SPORTLUCHTFILTER!!!
Gadget schreef:Is er lucht langs onder ? neen
is er lucht langs de zijkant ? nauwelijks
lucht langs boven ? toch ook ni vet
lucht langs achter ? die plastiek van de filter houdt het grootste tegen.
Da is ook het probleem met ne Typhoon op ne Cooper. Die komt met de hele bovenkant tegen de motorkap
waardoor er al 1/4 van de luchtinlaat verloren gaat. Langs de onderkant leunt ie op "hoe noemt die steun ook al weer".
Ik ga ??n dezer eens proberen om de luchtaanvoerbuis in te korten, zodat ie rondomrond helemaal vrij
komt te hangen en dus langs elke zijde lucht kan aanzuigen.

DIT lijkt mij toch een van de interessantse die ik al gezien heb tot nu toe (voor een cooper toch).
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
wat is de prijs hier in belgie van de promini en wie verdeeld dat, heinz ook
en wat met de JCW luchtfilter..., komt hier ni zoveel aan bod precies, ben je beter af met een BMC of promini dan, weet ook niet wat de JCW filter kost hoor, miss is dat wel de reden waarom hij zo weinig aan bod komt...
zoals ik al zei zou ik miss ook wel nen andere luchtfilter willen steken, maar ik wil wel verschil voelen dan, liever 300 ? (voelbare prest) als 100 ? ( aleen voelen in uwe portomon?)
en vooral, het moet degelijk en fatsoenlijk zijn, ben gene lover van prul
en ja, na 3.200 km nu, heb ik spijt dat ik genen 's' genomen heb, bezig met onderhandeling (geschrokken
) verkoper, maar weet het nog niet zeker...., ben ook gene chiptuner fanaat, vandaar...
ook daarom m'n luchtfilter vraagjes
grtz

en wat met de JCW luchtfilter..., komt hier ni zoveel aan bod precies, ben je beter af met een BMC of promini dan, weet ook niet wat de JCW filter kost hoor, miss is dat wel de reden waarom hij zo weinig aan bod komt...
zoals ik al zei zou ik miss ook wel nen andere luchtfilter willen steken, maar ik wil wel verschil voelen dan, liever 300 ? (voelbare prest) als 100 ? ( aleen voelen in uwe portomon?)
en vooral, het moet degelijk en fatsoenlijk zijn, ben gene lover van prul

en ja, na 3.200 km nu, heb ik spijt dat ik genen 's' genomen heb, bezig met onderhandeling (geschrokken

ook daarom m'n luchtfilter vraagjes

grtz
volgens mij ga je met geen enkele luchtfilter een effect hebben van whoow azo een verschil da ik hier voel..daarvoor moet ge wa verder gaan volgens mij..of ne S kopen
dan gaad ge meer effect hebben met een andere uitlaatlijn hoor collector-racekat-demper
maar dan nog .. zoals ik lees wild ge wel wa meer pk's bij h?

dan gaad ge meer effect hebben met een andere uitlaatlijn hoor collector-racekat-demper
maar dan nog .. zoals ik lees wild ge wel wa meer pk's bij h?

- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
tja ik weet natuurlijk ook wel dak met nen luchtfilter nog niet in de buurt van 's' prestaties zal komen, das ook ni de bedoeling h?, het is gewoon kwestie van een klein beetje vlotter die handel..., en als da kan door ne goeie luchtfilter...
tja we zien wel h?, maar nen 's' is nen 's' en ne cooper ne cooper eh
ne cooper uitmelken en zeer doen voor 15 pk en u da bv 2000 ? kosten
ik weet het niet...
correct me if i'm wrong...., want tunen, uitlaten, en luchtfilters en prijzen en aantal winst pk's, weet ik allemaal niet zo heel veel van....
ik weet alleen da ne cooper 115 pk heeft en nen S 163 en da dat veel rapper zal zijn, maar ook 5000 euries meer kost...
grtz
tja we zien wel h?, maar nen 's' is nen 's' en ne cooper ne cooper eh
ne cooper uitmelken en zeer doen voor 15 pk en u da bv 2000 ? kosten
ik weet het niet...
correct me if i'm wrong...., want tunen, uitlaten, en luchtfilters en prijzen en aantal winst pk's, weet ik allemaal niet zo heel veel van....
ik weet alleen da ne cooper 115 pk heeft en nen S 163 en da dat veel rapper zal zijn, maar ook 5000 euries meer kost...
grtz
Dave C schreef:tja we zien wel h?, maar nen 's' is nen 's' en ne cooper ne cooper eh
ne cooper uitmelken en zeer doen voor 15 pk en u da bv 2000 ? kosten
Ne Cooper tunen kost u belange zoveel nie zelle. Kijk maar effe op de site van Heinz
De luchtfilter is goed voor 2 ? 3 PK, de uitlaat max 5 PK.

