Heinz Tuning (alleen vragen over Heinz)

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Za Mei 27, 2006 2:21

Dangixxer schreef:Daar heeft cooperke wel een punt.
Als je gaat kijken bij motos (GSXR, fireblade, R1.....) is bij 99% de begrenzing eraf gehaald en dus niet meer conform het gelijkvormigheidsattest. Als je nen duitsen R1 koopt heeft die zelfs maar 25kw.....!!!! :D

Als je nen duitsen R1 koopt heeft die toch nog 72 kw.....!!!! :wink:

Wat betreft verzekeringen en opgefokte wagens...
Mijn huisjurist ('k heb er elke nacht eentje naast mij in bed liggen), zegt dat je problemen gaat krijgen als je verzekeraar het oorzakelijk verband kan aantonen tussen het feit dat je meer pk's hebt als opgegeven en het ongeval.

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Za Mei 27, 2006 2:36

deze jurist in wording zegt dat je contractbreuk pleegt als je meer pk's hebt dan waar je voor verzekerd hebt. Dus zij hebben sowieso al een gouden troef in de hand.
Alleen gaan zij dit wss pas dus inderdaad controleren als er een oorzakelijk verband bestaat tussen het ongeval en pk's (snelheid, controle verloren, ...)

Het blijft een gokspel, je kunt immens veel pech hebben of gewoonweg nooit iets tegenkomen. Het is ook een kwestie van in hoeverre ze het kunnen nagaan, als uw auto per-totale is dan kunnen ze in feite al niks meer bewijzen. Hij moet iig op de testbank gezet worden, anders is er geen bewijs.

Zeggen dat de ECU software niet meer origineel is niet genoeg.

/edit:
Na uw post nog eens gelezen te hebben moet ik wel zeggen dat uw vrouw het wss juist heeft i.v.m. aquillaanse aansprakelijkheid. Je bent pas in fout als er een oorzakelijk verband bestaat tussen het ongeval en de pk's.
Als je bv. een scooter omverrijdt op een kruispunt tegen 20km/u dan zou je het in de rechtszaak moeten winnen van de maatschappij, die gaat zeggen dat jij niet verzekerd bent voor zoveel pk. Maar aangezien jij die pk's niet benutte op het moment dat je 20km/u reed en er dus een andere oorzaak is voor het ongeval, is er geen oorzakelijk verband meer, en kun je dus niet burgerlijk aansprakelijk gesteld worden (in THEORIE).

Nuja, het is veel te laat :p En ik ben tenslotte nog maar een eerstejaars :p (wel met onderscheiding :p)

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Za Mei 27, 2006 8:35

Yoeri schreef: en kun je dus niet burgerlijk aansprakelijk gesteld worden (in THEORIE).

Nuja, het is veel te laat :p En ik ben tenslotte nog maar een eerstejaars :p (wel met onderscheiding :p)

Inderdaad, in theorie. In de praktijk zou het wel eens een lang en kostelijk juridisch steekspel kunnen worden.

Blijft m.i. dat het beste is je verzekering op de hoogte te bregen en een meerpremie te betalen.

Zit hier met een dubbel probleem, een Duitse Fazer (bij Belgische dealer gekocht met 72 KW), gemaakt voor, en nu rondbollend met een +/- 145 pk. Min of meer zelfde verhaal voor de Mini (meer pk dan oorspronkelijk).
En gaan informeren bij je verzekering naar de bijpremie is slapende honden wakker maken natuurlijk.

Nu we toch off-topic bezig zijn - sorry mod :oops: , is het voor onze Yoeri geen examentijd (herrinner ik mij uit een ver verleden: maand mei had een apart budget voor fotocopies)? In voorkomend geval, veel succes met de examens!!! Ook voor alle andere forummers in dat geval.

P.S. voor Yoeri: verschil tussen een kenbron en een materi?le bron was een favoriet van ??n bepaalde prof. Maar, oei, 't zit ver, heel ver :grin:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Za Mei 27, 2006 17:55

het is en blijft een moeilijk punt die meer pk's/verzekering geval, wat als je morgen als onschuldige, nietswetende, nietsvermoedende brave burger een schoon ocazie mini'ke koopt...,

en je rijd er een paar maanden/jaarkes mee rond..., en dan, knal zware'n accident met doden, ge kon der ni aan doen doch reed je iets te hard...

als ze je dan komen zeggen, ja meneer uwen auto was eh wel opgefokt h?, betaald en werkt ma heel uw leven voor te betalen...

of is het.., wie was de vorige eigenaar, het was zijn plicht om de brave burger in te lichten ivm de tuning/motor..

stel u maar eens voor... :?

grtz DC

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Za Mei 27, 2006 22:39

piewietje schreef:
Yoeri schreef:

Nu we toch off-topic bezig zijn - sorry mod :oops: , is het voor onze Yoeri geen examentijd (herrinner ik mij uit een ver verleden: maand mei had een apart budget voor fotocopies)? In voorkomend geval, veel succes met de examens!!! Ook voor alle andere forummers in dat geval.

P.S. voor Yoeri: verschil tussen een kenbron en een materi?le bron was een favoriet van ??n bepaalde prof. Maar, oei, 't zit ver, heel ver :grin:

in 2 weken begin ik met de examens :(
2 supervakken direct in het begin, verbintenissenrecht en burgerlijk procesrecht :o
Maar ik heb nog ff tijd (ik moet nog wel beginnen :p)

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Za Mei 27, 2006 23:22

Afbeelding :P

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Mei 28, 2006 22:07

Dave C schreef:ik had gedacht aan een groepbuy voor hele mini coopers 's'en :cheesy:

zijn er dan halve ook ... :shock: ??????

of zijn "gewone" Coopers en One modellekes ni MINI genoeg :roll: :evil: !!!

