Pagina 1 van 1
Waarmee beginnen ?
Geplaatst: Di Nov 29, 2005 16:43
door Wally
'k Heb al een tijdje het net en 't forum afgeschuimd om wat meer te weten te komen over de verschillende tuningmogelijkheden. Ben vandaag bij ATHeinz langsgeweest voor wat meer info. Nu weet ik nie met wat te beginnen : de sportdemper (dubbel L=R) of de luchtfilter of de tuning met dyno run bij Heinz.
Moet er ook bij vertellen dat de wagen amper 3000 km heeft en dus z'n eerste onderhoud nog moet passeren. Ook gaat ie binnenkort langs bij de BMW-inspecteur voor de moeilijke schakeling in z'n achteruit.
Weet nie of ??n van bovenstaande transformaties invloed kunnen hebben op zijn verdict. Ikzelf had gedacht om nu reeds de luchtfilter onder handen te nemen en te wachten tot na het eerste onderhoud in ons garage voor de tuning bij Heinz.
Heeft iemand hier ervaring mee (vooral het garantie-gedeelte)?

Geplaatst: Di Nov 29, 2005 16:47
door Cooperke
ik zou wachten eerlijk gezegd 3000km is nog wat vroeg.
waarmee ik persoonlijk zou beginnen is een sportfiler + uitlaat.
uw uitlaat moet toch ingereden worden en is ingereden na een dikke twee maand.
dan zou ik de ecu remap doen bij heinz. en eventuele andere veranderingen zoals pulley, throttlebody , injectoren.
maar die aanpassingen vergen een ecu remapping
Geplaatst: Di Nov 29, 2005 17:02
door Wally
En de ECU remap dan doen v??r of na het eerste onderhoud. 'k Heb al gehoord dat na zo'n eerste onderhoud
de wagen reeds anders reageert dan voorheen.

Geplaatst: Di Nov 29, 2005 17:15
door Cooperke
Wally schreef:En de ECU remap dan doen v??r of na het eerste onderhoud. 'k Heb al gehoord dat na zo'n eerste onderhoud
de wagen reeds anders reageert dan voorheen.

ik persoonlijk blijf van de ecu de eerste 10000km af
Geplaatst: Di Nov 29, 2005 17:26
door wvs
Cooperke schreef:Wally schreef:En de ECU remap dan doen v??r of na het eerste onderhoud. 'k Heb al gehoord dat na zo'n eerste onderhoud
de wagen reeds anders reageert dan voorheen.

ik persoonlijk blijf van de ecu de eerste 10000km af
Ik volg Cooperke zijn mening.?
Na 7.500 is nl. de 'eerste trap' van de standaard ECU programmatie voorbij en n? 10.000km is de tweede trap voorbij. Vanaf 10.000km zit je Mini dus op de normale, standaard config.
De info komt van
www.mini2.com site.
grtz, W
Geplaatst: Di Nov 29, 2005 20:38
door varavital
Je hebt Pb Wally

.
Geplaatst: Di Nov 29, 2005 21:08
door Wally
varavital schreef:Je hebt Pb Wally

.
Thanks,
was werkelijk antwoord op mijn vraag.
Geplaatst: Di Nov 29, 2005 21:11
door Cooperke
Wally schreef:varavital schreef:Je hebt Pb Wally

.
Thanks,
was werkelijk antwoord op mijn vraag.

