Classic Mini Cooper (luchtfilters --> beginnersvragen)

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
dZine
MINI2 - Newbie

Classic Mini Cooper (luchtfilters --> beginnersvragen)

Berichtdoor dZine » Di Apr 24, 2007 17:55

Beste mini-faneten :D .

Op dit moment ben ik in het bezit van een 'classic mini' (een rover dus).

Ik ben nu op zoek naar een luchtfilter voor wat beter geluid (en eventueel een hele kleine verbetering in performance). Nu zijn er een heleboel filters, zoals ik op dit forum al heb kunnen lezen.

Wat raden jullie aan? Is een filter van HN t.w.v 200 euro perse nodig? Of kan je, als het voornamelijk om het geluid draait, ook gaan voor een filter van 40 euro?

Verder informatie over de mini:
Bouwjaar: 1996
Mini 1.3 I E2

Alvast heel erg bedankt!

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Apr 24, 2007 18:36

ik had vroeger op m'n classic gewoon de originele schotel liggen met een K&N vervang-element !
wel was de originele "pan" een beetje aangepast... :grin:
onderaan buiten de diameter van de filter waren er gaten in de behuizing gemaakt om een betere toevoer te verzekeren... 8)
ook was het originele verlengstuk ietwat anders, het was nl doorgetrokken tot aan de grill en de klep die in de winter de warme lucht van je uitlaat trekt was verwijderd !!
moet er wel bijzeggen dat de carburator en inlaatspruit niet echt origineel meer waren ook niet...

kwa sound moest hij het vooral hebben van de LBC (spaghetti) en de big bore uitlaatlijn... =P~

ff vermelden dat je hier op een MINI forum zit...dus de next generation uitvoering LOL
er zitten hier nog wel enkele classic fanaten, maar je kan je vraag mss beter op een classic mini forum herhalen denk ik 8) :wink:
in ieder geval veel suces met je zoektocht... :)

dZine
MINI2 - Newbie

Berichtdoor dZine » Di Apr 24, 2007 19:24

haha dankjewel,
maar je hebt geen concrete tips voor me dan:P. alles is verder standaard iig....

nu op zoek naar een goed classic forum dan:P

Terug naar “Engine & Performance”