Milltek vs Eisenmann

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
peter
MINI2 - Newbie

Berichtdoor peter » Za Aug 12, 2006 0:55

Geluid is best heftig maar niet te.

Als we open rijden genieten we iedere keer weer als het gas wordt ingetrapt.
Gisteren naar Antwerpen geweest (150km heen en terug) en dan is het, als we dicht rijden, soms wat storend bij bepaalde snelheden/toerentallen, maar dat weegt niet op tegen het plezier wat je er van hebt.

Onze MCSC is natuurlijk wel wat minder geisoleerd tegen he geluid dan een MCS

Berthil
MINI Regular

Berichtdoor Berthil » Za Aug 12, 2006 13:12

Wat ook nog mogelijk is, is het monteren van een MTH spruitstuk en de originele uitlaat laten zitten. Voordeel is goed geluid zonder dreunen, wel de pk-winst (vooral onderin) en je spaart een uitlaat uit. Als je nu bovendien voor een Milltek spruitstuk kiest en later MTH software wilt haal je er niet het maximale uit want die twee schijnen niet goed samen te werken.

Bovendien voldoe je met het MTH spruitstuk aan de strenge emissienormen, hoe dat zit met de Milltek en Eisenmann weet ik niet.

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Za Aug 12, 2006 20:53

Hmmm...

Dat is allemaal zo persoonlijk h?. Peter vindt het soms eens storend. Stan niet.

Er zou een garage moeten bestaan waar je alle uitlaten kan uittesten voor je ze koopt ma ja :roll: realistisch is da nie echt.

De standaard uitlaat laten zitten is geen optie. Ik vind die echt niet mooi. Zoals sommigen zeggen; 2 bierblikjes. :?

@ Berthil: Die MTH software zou ik zeker niet pakken. Als ik hoor wat iedereen hier heeft ervaren met JS Tuning. En jij in het bijzonder. Foute software enzo... Daar moet ik niet van weten.
PS: ik heb al veel van je website opgestoken :oops: . Moest ik Digi-Tec doen ga ik zeker niet naar Motortrend. (Had jij effectief 200 pk met Digi-Tec Tuning?)

Berthil
MINI Regular

Berichtdoor Berthil » Za Aug 12, 2006 21:23

Digi-Tec maakt de 210 pk die ze claimen op de testbank ook niet waar. Dat was wel de grootste sprong vooruit, de 15% pulley en Digi-Tec software, maar achteraf is dat een hele dure pulley geweest.

Als je voor het geluid en looks gaat moet je gewoon alleen een Milltek uitlaat nemen en het spruitstuk laten zitten. H??l mooi geluid en zeker niet storend in de cockpit.

Anders meegaan naar Cotswold, daar zijn 200+ MINI's dus daar zullen veel combinaties om te luisteren zijn :)

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Za Aug 12, 2006 21:32

:D :D :D Dat is ook een mogelijkheid.

Ik zal eens kijken wanneer dat doorgaat.

Het ambetante van chiptuning of motortuning zijn die cijfertjes. :evil:

Zet op uw site dat je voor 1500 euro een MCS aanpast tot 230 pk en een acceleratie van 0-100 in 6,2s en je zal je kitjes aan de lopende band verkopen ... TOTDAT iemand hem om een testbank zet en ziet dat hij maar 195 pk heeft en slechts 0.2s rapper optrekt.

Met die cijfertjes staat of valt hun kit. Bij JCW betaal je meer maar je krijgt effectief 200 pk.

Wie moet je dan nog geloven? :cry:

Wat mij ook opvalt is dat gechiptunede Mini's met +210pk niet even rap optrekken als een JCW. Die heeft soms 20 pk minder en trekt toch rapper op. Heeft dat te maken met het feit dat JCW zowel cinlinderkop als kompressor vervangt en zo het vermogen beter op de baan krijgt?

Berthil
MINI Regular

Berichtdoor Berthil » Za Aug 12, 2006 21:52

Cotswold is volgend weekend, dus wat wordt snel boot en hotel boeken :)

Het Works pakket is gewoon een mooi op elkaar afgestemd geheel, maar helaas aan de prijzige kant. De laatste meeting kon ik goed meekomen met twee Works exemplaren. Bergop trok ik lichtjes weg door het goede koppel door het spruitstuk, maar hoger in de toeren trekt de Works weer bij.
De verschillen zijn zo klein dat je dat niet terug ziet in zo'n rit. Een pulley en goede software is de grootste stap die je kan maken voor het geld qua vermogen. Dan kom je in de buurt van een Works maar net niet helemaal, en dat komt denk ik inderdaad door de kop.

Terug naar “Engine & Performance”