mini cooper s cabrio chiptunen?

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
yves
MINI2 - Newbie

mini cooper s cabrio chiptunen?

Berichtdoor yves » Zo Okt 10, 2004 13:13

Hallo iedereen.
Ben nieuw hier op dit forum. Heb een vraagje waarop jullie me misschien wat kunnen bij helpen. Heb nl. een cooper cabrio S in bestelling die kortelings gaat binnenkomen. Het is dus het model 2005. Deze heeft normaal dus 170pk, maar door onze klotewetgeving in Belgie heeft hij hier dus 163pk.
Ik heb wat zitten zoeken op internet en op dit forum, en nu ben ik mij aan het informeren om de wagen wat meer pk's te geven.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Heb ook al wat info gekregen van Heinz in Aalst. Deze zegt dat ik zeker 195pk kan halen door chiptuning en het aanpassen van de poelie.
Zal mijn wagen dan nog betrouwbaar zijn? Zal ik later geen problemen met de motor krijgen? Kan ik resultaat verkrijgen zonder de poelie te veranderen? Of hebben jullie andere ervaringen of gedachten?
Bedankt.
Groeten Yves.

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Zo Okt 10, 2004 20:06

naar mijn weten 195pk met poellie maar simpel hoor...
Er zijn firma's die je 'S' tunen naar 200pk met enkel software.
En eentje daarvan heb ik echt vertrouwen in. Ik denk zelfs meerderen van dit forum hehe..

De Works conversie is de enigste tuning waar je je garantie op houdt.
Bij de andere tuners verlies je je garantie van 2 jaar op de motor.

als je nog vragen hebt .. shoot :cheesy:
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

bruno
MINI2 - Newbie

Berichtdoor bruno » Zo Okt 10, 2004 23:43

Morty schreef:naar mijn weten 195pk met poellie maar simpel hoor...
Er zijn firma's die je 'S' tunen naar 200pk met enkel software.
En eentje daarvan heb ik echt vertrouwen in. Ik denk zelfs meerderen van dit forum hehe..

De Works conversie is de enigste tuning waar je je garantie op houdt.
Bij de andere tuners verlies je je garantie van 2 jaar op de motor.

als je nog vragen hebt .. shoot :cheesy:

nee , das niet waar , er zijn 3 mini dealers in Belgie die de tuning van Auto Tune Heinz verkopen voor de mini en dit met behoud van garantie , de mini cooper S kan je bij Heinz op eenvoudig verzoek ook krijgen met +-205pk of met uitlaat tot 220pk (ze gaan niet verder omdat dat niet betrouwbaar is ) . Naar 200pk zonder de poulie te veranderen is geen goed idee , tenzij je met uitlaatlijn enz gaat werken maar dat komt al gauw veel duurder uit als de tuning .

Hier op het forum zijn er overigens een 5tal mensen met een 200pk tuning van Auto Tune Heinz en ze zijn er allemaal zeer tevreden van.

groetjes
Bruno

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Okt 11, 2004 0:13

Bruno,

Aangezien je er blijkbaar veel van weet, hoe zit het met de tuning voor een Cooper Cabrio, dus niet de S maar de gewone.
Naar hoeveel kan je die "veilig" brengen, zonder de motor te veel te laten afzien met niet te veel kosten. (sommigen zeggen 130, anderen 136pk)
Wat zijn de kosten voor de tuning van een MCC ongeveer.
Welke zijn die 3 dealers die de producten van Heinz verkopen ? (Onze MCC is besteld in Aalst)
Als ze de produkten van Heinz verkopen met behoud van garantie, zijn er dan kosten aan verbonden om die garantie te behouden, maw. moet je extra betalen bovenop de tuning om de garantie verder te behouden ?

Ik weet het, veel vragen tegelijk, hopelijk ook veel antwoorden...

Onze MCC hebben we besteld voor in maart, maar ik informeer me liever op tijd. En zoals het er nu naar uitziet zijn er 2 tuners hier op het forum die wel interessant lijken... (maar de prijs lijkt nogal sterk te verschillen...)

Varavital

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Okt 11, 2004 19:41

bruno schreef:
nee , das niet waar , er zijn 3 mini dealers in Belgie die de tuning van Auto Tune Heinz verkopen voor de mini en dit met behoud van garantie ,

Amai :shock:

Gaan we erop vooruit ? LOL :cheesy: Cool
Mijn contact bij BMW M?nchen zei me onlangs nog dat Works nog steeds het enigste was die de garantie van MINI niet liet vervallen.
Maar als daar nu verandering in komt hehe .. chippen die handel.

200pk met software valt te doen hoor ... het hangt er alleen vanaf door wie je het laat doen. De motor van de 'S' is daar perfect voor voorzien.

Enkel FGA met hun 150pk One conversie -> daar stel ik me vragen over :|

bruno
MINI2 - Newbie

Berichtdoor bruno » Di Okt 12, 2004 12:21

varavital schreef:Bruno,

Naar hoeveel kan je die "veilig" brengen, zonder de motor te veel te laten afzien met niet te veel kosten. (sommigen zeggen 130, anderen 136pk)
Wat zijn de kosten voor de tuning van een MCC ongeveer.
Welke zijn die 3 dealers die de producten van Heinz verkopen ? (Onze MCC is besteld in Aalst)
Als ze de produkten van Heinz verkopen met behoud van garantie, zijn er dan kosten aan verbonden om die garantie te behouden, maw. moet je extra betalen bovenop de tuning om de garantie verder te behouden ?

