varavital schreef:De spontane MINIACS testsessie bij Tbm van vorige vrijdag gaf toch ook al heel andere resultaten dan de testsessie bij Heinz, in enkele gevallen -10Pk, maar toch resultaten die imo veel dichter bij de waarheid aanleunen.
Ik denk dat het hier over de mijne gaat he
Toch effe kort de situatie schetsen en verduidelijken en op het einde nog een opmerkelijk gegeven meegeven.....
Ik ga mij trouwens totaal onthouden wat betreft de dicussie "Heinz zet zijn grafiekskes naar boven"
Vorig

jaar in maart ben ik ook meegegaan met de Miniacs naar Heinz
De mijne werd erop gezet als "Standaard + Bastuck"
De resultaten zorgden onmiddellijk voor ontsteltenis en geroezemoes
"da kan ni"
Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel straf vond maar beter dat er wat meer op staat dan wat minder he
Dat was voor mij persoonlijk nu ni direct een reden om Heinz af te breken tot op de grond.
Zegt dat iets over het werk dat hij levert?
Volgens mij niet. Bovendien ging hij aan mij ni veel meer verdienen want van 185 naar 200 pk zou ik precies ni direct zoveel geld voor over hebben
Hier de grafiek: (185 pk en 207 NM)
Dan de testbank bij TBM
Ze hebben bij de verschillende mensen verschillende "runs" vlak na elkaar gedaan....
Dat scheelde bij iedereen tot 5 pk en bij de Steven tussen de eerste en de laatste bijna 10 PK............
Wie kan mij dat hier even expliceren????
En dat is dan dezelfde testbank op hetzelfde moment he
Trouwens bij sommigen was de eerste beter, bij anderen de tweede run!
Dus een lijn is er niet in te trekken
Het relativeert gewoon het hele verhaal van een testbank en geeft maar aan dat een motor soms net iets beter of slechter presteert.
Ik zou dus Heinz ni zomaar uit het wilde weg durven beschuldigen van manipulatie
Hier de grafiek van TBM (173.2 pk en 213.5 NM)
Hier trouwens ineens veel meer koppel dan bij Heinz.....