Pagina 1 van 2
Technische vragen
Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 0:11
door Number 19
Hi guys,
Er is een serieuze mod van mijn Mini op komst maar meer ga ik niet zeggen. Ik wil het houden als verrassing
Ik heb wel alvast enkele technische vragen. Als iemand zin heeft om er op te antwoorden zou dat leuk zijn.
Ik zal er een soort technisch examen van maken;
1) leveren Skytune uitlaten een pk-verlies op? J/N
2) kunnen zuigers door een K&N Air Intake smelten? J/N
3) kunnen zuigers door een verkeerd type bougies smelten? J/N
4) is een twister (vervangingscat.) beter dan een sportcat? J/N
5) heeft een OMP/Sparco veerpootbrug geen effect? J/N
6) zijn spoorverbreders vereist bij verlaging? J/N
7) kan een Cooper niet geboost worden omwille van de niet-versterkte zuigers in tegenstelling tot een Cooper S? J/N
7) wat voor verschil maakt een sport-koppeling?
Dit zijn allemaal stellingen die ik hier en daar heb opgevangen
Diegenen die zin hebben om te antwoorden, dank bij voorbaat!
Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 1:00
door varavital
1 : ? (normaal niet zou ik veronderstellen)
2 : N
3 : J/N (enkel in slechtste geval)
4 : J
5 : N (heeft dus zeker effect, spreek uit ervaring, Morty heeft er nog 1 te koop)
6 : N (vind je op het forum wel uitleg van)
7 : N
Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 6:50
door Cooperke
) leveren Skytune uitlaten een pk-verlies op? N
skytune is universele einddemper en zij maken de rest van de lijn opmaat
2) kunnen zuigers door een K&N Air Intake smelten? N
k&n is heel goed gerief, eigen ervaring
3) kunnen zuigers door een verkeerd type bougies smelten? beuh
4) is een twister (vervangingscat.) beter dan een sportcat? J
nen twister geeft een soort van turbulentie in uw gassen en vermogen word met paar pecent verhoogd, heb da gehad op men corrado geeft ook leuk sound effectje
5) heeft een OMP/Sparco veerpootbrug geen effect? N , veerpootbrug heeft altijd effect
6) zijn spoorverbreders vereist bij verlaging? N , spoorverbreders worden gebruikt om uw wielen naar buiten te doen komen en het rijgedrag van de auto word toch veranderd
7) kan een Cooper niet geboost worden omwille van de niet-versterkte zuigers in tegenstelling tot een Cooper S? als ge van plan zijt voor turbokit te steken word alles bijgeleverd
7) wat voor verschil maakt een sport-koppeling? bij sportkopelling moet ge sneller schakelen en die kan ook hogere kracht aan. die zouk pas steke vanaf 230pk toch bij nen s.
pm me is wa ge van plan zijt

Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 8:35
door Morty
Persoonlijk zou ik op de bovenstaande vragen net hetzelfde antwoorden
dus onnodig.
Een veerpootbrug heeft zowiezo effect, zelfs met eender welk merk.
De grootte van het effect zal ook wel afhangen van MINI tot MINI denk ik.
Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 11:11
door Number 19
Ik zal mijn bronnen eens prijs geven;
Bruno van Auto Tune Heinz heeft mij 'wijsgemaakt' dat mijn Skytune uitlaten een pk-verlies opleveren.
Er was een topic over veerpootbruggen op Teammightyminiz en daar was er ??n niet tevreden van zijn sparco, een andere niet van zijn OMP (die vond zelfs dat het slechter was met de veerpootbrug). Ik vind het wel raar dat JCW geen maakt voor de Cooper. Commerci?le of technische redenen?
Iemand anders had mij wijsgemaakt dat uw pistons konden smelten door zo'n K&N Intake. Ik dacht dat dat niet kon, maar het was nu wel zo. Hij had een K&N en zijn pistons waren gesmolten. Hij had echter wel geprutst aan de benzine-injectie en bougies... Het laatste zal wel de oorzaak geweest zijn.
Mensen verkondigen graag dingen met volle overtuiging.
Bedankt mannen voor de antwoorden! Ik voel me een slimmer man

Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 11:17
door Cooperke
Number 19 schreef:Ik zal mijn bronnen eens prijs geven;
Bruno van Auto Tune Heinz heeft mij 'wijsgemaakt' dat mijn Skytune uitlaten een pk-verlies opleveren.
Er was een topic over veerpootbruggen op Teammightyminiz en daar was er ??n niet tevreden van zijn sparco, een andere niet van zijn OMP (die vond zelfs dat het slechter was met de veerpootbrug). Ik vind het wel raar dat JCW geen maakt voor de Cooper. Commerci?le of technische redenen?
Iemand anders had mij wijsgemaakt dat uw pistons konden smelten door zo'n K&N Intake. Ik dacht dat dat niet kon, maar het was nu wel zo. Hij had een K&N en zijn pistons waren gesmolten. Hij had echter wel geprutst aan de benzine-injectie en bougies... Het laatste zal wel de oorzaak geweest zijn.
Mensen verkondigen graag dingen met volle overtuiging.
Bedankt mannen voor de antwoorden! Ik voel me een slimmer man

het probleem bij skytune is, of tewel gaje bij skytune zelf die het op maat maken, oftewel gaje bij een verdeler die laat je kiezen uit een sierstuk en vraagt welk lawaai je wil.
een veerpootbrug kan je bijregelen

er zijn er die idd te hard zijn of gewoon afbreken
jah als ge prutst aan uw injectie en uw bougies da uw pistons smelte is normaal. uw verhoudingen moeten kloppen

denk da em wel nog wa meer zal geprutst hebben aan zijn motor dan alleen dan aan da
no prob, you need, we answer
Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 11:54
door YELLOW_DINO
Persoonlijk zou ik in plaats van een sport-koppeling een race versnellingsbak steken maar een volledige die zijn best prijzig maar daar haal je tenminste het nut van uit.
Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 12:02
door Cooperke
YELLOW_DINO schreef:Persoonlijk zou ik in plaats van een sport-koppeling een race versnellingsbak steken maar een volledige die zijn best prijzig maar daar haal je tenminste het nut van uit.
tis nie alleen prijs da telt

Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 18:52
door pepper white one
hey
ik heb een mini one en deze is bij js getuned maar ik vind dat hij bij lagere toeren 2 a 3000 toeren niet veel in zijn mars heeft. hoe kan dit en wat kan ik er miss aan doen??heeft iemand daar een technische uitleg voor?
groeten yves
Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 19:36
door Blade
gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .
Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 19:39
door Morty
of de nieuwe tuner file van MTH aanvragen.. meer power onderin.

Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 20:19
door pepper white one
waar kan ik dit aanvragen?
Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 23:00
door Cooperke
Blade schreef:gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .
v-tec schiet maar open vanaf vier a vijf duizend toeren

Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 23:46
door Yoeri
Cooperke schreef:Blade schreef:gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .
v-tec schiet maar open vanaf vier a vijf duizend toeren

kuch, kuch :s
weet je wel waar v-tec voor staat?
v-tec zorgt ervoor dat uw kleppen in de lage toeren niet zo ver opengaan (soepele power), maar in de hoge toeren wel helemaal (hoge output power). Variabele kleppentiming dus, en dat is zowel electronisch als mechanisch. V-tec is er dus altijd
dit volledig terzijde
/edit
En als je verwacht dat je aan 2-3k toeren met een One @ 120pk (?) snel gaat optrekken dan heb je het wel mis. Met een naft moet je niet in de lage toeren optrekken, dat gaat niet vooruit en je gooit naft met liters weg.
Kortom, zorg dat je in de juiste versnelling zit als je wilt optrekken.
Geplaatst: Do Sep 22, 2005 0:32
door Cooperke
Yoeri schreef:Cooperke schreef:Blade schreef:gas geven zodat hij boven de 2000tr gaat,
als je power wil op lage toeren moet je een v-tec kopen vrees, of een diesel . . .
v-tec schiet maar open vanaf vier a vijf duizend toeren

kuch, kuch :s
weet je wel waar v-tec voor staat?
v-tec zorgt ervoor dat uw kleppen in de lage toeren niet zo ver opengaan (soepele power), maar in de hoge toeren wel helemaal (hoge output power). Variabele kleppentiming dus, en dat is zowel electronisch als mechanisch. V-tec is er dus altijd

dit volledig terzijde

/edit
En als je verwacht dat je aan 2-3k toeren met een One @ 120pk (?) snel gaat optrekken dan heb je het wel mis. Met een naft moet je niet in de lage toeren optrekken, dat gaat niet vooruit en je gooit naft met liters weg.
Kortom, zorg dat je in de juiste versnelling zit als je wilt optrekken.
kheb vroeger met ne v-tec gereden

die zijn nie snel in lagere toeren

Geplaatst: Do Sep 22, 2005 16:36
door Blade
ik dacht dat die v-tec voor de lage toeren was daarna zijn ze allemaal snel,
kweet eigenlijk niet veel van die japanse rommel . . .
Geplaatst: Do Sep 22, 2005 22:57
door Cooperke
Blade schreef:ik dacht dat die v-tec voor de lage toeren was daarna zijn ze allemaal snel,
kweet eigenlijk niet veel van die japanse rommel . . .
nope de v-tec is doodnormaal in zen lage toeren en die schiet gelijk een raket weg op hoge toeren. aanpassing van rijgedrg dan

Geplaatst: Za Sep 24, 2005 12:45
door Number 19
Cooperke schreef:) leveren Skytune uitlaten een pk-verlies op? N
skytune is universele einddemper en zij maken de rest van de lijn opmaat
2) kunnen zuigers door een K&N Air Intake smelten? N
k&n is heel goed gerief, eigen ervaring
Ik heb mij vorige week een vermogenstest laten doen bij Heinz en het was een grote teleurstelling. Ik had 128pk en dacht dat met de Skytune uitlaten en de K&N dat het meer ging zijn maar het was juist minder. Ik had slecht 125 pk.
Dus Skytune levert PK-verlies op!

Kheb wel duplex uitlaten langs beide kanten en zij waren de enigste die dat konden. De K&N zuigt teveel warme lucht aan.

After market sucks!
Geplaatst: Zo Sep 25, 2005 9:36
door snans
wat heb je betaald voor die vermogenstest alsk vragen mag ?
Geplaatst: Zo Sep 25, 2005 10:48
door Number 19
Het is niet goedkoop; 50 euro.