Inhoud tank
Inhoud tank
Hoeveel kan er eigenlijk in de tank van een Cooper? Volgens de manual is dat 50 liter, maar ik heb er nog nooit meer dan 43.5 liter ingekregen. Daarnet weer: al een hele tijd in 't rood, nog < 20km te gaan volgens de boordcomputer en 42.5 liter... Rijd met een pre-facelift model (2002).
- minibandit
- MINI Nutter
Tsjoert schreef:Hmm, nee. Altijd 205/55R16 opgelegen. En zit ook steeds al tijdje in 't rood... Misschien gewoon eens doorrijden tot ik stilval met een jerrycan in de koffer
ja lekker al het vuil mee door je leidingen en injectoren blazen

maar dat zal je zeker wel weten !
je benzinetank steeds bijna leegrijden is eigenlijk niet zo gezond

en de inhoud is idd 50 liter, maar ze hebben blijkbaar een gezonde veiligheidsmarge bij Mini

vermoedelijk zit ook de leiding niet op het laagste punt van de tank...
(ben ik niet 100% zeker van, zou ik eens moeten bekijken

ook om te voorkomen dat steeds de bodemvervuiling meegetrokken wordt !
dus volledig leeg gaat moeilijk gaan, of je moet alles laten verdampen

Morty schreef:ik kan toch maar maximaal 45l tanken met mijn cooper en 50l met mijn One D.![]()
En ik heb de tank van de Cooper toch al eens serieus leeggereden... (nog 8km op de teller)
Hoe kun je weten dat je nog 8 km te gaan hebt? Je kunt toch enkel het aantal overblijvende deciliter in de tank weten?
Ik ga hem deze middag weer eens leegrijden,en kijken....

- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
Xefke schreef:Iemand dat ik ken heeft een tankstation en wist me te melden dat de inhoud van een tank in een auto altijd in een veelvoud van 9 is.
en heeft dit ook aan speciale reden...

kan mij nl moeilijk voorstellen dat de autocontructeurs dit speciaal zo ontwerpen !
de meeste geven dan ook een tankinhoud met een veelvoud van 5 op...

minibandit schreef:Xefke schreef:Iemand dat ik ken heeft een tankstation en wist me te melden dat de inhoud van een tank in een auto altijd in een veelvoud van 9 is.
en heeft dit ook aan speciale reden...![]()
![]()
kan mij nl moeilijk voorstellen dat de autocontructeurs dit speciaal zo ontwerpen !
de meeste geven dan ook een tankinhoud met een veelvoud van 5 op...
Mjah... of het waar is weet ik ook niet hoor... mij maakt 't eigelijk gewoon niet uit

Terug naar “Engine & Performance”