP
COOPER S
appr. 200 BHP
COOPER S JCW
appr. 230 BHP
Price: 300,00 Euro - incl. Cartune and 12 months free upgrades*, when necessary (348,00 Euro incl. VAT)
MTH Kit 1
MTH sports manifold - fully stainless steel, special 400 cell catalyst converter. Includes a special version of the tuner software.
ONE
appr. 144 BHP
COOPER
appr. 144 BHP
COOPER S
appr. 210 BHP
COOPER S JCW
appr. 240 BHP
Price: 940,00 Euro - excl. VAT, shipping and fitting (1090,00 Euro incl. VAT)
For customers that do have a tuner file already, the price is reduced to 853,00 Euro (excl. VAT, shipping and fitting) (990,00 Euro incl. VAT)
Price per update: 40 Euro
*Please note: updates are changes to the software should new tuning parts be installed to the car. The file is then adjusted to work best with these new parts. Upgrades are not changes to the software to increase power or change a standard file to a tuner file. Updates cover normal modifications such as pulley, header, cams, heads etc. Bigger modifications such as turbo, race set up etc. can be done upon request but are not included in the free upgrades. Please enquire for pricing.
Price for CARTUNE: 60 Euro
All figures are for standard cars without any modifications other than stated, using 98 octane (ROZ) fuel. Testing results based on DIN 70020.
We reserve the right for any changes and mistakes.
Tis maar dat je het weet...

Ik heb ook nog AutoEnginuity besteld, als alles goed is zou ik die binnen moeten hebben voor de testbank dag. Als men het goed vind wil ik deze mee laten lopen tijdens de testbankrun bij elke MINI die op de testbank gaat.
Deze tool is eigenlijk een testbank op zich waarmee je ook tijdens het rijden alle sensoren van de MINI kan uitlezen t/m de G-krachten sensor toe (als het goed is zit die er in). Ik heb er al ??n en ander over gepost op het NewMINIclub forum. Als je dat dus gebruikt voor en na de tuning kun je ook precies meten wat de tuning heeft gedaan m.b.v. de 0 tot 100 tijden en zelfs remmen als je b.v. andere remmen hebt genomen. Ik ben benieuwd.
Deze tool is eigenlijk een testbank op zich waarmee je ook tijdens het rijden alle sensoren van de MINI kan uitlezen t/m de G-krachten sensor toe (als het goed is zit die er in). Ik heb er al ??n en ander over gepost op het NewMINIclub forum. Als je dat dus gebruikt voor en na de tuning kun je ook precies meten wat de tuning heeft gedaan m.b.v. de 0 tot 100 tijden en zelfs remmen als je b.v. andere remmen hebt genomen. Ik ben benieuwd.
- dieseltuner
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 Feb 2006
- Locatie: oostende
chiptuning
Ik gebruik een G-meter die je op je dashbord monteert en zo kun je snel je vermogenverschil uitlezen. je kunt het er zelfs in een exelfile uitkrijgen
Ik heb eigenlijk nog nooit een chip gestoken in een mini maar wil dit wel eens testen. als er iemand is ge?ntereseerd moet je me maar eens verwittigen.
Ik heb eigenlijk nog nooit een chip gestoken in een mini maar wil dit wel eens testen. als er iemand is ge?ntereseerd moet je me maar eens verwittigen.
!!!MTH TERUGROEPACTIE!!!
In het kader van een onderzoek delen wij het volgende mede :Vanmiddag zijn de mini's van bertill en maaij uitgelezen, en weer voorzien van de goede VT7 MTH file, de uitgelezen software is opgestuurd, compleet met de goede MTH file's, gelijk contact gehad met MTH Duitsland, en in overleg met MTH Duitsland besloten alle mini's waar Bertill of Maaij hun computer aan hebben gehad direkt contact op te nemen met JS Tuning, voor controle en opnieuw inlezen van hun MTH software. Ook anderen die hun mini willen laten controleren kunnen natuurlijk ook contact opnemen.
JS Tuning
+31651153854
JS Tuning
+31651153854
Wordt hier nu gesuggereerd dat het onze eigen schuld is dat wij er verouderde versies er op hebben staan omdat we onze file hebben uitgelezen? Dat Maaij er een versie 6 er in heeft staan i.p.v. versie 7 en ik de Standard file die ik in maart 2005 van JS geupload heb gekregen omdat we zelf onze versie hebben uitgelezen waardoor dit aan het licht is gekomen en waarmee de onbetrouwbaarheid van JS is aangetoond!? Dat ik met de standard file rondrij is mij telefonisch bevestigd door MTH!
Tijdens mijn telefonisch gesprek met MTH is mij onomwonden vertelt dat door uitlezen van de bestanden er niet zomaar andere software in kan staan. En als het zo gevaarlijk is waarom heeft MTH dan de zeer eenvoudige handleiding op internet staan?
Tijdens mijn telefonisch gesprek met MTH is mij onomwonden vertelt dat door uitlezen van de bestanden er niet zomaar andere software in kan staan. En als het zo gevaarlijk is waarom heeft MTH dan de zeer eenvoudige handleiding op internet staan?
@ bertill,
Ken je dit mailtje niet meer wat MTH naar je gestuurt heeft op 9-2-2006 ?
Hallo Berthil,
die Dateien, welche du mir geschickt hast, sind definitiv nicht MTH Tunerfile Daten von deinem Fahrzeug. Ich habe mir dein File von JS schicken lassen und es ?berpr?ft.
