SPORTLUCHTFILTER!!!
SPORTLUCHTFILTER!!!
Hallo iedereen,
Nu mijn schoonbroer die sportluchtfilter op zijne Mini gezet heeft krijg ik ook goesting om zo iets op de mijne te zetten.
Ik heb dus een zaak van auto-electro en gisteren was er een vertegenwoordiger hier die mij sportluchtfilters presenteerde voor minder dan ? 50 samen met de nodige acc voor montage.
Dit zijn dan wel universele filter uiterlijk K&N en een kleintje appart voor het kleppendeksel.
Jullie zijn dan bezig over vermogenwinst.
Met een luchtfilter alleen zal je niet veel extra gaan krijgen, je doet het toch vooral voor het geluid. En voor die prijs.
Ik zal eens eentje bestellen voor de mijne als ie er is, en dan HOOR je het wel.
Groeten
Wim
Nu mijn schoonbroer die sportluchtfilter op zijne Mini gezet heeft krijg ik ook goesting om zo iets op de mijne te zetten.
Ik heb dus een zaak van auto-electro en gisteren was er een vertegenwoordiger hier die mij sportluchtfilters presenteerde voor minder dan ? 50 samen met de nodige acc voor montage.
Dit zijn dan wel universele filter uiterlijk K&N en een kleintje appart voor het kleppendeksel.
Jullie zijn dan bezig over vermogenwinst.
Met een luchtfilter alleen zal je niet veel extra gaan krijgen, je doet het toch vooral voor het geluid. En voor die prijs.
Ik zal eens eentje bestellen voor de mijne als ie er is, en dan HOOR je het wel.
Groeten
Wim
Re: SPORTLUCHTFILTER!!!
Ik heb een paar maanden geleden eentje laten plaatsen bij Heinz, een BMC airfilter dan! Opzich merk je er niet veel van, toch gaat het allemaal wat vlotter en maakt de mini dan weer een iets sportiever geluid
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
gaat hij werkelijk vlotter of is dat een gedacht dat je krijgt door de sound, heb er ook al is over nagedacht..., maar voor 150 ? wil ik dan ook iets dat z'n geld waard is
als iemand dat over heeft enkel voor dat geluidje, is dat voor die iemand waarschijnlijk ook het geld waard
als het werkelijk iets vlotter zou gaan, zou ik het mss ook overwegen, en is het geluidje een extra'tje
zo bezie ik het maar h?
als iemand dat over heeft enkel voor dat geluidje, is dat voor die iemand waarschijnlijk ook het geld waard
als het werkelijk iets vlotter zou gaan, zou ik het mss ook overwegen, en is het geluidje een extra'tje
zo bezie ik het maar h?
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
mij maak je niet wijs dat een filterelement, dat 50 euro kost,
hetzelfde niveau van kwaliteit haalt dan eentje dat er 200 eurokes of meer kost...
en dan heb ik hier duidelijk niet over "de sound" maar over de kwaliteit van de gefilterde lucht !!!!
das toch nog altijd het belangrijkste denk ik zo
sommigen (waaronder ik dan blijkbaar )zullen mss wel een beetje naief geweest zijn bij aankoop,
omdat ze een klinkende naam zoals K&N, Green, BMC en noem maar op, onder hun motorkap wilden
maar om dan te denken dat je 150 euro xtra voor de "naam" alleen zou betaald hebben gaat me toch iets te ver...
denk eraan dat de aangezogen lucht en de properheid daarvan uitermate belangrijk is oa voor de levensduur van de motor
waarom rijden ze dan bv niet in de racerij met zulke universele "prularia"...
zou hun budget drastisch naar beneden halen (of net niet...)
ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat en dan zeker op langere termijn...
v??l succes Wimpie...
hetzelfde niveau van kwaliteit haalt dan eentje dat er 200 eurokes of meer kost...
en dan heb ik hier duidelijk niet over "de sound" maar over de kwaliteit van de gefilterde lucht !!!!
das toch nog altijd het belangrijkste denk ik zo
sommigen (waaronder ik dan blijkbaar )zullen mss wel een beetje naief geweest zijn bij aankoop,
omdat ze een klinkende naam zoals K&N, Green, BMC en noem maar op, onder hun motorkap wilden
maar om dan te denken dat je 150 euro xtra voor de "naam" alleen zou betaald hebben gaat me toch iets te ver...
denk eraan dat de aangezogen lucht en de properheid daarvan uitermate belangrijk is oa voor de levensduur van de motor
waarom rijden ze dan bv niet in de racerij met zulke universele "prularia"...
zou hun budget drastisch naar beneden halen (of net niet...)
ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat en dan zeker op langere termijn...
v??l succes Wimpie...
Aiaiai, een discussie over luchtfilters..... Heb zelf ne Typhoon van meer dan 50? zitten.
Geeft wat extra brom en het "voelt" wel of ie vlotter rijdt. Doch de dynorun sprak van peanut-to-zero winst in vermogen.....
En inderdaad Minibandit, ge zijt nie alleen
Geeft wat extra brom en het "voelt" wel of ie vlotter rijdt. Doch de dynorun sprak van peanut-to-zero winst in vermogen.....
minibandit schreef:sommigen (waaronder ik dan blijkbaar )zullen mss wel een beetje naief geweest zijn bij aankoop,
omdat ze een klinkende naam zoals K&N, Green, BMC en noem maar op, onder hun motorkap wilden
En inderdaad Minibandit, ge zijt nie alleen
Ik heb mijne dus occasie van Snifke, ik denk dat ik voor 75 euro een goei koopke gedaan heb. Het betreft dus een K & N Typhoon met een nog in de verpakking zittende reinigingsset terwaarde van 15 euro.
Ik heb hem eerst gekuist en dan direkt gemonteerd ( allee met veel hulp van Wimpie ). Als ik nu meer PK heb dat kan ik niet bevestigen maar hij trekt wel vlotter door en de sound is mooi, en voor deze laatste heb ik het dan ook gedaan. Als ik er 250 euro zou voor uitgeven dat vind ik dan ook weer veel
Ik heb hem eerst gekuist en dan direkt gemonteerd ( allee met veel hulp van Wimpie ). Als ik nu meer PK heb dat kan ik niet bevestigen maar hij trekt wel vlotter door en de sound is mooi, en voor deze laatste heb ik het dan ook gedaan. Als ik er 250 euro zou voor uitgeven dat vind ik dan ook weer veel
als het voor iemand nuttig kan zijn:
een K&N typhoon kit voor cooper S is niet optimaal.
Ik kom net van Heinz en die heeft er mij ook op gewezen en het is duidelijk op de grafiek.
http://www.joskeonline.com/~gadget/MCS/ ... rafiek.jpg
zie vanaf 6750rpm daalt die enorm.
BRM zou beter zijn als filter
een K&N typhoon kit voor cooper S is niet optimaal.
Ik kom net van Heinz en die heeft er mij ook op gewezen en het is duidelijk op de grafiek.
http://www.joskeonline.com/~gadget/MCS/ ... rafiek.jpg
zie vanaf 6750rpm daalt die enorm.
BRM zou beter zijn als filter
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Gadget schreef:als het voor iemand nuttig kan zijn:
een K&N typhoon kit voor cooper S is niet optimaal.
Ik kom net van Heinz en die heeft er mij ook op gewezen en het is duidelijk op de grafiek.
http://www.joskeonline.com/~gadget/MCS/ ... rafiek.jpg
zie vanaf 6750rpm daalt die enorm.
BRM zou beter zijn als filter
das per ongeluk toch geen merk dat Heinz zelf verdeeld zekers...
of was da nu weer BMC...
enneuhm denk dat er hier in de discussie nog geen enkel "S"modelleke tussen zit,
dus dat probleem is ook al van de baan...
ieder z'n keuze en eigen voorkeur zeg ik altijd, en das bij de dealers zeker ook zo !!!!
ja, maar het gaat hier toch over 'sportluchtfilters' dus mensen met een S komen hier mssch ook ies kijken (zoals ikzelf )
dus is mssch handig om te lezen. En het kost u zoveel geld ni. Want een simpel inleg-filterke in den originele airbox zou al beter zijn dan die K&N
*edit: het is dus inderdaad BMC. (BRM heeft met mijn uitleg te maken waar ik daarnet over bezig gezeten heb tegen iemand, daarom de mistyping ) en ik zou een alta-filter kopen moest ik het moeten overdoen
dus is mssch handig om te lezen. En het kost u zoveel geld ni. Want een simpel inleg-filterke in den originele airbox zou al beter zijn dan die K&N
*edit: het is dus inderdaad BMC. (BRM heeft met mijn uitleg te maken waar ik daarnet over bezig gezeten heb tegen iemand, daarom de mistyping ) en ik zou een alta-filter kopen moest ik het moeten overdoen
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Gadget schreef:ja, maar het gaat hier toch over 'sportluchtfilters' dus mensen met een S komen hier mssch ook ies kijken (zoals ikzelf )
dus is mssch handig om te lezen. En het kost u zoveel geld ni. Want een simpel inleg-filterke in den originele airbox zou al beter zijn dan die K&N
*edit: het is dus inderdaad BMC. (BRM heeft met mijn uitleg te maken waar ik daarnet over bezig gezeten heb tegen iemand, daarom de mistyping )
woow nu gaan we ff lachen is wel beetje groen maar OK !!
