ik ga naar BEEK autoracing

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Di Mar 06, 2007 21:01

iets aan het remsysteem veranderen is verboden in belgië.
En voor een cooper vind ik de remmen nog zeer goed, voor een S daarintegen wordt het al wat nipter.

Gebruikersavatar
Mini
MINI Fan
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 Jan 2004
Locatie: antwerpen

Berichtdoor Mini » Di Mar 13, 2007 11:43

5 april heb ik een afspraak....om 10.30 uur :grin:

nog drie dikke weken wachten want alles zit vol.... :(

details: 2 x op de rollenbank en software upload

Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Wo Mar 21, 2007 17:44

Mini schreef:
doet mij eraan herinneren dat de remmen van de cooper toch wel het zwakste punt zijn van deze bolide.. ... heeft er iemand een idee of er een remsysteem op de markt is die tuv gekeurd is in België :?: :?:


JCW remmenset, grotere schijven en remklauwen vooraan achteraan enkel remklauwen geloof ik.
Het slokt zo wel 1300 euro uit je wallet + werk en btw ...

Volgens de dealer zou dit gehomologeerd zijn ...

Gebruikersavatar
grand_cru
MINI Master
Berichten: 2905
Lid geworden op: 18 Jul 2005
Locatie: Roeselare
Contact:

Berichtdoor grand_cru » Wo Mar 21, 2007 18:18

fred schreef:JCW remmenset, grotere schijven en remklauwen vooraan achteraan enkel remklauwen geloof ik.
Het slokt zo wel 1300 euro uit je wallet + werk en btw ...

Volgens de dealer zou dit gehomologeerd zijn ...

Achteraan zijn 't enkel de remblokjes die vervangen worden en een officieel accessoire is CE gehomologeerd (anders mogen ze 't zelfs niet verkopen) maar of dat door de autokeuring aanvaard wordt ... ??? :wink:

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Wo Mar 21, 2007 20:13

Je kan andere remschijven steken... TUV is hierin trouwens niet voldoende.

Brembo gegroefde (niet geperforeerde) remschijven zijn EU gekeurd en mogen mits plaatsingsattest gemonteerd worden

Weet niet wat het voordeel zou zijn om JCW remmen op een Cooper te steken. :?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Wo Mar 21, 2007 23:07

beter remmen zeker ... :lol:

Gebruikersavatar
Mini
MINI Fan
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 Jan 2004
Locatie: antwerpen

Berichtdoor Mini » Do Apr 05, 2007 18:13

ben net terug van beek, 1 uur 20 minuten onderweg ,was er om 10.00 uur en was terug buiten rond 14.15 uur
maar wel met een wagen die veel beter optrekt en sneller de hogere toeren opzoekt,

zal men dyno scannen en één van de volgende hier posten.

heb maar slechts +- 5 pk meer maar heb wel wat koppel bij, en vond dit dan ook goed.
voor de tuning had ik 120 pk op de testbank aan de krukas, met volgende setup OBX spruit met OEM catalysator en supersprint catback en pipercros viper filter.
in het begin was ik natuurlijk wat ontgoocheld maar het is dan ook maar een coopertje hé....

Nu ademt hij nog veel beter en was de terugrit een plezier , mijn gaspedaal lijkt nu veel gevoeliger te reageren en lijkt wel een nieuwe wagen.

en btw.... die gasten van BEEK zijn helemaal top. je kan gewoon door hun werkplaats lopen met een tas koffie en al die mooie race en drift wagens bekijken. die gasten weten wat ze doen en zijn dan ook heel lang met men wagen bezig geweest op zoek naar de begrenzer. Kan nu ook wat hoger in toeren gaan +- 7100 tpm...
al bij al een AANRADER en goed van prijs... ook afterservice is voor hen belangrijk

Gebruikersavatar
Mini
MINI Fan
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 Jan 2004
Locatie: antwerpen

Berichtdoor Mini » Za Apr 07, 2007 14:11

hier de uitdraai

Afbeelding


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten