Tussen demper
- Still_Cyco
- MINI2 - Newbie
Tussen demper
Weten jullie of er een tussenbuis bestaat ter vervanging van de tussendemper?
Het is voor een S van 03. Heb eens gezocht, maar heb niks kunnen vinden.
Of iets ter vervanging van de einddemper, maar dat gaat te veel lawaai geven denk ik.
Het is voor een S van 03. Heb eens gezocht, maar heb niks kunnen vinden.
Of iets ter vervanging van de einddemper, maar dat gaat te veel lawaai geven denk ik.
- Still_Cyco
- MINI2 - Newbie
- Still_Cyco
- MINI2 - Newbie
Dangixxer schreef:dan is een open luchtfiltertje misschien wel een oplossing....![]()
maar hou dan rekening met vermogenverlies bij warm weer (of je moest een waanzinnige contructie uitdokteren om frisse lucht aan te voeren

bij de cooper-cup zit ie in de plaats van de koplamp, maar helaas heb je die koplamp bij weggebruik nodig

- Still_Cyco
- MINI2 - Newbie
- minibandit
- MINI Nutter
snans schreef:maar hou dan rekening met vermogenverlies bij warm weer (of je moest een waanzinnige contructie uitdokteren om frisse lucht aan te voeren![]()
bij de cooper-cup zit ie in de plaats van de koplamp, maar helaas heb je die koplamp bij weggebruik nodig
bij een "S" is dat probleem zo goed als onbestaande hoor...

gezien de plaats van de luchtfilter en de manier waarop het open filterelement in de originele box komt te zitten...

voor een One of Cooper kan je idd beter een "waanzinnige" constructie gebruiken...

alhoewel zo waanzinnig is dat nu ook weer niet

enfin dit ff ter info, aangezien het hier dus wel om een "S" ke gaat.......

de ALTA "open" luchtfilter voor een S is zit voor de helft in de oude airbox en is bovenaan zo goed als mogelijk afgesloten door de rubbers aan de motorkap.
de filter krijgt wel een overdaad aan "koude" buitenlucht door het roostertje onder de raam (zie pijl foto). er is dan ook tijdens de installatie een plaat weggemoeten (volgens instructie)
eens je dit geinstalleerd hebt in je S... dan trek je nog maar weinig aan van het ploppoppop-geluid van je uitlaat... je wil alleen nog maar je luchtklep horen schakelen, je compressor horen huilen en je luchtstroom horen piepen.
we hadden onlangs een groupbuy... en ik heb Wazowski, dangixxer, lucky en caro toch nog niet horen klagen lol
grts braxx
de filter krijgt wel een overdaad aan "koude" buitenlucht door het roostertje onder de raam (zie pijl foto). er is dan ook tijdens de installatie een plaat weggemoeten (volgens instructie)

eens je dit geinstalleerd hebt in je S... dan trek je nog maar weinig aan van het ploppoppop-geluid van je uitlaat... je wil alleen nog maar je luchtklep horen schakelen, je compressor horen huilen en je luchtstroom horen piepen.
we hadden onlangs een groupbuy... en ik heb Wazowski, dangixxer, lucky en caro toch nog niet horen klagen lol
grts braxx
Zoals eerder geschreven is de uitlaatlijn van de MINI vanaf de kat uit een geheel. In die lijn zit geen tussendemper; de MINI heeft géén tussendemper.
Zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien heeft een standaard One, Cooper en geldt ook voor een Cooper S geen tussendemper. Behalve als je een JCW uitlaatlijn eronder hebt.

Zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien heeft een standaard One, Cooper en geldt ook voor een Cooper S geen tussendemper. Behalve als je een JCW uitlaatlijn eronder hebt.

- Still_Cyco
- MINI2 - Newbie

Heb ff wat gezocht en zie daar!
Uitlaatsysteem van een S
Als dat geen tussendemper is ben ik een koekoeksklok

Ik zie nu wel dat de achterdemper eraf kan! Keertje de wagen op de brug zetten om te kijken of dat ook echt wel zo is. Want ik heb ook al gelezen dat het echt een is zoals hier ook beweerd word.
But still thx!
b-r mini schreef:Zoals eerder geschreven is de uitlaatlijn van de MINI vanaf de kat uit een geheel. In die lijn zit geen tussendemper; de MINI heeft géén tussendemper.
mijn originele cooperuitlaat heeft wel een tussendemper hoor!!

braxx schreef:de ALTA "open" luchtfilter voor een S is zit voor de helft in de oude airbox en is bovenaan zo goed als mogelijk afgesloten door de rubbers aan de motorkap.
grts braxx
Wat voor een sound geeft zo'n open filter juist? Ik ben momenteel meer dan tevreden met het geluid van mijn standaard S. De uitlaat klinkt sportief en krachtig, maar het blijft geciviliseerd (niet te luid). De compressor is gewoon übergeil. Maar toch, zo een klein beetje meer geluid vanonder de motorkap bij plankgas zou misschien toch wel mooi zijn, vandaar mijn vraag.

Is het een beetje of veel luider? Is het een ander geluid? Klinkt het eerder powerful of is het meer het gekrijs/lawaai van een 1600 die platgestampt wordt? En is de wagen nog stil bij normale, rustige rijstijl?
Als het volume niet té is, en het verschil bv enkel bij plankgas te horen is, kan ik het eens overwegen, vermits ik een subtiele, maar sportieve sound toch ook wel als een deel van het rijplezier zie.

- minibandit
- MINI Nutter
ZALIG!, wordt de supercharger daadwerkelijk luider door de open filter? In dat filmke klinkt het alleszins wel bangelijk. De Milltek uitlaatlijn in dit geval doet toch niks aan het volume van de supercharger neem ik aan? Alleen het geluid dat van onder de kap komt interesseert me, wat er vanachter uitkomt is voor mij standaard goed genoeg LOL
Maar zo iets is natuurlijk persoonlijk...
Als het echt selectief het geluid van de supercharger en de motor versterkt bij plankgas, dan zie ik het al helemaal zitten. Sinds ik deze wagen heb ben ik niet (meer) zo voor veranderingen, maar zo'n filterke is nog redelijk eenvoudig en snel te veranderen, goei nieuws dus voor als we ooit eens een bezoekske moeten brengen aan ons "vrienden" op de technische controle...

Als het echt selectief het geluid van de supercharger en de motor versterkt bij plankgas, dan zie ik het al helemaal zitten. Sinds ik deze wagen heb ben ik niet (meer) zo voor veranderingen, maar zo'n filterke is nog redelijk eenvoudig en snel te veranderen, goei nieuws dus voor als we ooit eens een bezoekske moeten brengen aan ons "vrienden" op de technische controle...

- minibandit
- MINI Nutter
Floris schreef: maar zo'n filterke is nog redelijk eenvoudig en snel te veranderen, goei nieuws dus voor als we ooit eens een bezoekske moeten brengen aan ons "vrienden" op de technische controle...
zo'n filterke is toegestaan voor de keuring hé

één van de weinige dingen die in hier in den Belgische anti-"tuningwereld" is toegelaten !!
Terug naar “Engine & Performance”