deze jurist in wording zegt dat je contractbreuk pleegt als je meer pk's hebt dan waar je voor verzekerd hebt. Dus zij hebben sowieso al een gouden troef in de hand.
Alleen gaan zij dit wss pas dus inderdaad controleren als er een oorzakelijk verband bestaat tussen het ongeval en pk's (snelheid, controle verloren, ...)
Het blijft een gokspel, je kunt immens veel pech hebben of gewoonweg nooit iets tegenkomen. Het is ook een kwestie van in hoeverre ze het kunnen nagaan, als uw auto per-totale is dan kunnen ze in feite al niks meer bewijzen. Hij moet iig op de testbank gezet worden, anders is er geen bewijs.
Zeggen dat de ECU software niet meer origineel is niet genoeg.
/edit:
Na uw post nog eens gelezen te hebben moet ik wel zeggen dat uw vrouw het wss juist heeft i.v.m. aquillaanse aansprakelijkheid. Je bent pas in fout als er een oorzakelijk verband bestaat tussen het ongeval en de pk's.
Als je bv. een scooter omverrijdt op een kruispunt tegen 20km/u dan zou je het in de rechtszaak moeten winnen van de maatschappij, die gaat zeggen dat jij niet verzekerd bent voor zoveel pk. Maar aangezien jij die pk's niet benutte op het moment dat je 20km/u reed en er dus een andere oorzaak is voor het ongeval, is er geen oorzakelijk verband meer, en kun je dus niet burgerlijk aansprakelijk gesteld worden (in THEORIE).
Nuja, het is veel te laat

En ik ben tenslotte nog maar een eerstejaars

(wel met onderscheiding

)