http://www.johncooper.co.uk/JohnCooperSite/category/Motorsport%5FEngine+Tuning+Kits/
Op de site van JCW kan je dezelfde direct air filter kit bestellen als die op de Challenge auto's. Het zijn dan wel John Cooper Motorsport artikelen.
Ik ben er zeker van dat het die filter is die op de foto staat van Bandit.
Vergeet niet: een direct air filter kit te dicht bij de motor zuigt teveel warme lucht van de motor aan en dat is ook niet goed.
Ik denk dat air filters een mysterie gaan blijven. Testaankoop zou beter zo'n dingen testen ipv verschillende wasproducten te testen!
Ik vraag mij echt af; moest je een standaard Cooper S nemen en je remapt enkel de ECU wat betreft de air intake. En dan plaats je een K&N Typhoon - BMC CDA - BMC Direct Air - Pipercross of een Green. En dan doe je telkens een dynotest.
Ik denk dat er bij de meeste 1 of 2 pk bijkomt en bij sommige zelfs verlies is in de hoge toeren.
Welk model je koopt doet er denk ik niet toe. Het is vooral de kwaliteit die telt want tenslotte doe je het enkel voor de sound.
HKS filter schijnt goed te zijn. Zo'n groen ding. Zat op een Amerikaanse MCS met turbo; goed voor 300 pk!
Op de site van JCW kan je dezelfde direct air filter kit bestellen als die op de Challenge auto's. Het zijn dan wel John Cooper Motorsport artikelen.
Ik ben er zeker van dat het die filter is die op de foto staat van Bandit.
Vergeet niet: een direct air filter kit te dicht bij de motor zuigt teveel warme lucht van de motor aan en dat is ook niet goed.
Ik denk dat air filters een mysterie gaan blijven. Testaankoop zou beter zo'n dingen testen ipv verschillende wasproducten te testen!
Ik vraag mij echt af; moest je een standaard Cooper S nemen en je remapt enkel de ECU wat betreft de air intake. En dan plaats je een K&N Typhoon - BMC CDA - BMC Direct Air - Pipercross of een Green. En dan doe je telkens een dynotest.
Ik denk dat er bij de meeste 1 of 2 pk bijkomt en bij sommige zelfs verlies is in de hoge toeren.
Welk model je koopt doet er denk ik niet toe. Het is vooral de kwaliteit die telt want tenslotte doe je het enkel voor de sound.
HKS filter schijnt goed te zijn. Zo'n groen ding. Zat op een Amerikaanse MCS met turbo; goed voor 300 pk!
Toen ik beloot een andere luchtfilter te bestellen ben ik mij hier eens in gaan verdiepen. Tja, de grote merken in de autosport zijn K&N, BMC en Pipercross.
Deze leveren ook daadwerkelijk vermogenswinst ?n filteren de lucht ook. Dit is toch erg belangrijkste! Ik heb voor de Pipercross gekozen met de volgende gedachten:
K&N wordt meer gebruikt in de race-wereld en de Pipercross meer in d rally-wereld. Bedenk daarbij dat de motoren in de autosport beter onderhouden worden ?n de motoren eerder vervangen worden.
Waarom dan Pipercross? In de rally komt meer stof en zand bij kijken dan in de race, dus voor het zekere heb ik daarom voor de Pipercross gekozen. Heb geen zin om stofdeeltje(s) in motorblok te krijgen.
Op Nederlands forum was er iemand die ook deze vragen stelde, hij heeft toen toch zo'n goedkoop (on-)ding gekocht. Gevolg was dat zijn auto inhield op hoge snelheid, auto reed langzamer.
Achteraf gezien had ik misschien voor die BMC moeten gaan, ik hoor daar zeer goede ervaringen over.
Deze leveren ook daadwerkelijk vermogenswinst ?n filteren de lucht ook. Dit is toch erg belangrijkste! Ik heb voor de Pipercross gekozen met de volgende gedachten:
K&N wordt meer gebruikt in de race-wereld en de Pipercross meer in d rally-wereld. Bedenk daarbij dat de motoren in de autosport beter onderhouden worden ?n de motoren eerder vervangen worden.
Waarom dan Pipercross? In de rally komt meer stof en zand bij kijken dan in de race, dus voor het zekere heb ik daarom voor de Pipercross gekozen. Heb geen zin om stofdeeltje(s) in motorblok te krijgen.
Op Nederlands forum was er iemand die ook deze vragen stelde, hij heeft toen toch zo'n goedkoop (on-)ding gekocht. Gevolg was dat zijn auto inhield op hoge snelheid, auto reed langzamer.
Achteraf gezien had ik misschien voor die BMC moeten gaan, ik hoor daar zeer goede ervaringen over.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Ach, tijd tekort voor 't moment. Gelijk ge zegt, de schilderwerken
En daarbovenop veel werk met de communies en lentefeestjes (horeca h?).
But one day .... als ik es veel tijd heb .... ga ik da toch es bestuderen zelle.
Ik ben zelfs aan 't denken om es nen BMC te laten steken en 't verschil met
de Typhoon uit te proberen. You never know