Ik weet het, veel vragen tegelijk, hopelijk ook veel antwoorden...

Varavital

BMW/MINI "Romein" in Aalst verkoopt alle Heinz tuning met behoud van garantie , aangezien ik denk dat je ni ver van Aalst woont , waarom spring je zaterdag eens niet binnen ? dan kunnen we dat allemaal rustig bespreken wat de mogelijkheden zijn , prijzen , garantie enz.

greetyzzzz
Bruno

bruno
MINI2 - Newbie

Berichtdoor bruno » Di Okt 12, 2004 12:24

Morty schreef:

200pk met software valt te doen hoor ... het hangt er alleen vanaf door wie je het laat doen. De motor van de 'S' is daar perfect voor voorzien.

Enkel FGA met hun 150pk One conversie -> daar stel ik me vragen over :|

een tuner zonder testbank kan alles zelfs 200pk enkel met software

en over FGA kunnen we het beter niet hebben , 'k ken persoonlijk 2 mensen die een ruilmotor hebben in hun S , motor opgeblazen met vriendelijke dank aan FGA ......

Voor de cooper hebben ze bij Heinz zelfs geen tuning , reden ze verkopen daar geen LUCHT , en prijs/pk is helemaal belachelijk .

groetjes
Bruno

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Di Okt 12, 2004 13:02

Hoi Bruno,

Ben jij verbonden aan Heinz of aan Romein ('k weet 't, 't is maar een paar 100m verder maar all?).

W

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Di Okt 12, 2004 14:02

BMW/MINI "Romein" in Aalst verkoopt alle Heinz tuning met behoud van garantie

Op eigen kosten dan, dit is het officiele schrijven van BMW:

Quote: Originally Posted by BMW
Thank you for your enquiry.

The stance that MINI has taken is as follows:
The John Cooper Works conversions fitted by approved MINI dealers are fully approved, they have been rigorously tested. Other none approved conversions we do not recommend as we have not tested them and are therefore not aware of any affect that this may have on the vehicle.

If you were to opt for such a conversion the warranty would be voided on any parts replaced and the labour carried out by the converter. In an issue was to arise where a fault had been caused by any work carried out or part fitted by the converter this would also not be covered by warranty. But having it fitted would not void the entire warranty.

However TLC would be completely void. The TLC works on the servicing requirements for a standard MINI. If you convert any part of the vehicle you are changing the servicing requirements and this would fall outside of the TLC perimeters.

I hope that this has in some way gone towards helping you with your enquiry.

Kind regards
Jo Wickens
Customer Information

bruno
MINI2 - Newbie

Berichtdoor bruno » Di Okt 12, 2004 16:31

quicksilver schreef:
BMW/MINI "Romein" in Aalst verkoopt alle Heinz tuning met behoud van garantie

Op eigen kosten dan, dit is het officiele schrijven van BMW:

kan best zijn dat het op eigen kosten is , maar aangezien er zoveel mensen via Romein hun wagen bij Heinz laten tunen lijkt het mij voor de hand liggen dat het systeem werkt en iedereen er tevreden over is .

groetjes
Bruno

@wvs : Ik werk als R&D engineer voor o.a Auto Tune Heinz , OBDtuning.org , Audiparts.nl , C&C racing development , Grauss Tuning en nog enkele kleinere chipboeren in Duitsland en Oostenrijk .

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Di Okt 12, 2004 19:17

BMW/MINI "Romein" in Aalst verkoopt alle Heinz tuning met behoud van garantie , aangezien ik denk dat je ni ver van Aalst woont , waarom spring je zaterdag eens niet binnen ? dan kunnen we dat allemaal rustig bespreken wat de mogelijkheden zijn , prijzen , garantie enz.

@Bruno

Ben je elke zaterdag te vinden bij Heinz in Aalst ? Als het lukt spring ik dan wel eens binnen, maar moet zaterdag in de voormiddag meestal werken . Ik begin toch wel nieuwsgierig te worden naar de verschillen.

V

yves
MINI2 - Newbie

Berichtdoor yves » Wo Okt 13, 2004 19:33

Bedankt voor de vele reacties. Denk er sterk aan om toch eens bij Heinz binnen te wippen. Laat het jullie zeker weten hoe het was.
Groeten. Yves

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Wo Okt 13, 2004 21:44

Als er van jullie zijn die zondag meedoen met de MINI's Day Out ..

Er zullen wel een paar getunede MINI's zijn en van verschillende tuners dus dan kan je ze eens bekijken/horen en evalueren

bruno
MINI2 - Newbie

Berichtdoor bruno » Vr Okt 15, 2004 8:42

@varavital : ja ik zit elke zaterdag bij Heinz te tunen , spring gerust eens binnen .
groetjes
Bruno

Terug naar “Engine & Performance”