[/quot]
wat was het antw dan ?
Geplaatst: Di Nov 29, 2005 21:32
door Wally
Wel simpel, werkwijze volgen bij Vara's MCC op show & shine. Nadien tunen.
Geplaatst: Do Mei 18, 2006 22:46
door minifan
Volgens mij de eerste echte tuning die je zou moeten doen op eender welke wagen is een DEFTIG remsysteem want wat ben je met een sportluchtfilter , volledige uitlaatlijn en chiptuning als uw auto nog niet eens deftig remt standaard.
Probeer maar eens een minuutje of tien op bochtige wegen voluit te gaan en bruusk remmen. Ik zou zeggen test en ontdek. En als je na die tien minuten nog even goede rem hebt dan zou ik zeggen van begin maar een beetje te klooien (chiptuning, luchtfilter, uitlaatlijn en allerhande)
Dit is niet om den dikke nek hier uit te hangen maar dit geeft wel stof tot nadenken voor uw eigen veiligheid en die van anderen of anders eens een dagje free driving experience gaan doen met ERAN RACING op het circuit van Zolder Echt een aanrader om te ontdekken wat de capaciteiten van je wagen en vooral van jezelf.
meer info op:
http://www.eranracing.be/
Groetjes,
Tom
Geplaatst: Do Mei 18, 2006 23:07
door grand_cru
Dag Tom,
Natuurlijk heb je geen ongelijk maar ik heb toch wel een paar bemerkingen:
- Fading- en andere remproblemen zijn misschien hinderlijk op een performante MCS. Voor de gemiddelde One en Cooper chauffeur is (het overigens zelfde) remsysteem meer dan voldoende. Niet iedereen racet dagelijks op circuit of op ardense hellingen.
- De meesten installeren een open luchtfilter en sportuitlaat voor de sound. Een Cooper chippen levert sowieso weinig Pk winst op, dus daarvoor moet je het inderdaad niet doen.
- Free driving experience zeg je? Ik denk dat je best begint met een rijbehendigheids-, slip- en remcursus (Jesco, touring, ...). Beter om mee te beginnen en reflexen te kweken dan direct te gaan racen op circuit.
Voil?, zo denk ik erover.
Geplaatst: Do Mei 18, 2006 23:23
door Wally
Jawadde, wist zelfs niet meer dat ik dit had gepost destijds .....
Alle opgenoemde punten zijn ondertussen reeds uitgevoerd, doch 'k rij nog steeds met dezelfde remmen en die doen het prima

Geplaatst: Do Mei 18, 2006 23:40
door grand_cru
Wally schreef:..., doch 'k rij nog steeds met dezelfde remmen en die doen het prima

Dat dacht ik al

Geplaatst: Do Mei 18, 2006 23:47
door minibandit
grand_cru schreef:Wally schreef:..., doch 'k rij nog steeds met dezelfde remmen en die doen het prima

Dat dacht ik al

aah ja met zijne rijstijl...
btw Wally, is die al gechipt ook

??
Geplaatst: Do Mei 18, 2006 23:58
door varavital
minifan schreef:Probeer maar eens een minuutje of tien op bochtige wegen voluit te gaan en bruusk remmen. Ik zou zeggen test en ontdek.
Dat heb ik in de Alpen en de Ardennen al meermaals gedaan, no problem

Geplaatst: Vr Mei 19, 2006 8:56
door Morty
minifan schreef:Volgens mij de eerste echte tuning die je zou moeten doen op eender welke wagen is een DEFTIG remsysteem want wat ben je met een sportluchtfilter , volledige uitlaatlijn en chiptuning als uw auto nog niet eens deftig remt standaard.
Probeer maar eens een minuutje of tien op bochtige wegen voluit te gaan en bruusk remmen. Ik zou zeggen test en ontdek. En als je na die tien minuten nog even goede rem hebt dan zou ik zeggen van begin maar een beetje te klooien (chiptuning, luchtfilter, uitlaatlijn en allerhande)
Ik kan je standpunt wel volgen ... maar dan zou ik toch graag hebben dat de GOCA het remsysteem aanneemt LOL
En niet zoals mij dat mijn Brembo remschijven worden afgekeurd en ik mag terugkomen

Geplaatst: Zo Mei 28, 2006 19:45
door Number 19
Ben ik dan verkeerd als ik meen dat de Cooper S standaard remmen effectief niet voldoende zijn voor zeer sportief rijgedrag?
Ik heb in Bornem met de JCW versie gereden en zelfs bij normale remmaneuvres had ik het gevoel alsof de ABS tussenkwam. Een raar gevoel. Alsof de remmen verbrokkelden.
Die MCS met Sportec kit en 230 pk had ook dat probleem.
Als het remsysteem van de MCS dezelfde is als die van de MC dan kan dat toch effectief. De meesten hier met een gechiptunede MCS zitten toch aan 200 pk. Dat kan toch gewoon niet dat de remmen van een auto met 115 pk voldoende zijn voor sportief rij- en remgedrag bij 200 pk
Is het dan echt slecht om een MCS te chippen zonder de remmen aan te passen?
Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 16:06
door YELLOW_DINO
Number 19 schreef:Is het dan echt slecht om een MCS te chippen zonder de remmen aan te passen?
In principe telt dit voor alle wagens.Chippen=sneller rijden en dit leid (lijd)tot langere remweg dus zeer belangrijk om ook de remmen aan te passen.