En daarbovenop veel werk met de communies en lentefeestjes (horeca h?).
But one day .... als ik es veel tijd heb .... ga ik da toch es bestuderen zelle.
Ik ben zelfs aan 't denken om es nen BMC te laten steken en 't verschil met
de Typhoon uit te proberen. You never know

- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Wally schreef:minibandit schreef:![]()
![]()
keep us posted...
'k Heb me reeds gaan bevragen en zou volgens Heinz maar 2 ? 3 pk verschil maken.
De "brom" zou wel iets dieper zijn dan die van de Typhoon.
die "diepere brom" kan wel zijn aangezien de filter dichter tegen de gasklepopening steekt...


heb dit bij Snans ook al opgemerkt dacht ik...


blijkbaar hoe dichter hoe meer "gebrom" en paardjes...

- magic mushroom
- MINI Regular
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 03 Feb 2006
- Locatie: londerzeel
ja jullie zitten hier allemaal bezig over het feit dat de k&n typhoon kitten eigenlijk niet ideaal geplaats zijn voor frisse lucht binnen te trekken.
nu ik heb deze ook steken en heb zo eens effe iets uitgeprobeerd, iets heel simpel.
ik heb namelijk een hoek geplaats van 90? op de inlaten die naar de originele filter zouden moeten leiden.
hier zijn enkele foto's :
http://users.pandora.be/magic_mushroom/
en dan in het mapje foto's k&n typhoon
nu heb ik deze ge?nstalleerd op zo een 5 tal min.
ben een testrit gaan doen en voornamelijk op de autostrade voelde ik wel degelijk een verschil. vooral in vijfde tegen laat ons zeggen 120 en dan gewoon gas platduwen en hij klimt veel beter door dan vroeger.
ik zou zeggen probeer dit anders eens als oplossing, is simpel duurt ni lang en kost geen geld
greetz
nu ik heb deze ook steken en heb zo eens effe iets uitgeprobeerd, iets heel simpel.
ik heb namelijk een hoek geplaats van 90? op de inlaten die naar de originele filter zouden moeten leiden.
hier zijn enkele foto's :
http://users.pandora.be/magic_mushroom/
en dan in het mapje foto's k&n typhoon
nu heb ik deze ge?nstalleerd op zo een 5 tal min.
ben een testrit gaan doen en voornamelijk op de autostrade voelde ik wel degelijk een verschil. vooral in vijfde tegen laat ons zeggen 120 en dan gewoon gas platduwen en hij klimt veel beter door dan vroeger.
ik zou zeggen probeer dit anders eens als oplossing, is simpel duurt ni lang en kost geen geld

greetz
magic mushroom schreef:ik heb namelijk een hoek geplaats van 90? op de inlaten die naar de originele filter zouden moeten leiden.
Ik heb reeds een tijd geleden net hetzelfde gedaan. Maakt helemaal geen verschil.
All?e dat is mijn ervaring hiermee. Ik heb zo'n 2 maanden rondgereden met dat verlengstuk,
en heb het er nu weer afgehaald. Fotooke van dertijd ....

Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast