iets aan het remsysteem veranderen is verboden in belgië.
En voor een cooper vind ik de remmen nog zeer goed, voor een S daarintegen wordt het al wat nipter.
ik ga naar BEEK autoracing
Mini schreef:
doet mij eraan herinneren dat de remmen van de cooper toch wel het zwakste punt zijn van deze bolide.. ... heeft er iemand een idee of er een remsysteem op de markt is die tuv gekeurd is in België![]()
JCW remmenset, grotere schijven en remklauwen vooraan achteraan enkel remklauwen geloof ik.
Het slokt zo wel 1300 euro uit je wallet + werk en btw ...
Volgens de dealer zou dit gehomologeerd zijn ...
fred schreef:JCW remmenset, grotere schijven en remklauwen vooraan achteraan enkel remklauwen geloof ik.
Het slokt zo wel 1300 euro uit je wallet + werk en btw ...
Volgens de dealer zou dit gehomologeerd zijn ...
Achteraan zijn 't enkel de remblokjes die vervangen worden en een officieel accessoire is CE gehomologeerd (anders mogen ze 't zelfs niet verkopen) maar of dat door de autokeuring aanvaard wordt ... ???

Je kan andere remschijven steken... TUV is hierin trouwens niet voldoende.
Brembo gegroefde (niet geperforeerde) remschijven zijn EU gekeurd en mogen mits plaatsingsattest gemonteerd worden
Weet niet wat het voordeel zou zijn om JCW remmen op een Cooper te steken.
Brembo gegroefde (niet geperforeerde) remschijven zijn EU gekeurd en mogen mits plaatsingsattest gemonteerd worden
Weet niet wat het voordeel zou zijn om JCW remmen op een Cooper te steken.

My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
ben net terug van beek, 1 uur 20 minuten onderweg ,was er om 10.00 uur en was terug buiten rond 14.15 uur
maar wel met een wagen die veel beter optrekt en sneller de hogere toeren opzoekt,
zal men dyno scannen en één van de volgende hier posten.
heb maar slechts +- 5 pk meer maar heb wel wat koppel bij, en vond dit dan ook goed.
voor de tuning had ik 120 pk op de testbank aan de krukas, met volgende setup OBX spruit met OEM catalysator en supersprint catback en pipercros viper filter.
in het begin was ik natuurlijk wat ontgoocheld maar het is dan ook maar een coopertje hé....
Nu ademt hij nog veel beter en was de terugrit een plezier , mijn gaspedaal lijkt nu veel gevoeliger te reageren en lijkt wel een nieuwe wagen.
en btw.... die gasten van BEEK zijn helemaal top. je kan gewoon door hun werkplaats lopen met een tas koffie en al die mooie race en drift wagens bekijken. die gasten weten wat ze doen en zijn dan ook heel lang met men wagen bezig geweest op zoek naar de begrenzer. Kan nu ook wat hoger in toeren gaan +- 7100 tpm...
al bij al een AANRADER en goed van prijs... ook afterservice is voor hen belangrijk
maar wel met een wagen die veel beter optrekt en sneller de hogere toeren opzoekt,
zal men dyno scannen en één van de volgende hier posten.
heb maar slechts +- 5 pk meer maar heb wel wat koppel bij, en vond dit dan ook goed.
voor de tuning had ik 120 pk op de testbank aan de krukas, met volgende setup OBX spruit met OEM catalysator en supersprint catback en pipercros viper filter.
in het begin was ik natuurlijk wat ontgoocheld maar het is dan ook maar een coopertje hé....
Nu ademt hij nog veel beter en was de terugrit een plezier , mijn gaspedaal lijkt nu veel gevoeliger te reageren en lijkt wel een nieuwe wagen.
en btw.... die gasten van BEEK zijn helemaal top. je kan gewoon door hun werkplaats lopen met een tas koffie en al die mooie race en drift wagens bekijken. die gasten weten wat ze doen en zijn dan ook heel lang met men wagen bezig geweest op zoek naar de begrenzer. Kan nu ook wat hoger in toeren gaan +- 7100 tpm...
al bij al een AANRADER en goed van prijs... ook afterservice is voor hen belangrijk
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast