K&N 57i vs. typhoon

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Feb 12, 2006 20:25

Beachboyke69 schreef:kan er nu iemand plus minus zeggen wat de beste luchtfilter prijs kwaliteit is

Best die vraag niet stellen, ik heb da ook gedaan #-o. Ge krijgt zoveel te horen en te lezen da ge op
den duur nie meer weet wat nu wel of niet goed is. Ge wordt hier op 't forum zo goed geholpen en
ge krijgt van zoveel verschillende mensen idee?n en bedenkingen =D> :D , wat eigenlijk maar tot ??n resultaat
leidt : ieder heeft zo z'n eigen smaak en voorkeur, z'n eigen budget, ..... Net zoals ieder hier zo z'n eigen
voorkeur heeft van type Mini, keuze van kleur vd Mini, uitvoering, ..... :-s

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Feb 13, 2006 7:57

je kan best gewoon de luchtfilters die je in gedachte hebt hier plaatsen en dan zullen de voor en nadelen wel gegeven worden :)

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Ma Feb 13, 2006 10:48

ok thx voor de info wally...

Racing Green
MINI Master

Berichtdoor Racing Green » Ma Feb 13, 2006 23:04

minibandit schreef:heb al prijzen van ongeveer 286 ? gezien ook voor dezelfde filter, dus...

eigenlijk koopje gedaan met 226 ?, al zal het natuurlijk wel goedkoper kunnen voor enkelen !

286,50 euro is de aanbevolen verkooprijs inderdaad.
minibandit schreef:mss Racing Green, ff contacteren, die kan volgen mij K&N leveren...!

Bedankt voor de reclame maar ben van werk veranderd, kan niks meer leveren aan goeie prijzen 8) .

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Wo Feb 15, 2006 8:27

Racing Green schreef:
minibandit schreef:heb al prijzen van ongeveer 286 ? gezien ook voor dezelfde filter, dus...

eigenlijk koopje gedaan met 226 ?, al zal het natuurlijk wel goedkoper kunnen voor enkelen !

286,50 euro is de aanbevolen verkooprijs inderdaad.
minibandit schreef:mss Racing Green, ff contacteren, die kan volgen mij K&N leveren...!

Bedankt voor de reclame maar ben van werk veranderd, kan niks meer leveren aan goeie prijzen 8) .

je kan mij altijd contacteren :)

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Wo Feb 15, 2006 18:52

als je betere prijzen hebt dan hierin staan, mag je me altijd contacteren :wink:

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Feb 15, 2006 19:49

mij ook zenne Cooperke

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Ma Feb 20, 2006 19:35

Hoi ...

Het verschil zit idd in het materiaal waar de kit van gemaakt is. De 57i is van kunststof en de typhoon van aluminium. Ze geven beide een andere geluid alleen geeft de typhoon net even een iets mooier geluid, dit omdat hij van aluminium is. De typhoon geeft ook net even iets meer vermogens winst, dus dit zijn de twee redenen dat deze ook duurder is.

Het maakt voor de motor niet uit dat er nu een openlucht filter op zit want de computer regelt hier voor de aanpassing.

Het is ook waar dat er een kleine aanpassing is geweest bij de Mini, deze aanpassing is 9/2005 geweest en hier past idd de oudere 57i kit niet op en komt idd tegen de motorkap. We hebben hier dus een nieuwe kit voor gemaakt welke op beide modellen past. ook hebben we de typhoon kit aangepast zodat hij op beide modellen zal passen. Het kan natuurlijk altijd zijn dat er importeurs/dealers zijn die nog een oude kit op voorraad hebben/hadden liggen en die toen naar de klant hebben laten gaan.

Je moet er dus goed opletten dat als je iets besteld dat je de 57-0331-1 krijgt en niet de 57-0331. als je de typhoon kit krijgt moet je even kijken of het filter wat er in zit een chromen deksel heeft en niet een top met filter materiaal want dan is dat ook de oude.

Met vriendelijke groet,

Patrick Jacobs

Product Development Technician

SRM (Europe) BV

a subsidiary of K&N Engineering, Inc. USA

patrickj@knfilters.com

WWW.KNFILTERS.COM

The statement above is intended solely for the person(s) to whom it is addressed and is not to be publicized, republished, copied or repeated. If you are not a named recipient, you are also on notice of its status. Please notify the sender immediately by reply e-mail and then delete this message from your system. You must not disclose it to any other person, copy or distribute it or use it for any purpose.

-----Original Message-----
From:
Sent: Sunday, February 19, 2006 8:13 PM
To: Eindhoven Tech
Subject: k&n 57i vs. typhoon for mini cooper cabrio 2005

Hi,

i would like to know what the main difference is, between the 57i and typhoon for the mini cooper.

as i see on the pictures, the 57i is with a plastic connection, and the typhoon with aluminium connection. is this the only difference ?

when i compare the prices, there's a difference from approx. 80 euro. i guess this is for a reason.

also, one of the reasons for purchasing one of these filters, is because i would like to increase my enginesound, is there a difference between them in db ?

what about the quote that an openair filter breaths hotter air than the normal closed box ?

does an openair filter influence the adjustment of the engine ?

also, i hear about a difference in fitting the filter ? is there an adjustment made, for the 2005 models ?

when i would order one, should i make extra sure that i get the correct one ?

i heared somebody say, that he bought the 57i and it didn't fit in his cooper, the hood didn't close anymore.

thanks for your prompt reply, in english or dutch.

kind regards,
...

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Di Feb 21, 2006 9:19

ik heb er goede prijzen in,

misschien eens een groepsaankoop overwegen ?

dan gaat prijs nog beter naar beneden.

grtz cooper

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Feb 21, 2006 15:01

Daar zijn we zeker voor te vinden 8)

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Di Feb 21, 2006 19:06

Cooperke schreef:ik heb er goede prijzen in,

misschien eens een groepsaankoop overwegen ?

dan gaat prijs nog beter naar beneden.

grtz cooper

pm me je prijs eens ?
ff zien of'k eronder ga :wink:

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Di Feb 21, 2006 22:37

k&n schreef:.....als je de typhoon kit krijgt moet je even kijken of het filter wat er in zit een chromen deksel heeft en niet een top met filter materiaal want dan is dat ook de oude.....

Het tegendeel is bewezen : zie dit topic.
Mijn Typhoon heeft geen crhomen deksel en past perfect op de nieuwe Cooper.
De Typhoon-kits zullen dus allemaal dezelfde zijn.
Laatst gewijzigd door Wally op Di Feb 21, 2006 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Di Feb 21, 2006 22:41

niet mijn quote, maar die van k&n :wink:

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Di Feb 21, 2006 22:50

snans schreef:niet mijn quote, maar die van k&n :wink:

Aangepast ..... :-$

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Feb 21, 2006 23:24

denk dat ik hier momenteel de goedkoopste heb bekendgemaakt !!

229? AUTOVAK Kontich... :P

Dus Wim als Cooperke daar niet onder kan...kun jij mss eens gaan horen voor een groepsbuy...wil altijd meegaan met m'n factuurke als bewijs :-

(kwestie van Cooperke beetje onder druk te zetten h?... :cheesy: )

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Wo Feb 22, 2006 19:22

minibandit schreef:denk dat ik hier momenteel de goedkoopste heb bekendgemaakt !!

Dus Wim als Cooperke daar niet onder kan...kun jij mss eens gaan horen voor een groepsbuy...wil altijd meegaan met m'n factuurke als bewijs :-

LOL das goed doen we zeker 8)

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Wo Feb 22, 2006 20:13

YELLOW_DINO schreef:
minibandit schreef:denk dat ik hier momenteel de goedkoopste heb bekendgemaakt !!

LOL das goed doen we zeker 8)

kzal morgen is gaan zien kwas vandaag te neig aant kwijlen op mijn nieuw jcw dash :)

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Wo Feb 22, 2006 20:41

Ik ben wel ge?nterresseerd in groepsbuy, maar dan ben ik garantie kwijt op m'n motor denk ik. Kzal eens informeren bij le couter ;)

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Feb 23, 2006 16:22

fred schreef:Ik ben wel ge?nterresseerd in groepsbuy, maar dan ben ik garantie kwijt op m'n motor denk ik. Kzal eens informeren bij le couter ;)

Niet als je een andere luchtfilter steekt hoor.

Groetjes Wim

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Mar 03, 2006 11:39

Cooperke schreef:kzal morgen is gaan zien kwas vandaag te neig aant kwijlen op mijn nieuw jcw dash :)

jaa wadde gij hebt lange dagen zeg... :shock:
of zijt ge nog altijd aant kwijlen... :roll: dan loopt de kwijl ondertussen al uit uw garage zeker =P~ =P~ =P~ =P~ =P~

Terug naar “Engine & Performance”