Dieses ist 100% ein MTH Tunerfile VT7 f?r dein Fahrzeug.
Wurde nachtr?glich etwas anderes aufgespielt oder handelt es sich hier um ein anderes Fahrzeug?
Bitte frage wegen deinem Keycode kurz bei JS an. Sie haben alle deine Daten und geben dir deinen Code selbstverst?ndlich gerne.
Gruss
Volker Kurch
onderzoek loopt nog!
Ken je dit mailtje niet meer wat MTH naar je gestuurt heeft op 9-2-2006 ?
Hallo Berthil,
die Dateien, welche du mir geschickt hast, sind definitiv nicht MTH Tunerfile Daten von deinem Fahrzeug. Ich habe mir dein File von JS schicken lassen und es ?berpr?ft.
Dieses ist 100% ein MTH Tunerfile VT7 f?r dein Fahrzeug.
Wurde nachtr?glich etwas anderes aufgespielt oder handelt es sich hier um ein anderes Fahrzeug?
Bitte frage wegen deinem Keycode kurz bei JS an. Sie haben alle deine Daten und geben dir deinen Code selbstverst?ndlich gerne.
Gruss
Volker Kurch
onderzoek loopt nog!
Laatst gewijzigd door hein op Vr Feb 17, 2006 1:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan het einde van mijn file van maart 2005 staat '(C) MTH 2005'. Volkert is in het telefonisch gesprek teruggekomen op zijn opmerking in de e-mail en heeft zoals ik al zei aangegeven dat het een MTH file betreft. Zoals je zelf al aan hebt gegeven vanmiddag wijkt mijn oude versie wat af van de gewone MTH files omdat mijn uitgangsfile een DigiTec file is geweest. Volkert heeft waarschijnlijk alleen naar een bepaalde opmerking gezocht die er daardoor bij mij niet in staat en is daardoor in eerste instantie op het verkeerde been gezet aangezien hij nog niet zo lang bij MTH werkt.
Ik laat even die opmerkingen zien uit de verschillende bestanden die ik van wat mensen heb en die in mijn door MTH bewerkte Digi-Tec file niet staat:
Gute Fahrt!?????MTH(C)2004??????Version #4??????Mini Cooper?????136PS/161Nm
Gute Fahrt!?????MTH(C)2005??????Version #T6?????Mini Cooper?????130PS/159Nm?????ONLY FOR TUNER
Gute Fahrt!?????MTH(C)2005??????Version ?0.1????Mini Cooper?????130PS/159Nm
Zo te zien zijn er nogal wat verschillende files. Een file met 136 pk en een TUNER file met 130 voor Coopers!
Verder hoor ik graag zoals vanmiddag afgesproken nog het adres in Dusseldorf die dezelfde goede testbank heeft als MTH zodat ik daar kan gaan testen of alles nu goed is.
Moderator graag mijn kenteken weghalen uit de JS post!
Ik laat even die opmerkingen zien uit de verschillende bestanden die ik van wat mensen heb en die in mijn door MTH bewerkte Digi-Tec file niet staat:
Gute Fahrt!?????MTH(C)2004??????Version #4??????Mini Cooper?????136PS/161Nm
Gute Fahrt!?????MTH(C)2005??????Version #T6?????Mini Cooper?????130PS/159Nm?????ONLY FOR TUNER
Gute Fahrt!?????MTH(C)2005??????Version ?0.1????Mini Cooper?????130PS/159Nm
Zo te zien zijn er nogal wat verschillende files. Een file met 136 pk en een TUNER file met 130 voor Coopers!
Verder hoor ik graag zoals vanmiddag afgesproken nog het adres in Dusseldorf die dezelfde goede testbank heeft als MTH zodat ik daar kan gaan testen of alles nu goed is.
Moderator graag mijn kenteken weghalen uit de JS post!
- dieseltuner
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 Feb 2006
- Locatie: oostende
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- dieseltuner
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 Feb 2006
- Locatie: oostende
je kunt altijd naar een testbank gaan , maar als je tevreden bent met het resultaat wat voor nut heeft het dan te weten of je nu 30 of 31 pk gewonnen hebt . T'is niet zo dat je per gewonnen pk moet betalen h? , in dat geval zou ik het begrijpen.
Ook als je wagen moet klaarstaan voor de 24u van zolder kan die laatste pk van nut zijn, maar als je na het tunen voelt hoe lekker je wagen rijdt is het laatste wat je intresseerd die ene achtergebleven pk.
Ook als je wagen moet klaarstaan voor de 24u van zolder kan die laatste pk van nut zijn, maar als je na het tunen voelt hoe lekker je wagen rijdt is het laatste wat je intresseerd die ene achtergebleven pk.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
dieseltuner schreef:je kunt altijd naar een testbank gaan , maar als je tevreden bent met het resultaat wat voor nut heeft het dan te weten of je nu 30 of 31 pk gewonnen hebt . T'is niet zo dat je per gewonnen pk moet betalen h? , in dat geval zou ik het begrijpen.
Ook als je wagen moet klaarstaan voor de 24u van zolder kan die laatste pk van nut zijn, maar als je na het tunen voelt hoe lekker je wagen rijdt is het laatste wat je intresseerd die ene achtergebleven pk.
is het principe, wat zou jij denken als je bv aan de brandstofpomp voor 25? zou tanken en maar voor 20? zou krijgen...
zet dan meteen de juiste prijs (in dit geval waarden)
is toch niet meer dan normaal...

Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast