Pagina 1 van 2

"One" upgraden

Geplaatst: Zo Sep 04, 2005 14:01
door Wally
Ben sinds enkele maanden in het bezit van een One Cabrio. Wat ik vooral mis hieraan, is wat meer nervositeit, meer vermogen, meer "cooper-effect". Is er een (goedkope) manier om de "One" van wat meer power te voorzien ? Zoals reeds iemand vermelde in een vorig onderwerp, is het net of de wagen met de handrem aan rijdt. Ik heb me laten vertellen dat een "One" eigenlijk een ge-detunede "cooper" zou zijn. Alsof de "one" een "cooper" is met een begrenzer ? Wat zijn mijn mogelijkheden, behalve chippen ?

tunen

Geplaatst: Zo Sep 04, 2005 14:30
door pepper white one
je kan deze laten remappen(software herprogrameren eigenlijk)
ik heb ook een one en voelde dat ook dat hij een beetje pit mist dus heb ik dit laten doen en ben zeer tevreden van het resultaat.je kan hierover nog meer vinden op het forum.kijk eens bij js tuning

mvg PW

Geplaatst: Zo Sep 04, 2005 21:17
door Cooperke
ik zou voor een ecu remap gaan :)

je hebt dan de verschillende tuners. :)
je hebt verschillende prijzen bij de tuners. :)

voor mij de be beste is heinz, maar daar betaal je wel :)

en je auto word op testbank afgesteld :) nie zomaar software herschreven zonder bank :)

Geplaatst: Zo Sep 04, 2005 22:26
door Saint'04
Inderdaad Heinz laat je ook het resultaat zien achteraf. Hij belooft je wat en je krijgt resultaat zwart op wit.
Bij andere beloven ze je wel wat maar weet je nooit wat je achteraf krijgt.
Das mijn mening.

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 1:05
door Ronald
Saint'04 schreef:Bij andere beloven ze je wel wat maar weet je nooit wat je achteraf krijgt.


Maar je voelt wel het verschil in rijden.

En of dat nu van 90pk naar 120pk van 90 pk naar bijv. 127pk is. :?

Er zit toch wel een enorm prijsverschil op, vind ik.

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 4:15
door Cooperke
Ronald schreef:
Saint'04 schreef:Bij andere beloven ze je wel wat maar weet je nooit wat je achteraf krijgt.


Maar je voelt wel het verschil in rijden.

En of dat nu van 90pk naar 120pk van 90 pk naar bijv. 127pk is. :?

Er zit toch wel een enorm prijsverschil op, vind ik.


tgaat em nie over de prijs, tgaat em over remappen zonder testbank gaat kan toch nie gezond zijn zonder testbank :)

efin on topic aub :)

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 11:49
door Blade
dat is toch on topic . . .

ik heb 200? betaald, wat betaal je bij Heinz ??
meer dan het dubbele, daar ben ik zeker van, dat em zijn testbank steekt waar hij wil,
dat is voor niets nodig, kheb nu normaal 129, zou kunnen dat het maar 127 is, so what . . .

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:03
door YELLOW_DINO
Blade schreef:dat is toch on topic . . .

ik heb 200? betaald, wat betaal je bij Heinz ??
meer dan het dubbele, daar ben ik zeker van, dat em zijn testbank steekt waar hij wil,
dat is voor niets nodig, kheb nu normaal 129, zou kunnen dat het maar 127 is, so what . . .


En dat allemaal door gewoon remap van de ecu of zo djeezes wat levert dat op bij ne cooper dan

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:19
door Morty
ongeveer hetzelfde of ietjes meer, daar het om dezelfde motor gaat ;)

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:24
door Blade
idd voor de Cooper kom je ook op 129, en dan zou de One zelfs iets sneller moeten zijn,
komt door de verhoudingen van de boite zeker . . .

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:34
door YELLOW_DINO
Amaai en dat voor 200euro valt best mee.

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:36
door Ronald
YELLOW_DINO schreef:Amaai en dat voor 200euro valt best mee.


:idea:


:mrgreen:

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:48
door YELLOW_DINO
Ja den dino schiet wakker

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:49
door Cooperke
zoals ik zei

ge laat uw software herschrijven zonder dat uw auto op de bank staat. hoe kunt ge dan deftig remappen zonder dat hij op de bank staat.

enfin have fun me de 200?

:)

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:51
door YELLOW_DINO
de mijne staat op de grond..........flauwe grap maaja

is dat echt nodig die testbank moette echt weten hoeveel pk hij juist heeft
het is zoals Blade al zei of het er nu 129 of 127 of 130 zen dat geeft niet zoveel zenne
trouwens dat voel je toch niet

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:54
door Blade
is herschreven door Mini zelf, geen zever over garantie achteraf,
re-mappen tot wat mogelijk is zonder later problemen te hebben,
niet via een bank pushen tot de limiet . . .

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 12:56
door YELLOW_DINO
idd

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 15:15
door Cooperke
Blade schreef:is herschreven door Mini zelf, geen zever over garantie achteraf,
re-mappen tot wat mogelijk is zonder later problemen te hebben,
niet via een bank pushen tot de limiet . . .


wie spreekt over pushen tot de limiet ?

klant beslist hoeveel em wil niet ? :)

en terbij iedere auto is anders dus volgens mij ebt ge wel een bank nodig :)

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 15:22
door Morty
Cooperke, naar mijn weten heb jij hem toch ook laten remappen voor 200 euro bij JS?

Je was er nog zo enthousiast over :)

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 15:40
door wvs
Blade schreef:is herschreven door Mini zelf, geen zever over garantie achteraf,
re-mappen tot wat mogelijk is zonder later problemen te hebben,
niet via een bank pushen tot de limiet . . .


Ik ben hier geamuseerd aan 't volgen en 'k leer bij...
Effie op een rijtje zetten:

    * BMW verkoopt een One en een Cooper.
    * Een One is motorisch identiek aan een Cooper.
    * BMW doet een downtune van de One om een verschil te maken met de Cooper.
    * BMW released een remapping voor de One zodat hij straffer is dan de Cooper voor 200? en er is geen gezever voor de garantie.


Als dit juist is, waarom koopt niet iedereen een One en doet de tune up naar een Cooper???

BTW Cooperke, technisch hebt ge overschot van gelijk dat de enige goede manier om tunen een bank is. Daar wordt ge motor online geanalyseerd onder belasting die de rijomstandigheden simuleert. Je kan onmiddellijk zien tot waar je je motor-parameters kan laten gaan zonder toekomstige schade aan je motor (en dan een beetje terugnemen en je zit veilig getuned). Tunen zonder bank is een beetje als een blinde laten je carroserie spuiten, technisch is de verfsamenstelling hetzelfde. Maar toch...
Aan de andere kant, zolang je binnen de toleranties blijft die elke motor moet halen, is blind tunen eigenlijk geen probleem. Nu, zo'n Braziliaanse Triton tunen (eigenlijk een ouderwets concept, zeker degelijk maar niet meer zo up to date) tot 127 of 129PK (whatever) lijkt mij al bij al binnen de limieten. Zo'n 80PK/liter (129PK delen door 1600cc of 1,6 liter) voor een atmosferisch aangezogen ontbrandingsmotor is binnen de perken van een moderne motor. Atmosferische van 100pk/liter en meer, da's al high tech (een porsche bvb).
Het motorblok van een S met een Works kit levert 131PK/liter (met een hypercharger natuurlijk - maar het gietijzeren blok zelf is identiek aan een One/Cooper).
Mijn Alfa GTV heeft 150pk uit 2liter, zo'n 75pk/liter, en is een zeeeeer betrouwbare motor (met een ongelofelijke sound). Persoonlijk zou ik een One laten tunen tot maximaal 120pk, zou ik me nog voldoende veilig mee voelen. Maar da's persoonlijk.

Enfin, dit terzijde, wat zeer interessant is om zeker te zijn is dat BMW een remapping vrijgeeft voor de One zodat hij straffer is dan de Cooper voor 200? en dat er is geen gezever voor de garantie. Kan iemand dit bevestigen?
(hallo BMW Bornem hallo...)

W