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Mei 29, 2006 18:46

@ minibandit

peis da ge het in de verkeerde context leest :?

hele auto's bedoel ik ?h, kunnen evengoed one of coopers zijn

maar omdat het een topic is over 'motortuning' meer pk's dus, schreef ik cooper 's' eh :)

dus geen groepbuy voor bv motortuning
geen groepbuy voor bv ophanging
geen groepbuy voor bv uitlaat

maar groepbuy voor een 'hele' (lees, alles samen) auto

?h BTW ik rijd zelf m? nen hele cooper eh :P

al? zonnen uitleg, twas nochtans bedoeld as grapke :?

geintreseerden stuur pb :grin:

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Ma Mei 29, 2006 23:41

om terug op het topic van steffen aan te pikken
wie is er voor binnekort mss mee te gaan langst den heinz voor wat vitamientjes voor de mini... :D als we een goeie prijs krijgen eh, ma ben er zeker van dat ze dat wel zullen doen.... 8) wie wilt er nog?

1sscooper
2steffen

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Di Mei 30, 2006 9:03

ik (als er genoeg voordeel uit te halen is :p

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Mei 30, 2006 19:01

ik ook eventueel, maar ben nog niet 100% zeker
(dus onder enig voorbehoud)

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Di Mei 30, 2006 21:32

dat van mij is ook nog geen 100% hoor, zal af hangen van de prijs enzo, ma ik wil eens weten hoeveel er intresse hebben... dat we zeker met een aantal zijn en dan kunnen zeggen al dan wel of niet..

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Di Mei 30, 2006 21:57

lijkt me moeilijk een goede prijs te behalen, wanneer de ge?ntresseerden nog niet zeker van hun stuk zijn.

misschien even op voorhand bespreken wat jullie doel-prijs is (realistisch)

pas van daaruit kan je onderhandelen.

hou ook even in het achterhoofd dat miniacs reeds speciale prijzen heeft, dus wees niet teleurgesteld wanneer heinz hier niet ondergaat.

succes !

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Di Mei 30, 2006 22:13

wat is die zogenaamde speciale prijs dan snans, want ik denk dat iedereen hier nog steeds met de basisprijs 450? in z'n hoofd zit ;)

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Di Mei 30, 2006 22:17

miniacs leden kunnen deze raadplegen in het heinz topic op het gereserveerd leden forum :wink:

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Di Mei 30, 2006 22:28

een mini-driver is nog steeds een mini-driver imo.
Heinz gaat z'n rug niet keren als er een MINI is zonder miniacs ledenschap :roll:
Ik ben al langer lid dan velen hier, maar aangezien ik tegenwoordig weinig tijd heb in het weekend zie ik het nut er niet van in om mij aan een club te verbinden.

Wat niet wegneemt dat ik nog steeds volwaardig mini2.be lid ben en mensen hier wil helpen of advies geven.
Nuja, je maakt ervan wat je wilt, ik vond het gewoon cru gezegd van jou.

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Di Mei 30, 2006 22:36

cru gezegd... bwoah Yoeri.

Voor de leden van MINIACS worden met handelaren bepaalde afspraken gemaakt.. net zoals met Heinz.
Het is toch normaal dat als club je hier en daar korting krijgt en dat we dat zomaar niet aan iedereen gaan vertellen.

Nietegenstaande dat het gerust mogelijk is dat Heinz jou ook een speciale prijs geeft. :)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Di Mei 30, 2006 22:37

Yoeri, ik denk niet dat snans dat slecht bedoelt. Maar het is nu eenmaal zo dat clubs in winkels en dergelijke speciale prijzen kunnen bedingen voor hun leden op vertoon van de lidkaart. Dat is niet enkel zo bij MINIACS, maar ook bij alle andere clubs.
Als je bv gewoon al lid bent van de VAB heb je ook korting als je naar Walibi gaat ofzo, bij onze club is dit niet anders...
Waarom zou iemand nog lid van een club worden en lidgeld betalen als anderen die geen lid zijn dezelfde voordelen krijgen zonder lidgeld te betalen.

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Di Mei 30, 2006 23:27

Het gaat mij niet om die lidmaatschap, het gaat mij ook niet om extra-legale voordelen (:p)
Maar dit was een animo vraag, losstaand van het feit dat het van een miniacs lid kwam, om een gezamenlijke korting te bekomen.
En ik dan als MINIACS of niet-MINIACS lid vraag wat de huidige korting al is, dan lijkt het precies een staatsgeheim :roll:
Dit was enkel om te weten wat er mogelijk is, get my point?

En je bekomt overal commerci?le korting, 't is ook niet alsof elk MINIACS-lid naar Heinz gaat gaan h?, die mannen weten dat ook wel.

PS: toch nog even meegeven dat ik niet vijandig wou lijken t.o.v. snans :)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Jun 14, 2006 20:02

steffen schreef:is er nog iemand die zijn mini wil tunen bij heinz

mss als we met een paar zijn dat we vermindering krijgen

heb de vorige keer niet kunnen meedoen omdat ik toen nog niet bij de club was

sscooper schreef:om terug op het topic van steffen aan te pikken
wie is er voor binnekort mss mee te gaan langst den heinz voor wat vitamientjes voor de mini... als we een goeie prijs krijgen eh, ma ben er zeker van dat ze dat wel zullen doen.... wie wilt er nog?

1sscooper
2steffen

das hier ondertss op z'n poepke gevallen zekers... :? :?:

of is ieder al op z'n eigen geweest... :oops: :wink:
ben in't kort toch ook van plan om eens te gaan "horen" bij de ketchupman... :cheesy:

LOL... :wink:

Terug naar “Engine & Performance”