dus gij zegt dat een inlegfilter "beter" is dan een open element...
merk speelt hierbij niet echt ne rol denk ik...
maar het moet toch duidelijk zijn dat open betekend dat er meer lucht aan en in de inlaat geraakt dan in een box...
en dan is er overigens nog een groot verschil tss een open filter voor een "S" en eentje voor ne Cooper of ne One...
ik denk dat ook de verwachtingen wel een beetje anders liggen...
btw bij Heinz is ook al gebleken dat er 10 pk winst is bij die BMC...
en bij ne K&N noppes...
denk dat als gij morgen bij nen verdeler van King Dragon of Green binnestapt die u ook gaat vertellen da BMC op nx trekt...
maar zoals ik al zei, ieder z'n eigen voorkeur...
btw Alta zal ook wel ergens een minpunt hebben...zeker als ge bij Heinz op de bank gaat...
kvin da nochtans ni om te lachen spijtig genoeg...
http://www.joskeonline.com/~gadget/MCS/ ... %20(Medium).jpg
als ge dus kijkt naar de foto ziede dat de kleine buis -die de lucht opvangt en geleidt- eigelijk recht tegen de plastiek doet blazen van de filter. En daardoor gaat er wel wa verloren ja. Moest da nu ne moes zijn zou da weinig kwaad kunnen. Maar da is het dus ni.
terwijl bij dit systeem:
http://www.altaminiperformance.com/Asse ... rter04.jpg
wordt de lucht geleid door de onderste zwarte buis tot onderaan die box en dan aangezogen door de filter. Waardoor er veeeel minder verloren gaat.
lijkt mij toch vrij logisch
*edit:
en over open/gesloten. Al eens een JCW airbox gezien ?
http://www.joskeonline.com/~gadget/MCS/ ... %20(Medium).jpg
als ge dus kijkt naar de foto ziede dat de kleine buis -die de lucht opvangt en geleidt- eigelijk recht tegen de plastiek doet blazen van de filter. En daardoor gaat er wel wa verloren ja. Moest da nu ne moes zijn zou da weinig kwaad kunnen. Maar da is het dus ni.
terwijl bij dit systeem:
http://www.altaminiperformance.com/Asse ... rter04.jpg
wordt de lucht geleid door de onderste zwarte buis tot onderaan die box en dan aangezogen door de filter. Waardoor er veeeel minder verloren gaat.
lijkt mij toch vrij logisch
*edit:
en over open/gesloten. Al eens een JCW airbox gezien ?
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
ikzelf heb een raid hp carbon max steken op men cooper, en ik ben er zeer tevreden van,( merci eh morten ) voor de prima plaatsing! , het is een gesloten box en zuigt dus enkel koude lucht aan, en ben zeker dat dit een beter resulaat levert dan de gewone standaard filter, deze filter kost een 150 euro, maar is zeker even goed van kwaliteit en perstaties dan de k&n of green ofzo, maar 50 euro voor een filter dat is ni echt slim om te doen denk k, zal echt ni ten goede van de motor zijn, want zoals minibandit al zei, de lucht die de motor krijgt is zeer belangrijk voor de levensduur van de motor, dus mss beter een beetje opleggen voor een goede luchtfilter,
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
open is open
en nen turbo is nen turbo ? nuja...
Ik hou niemand tegen een typhoon op zijn S te steken
hieris zelf den uitleg hoe ge het moet doen.
Ik kan alleen maar zeggen wa ik ZELF ondervind en ZELF hier naast mij zie op die grafiek.
http://www.joskeonline.com/~gadget/MCS/ ... G_1580.jpg
hier is de afbeelding die ge ni kunt zien btw. Is er lucht langs onder ? neen
is er lucht langs de zijkant ? nauwelijks
lucht langs boven ? toch ook ni vet
lucht langs achter ? die plastiek van de filter houdt het grootste tegen.
en nen turbo is nen turbo ? nuja...
Ik hou niemand tegen een typhoon op zijn S te steken
hieris zelf den uitleg hoe ge het moet doen.
Ik kan alleen maar zeggen wa ik ZELF ondervind en ZELF hier naast mij zie op die grafiek.
http://www.joskeonline.com/~gadget/MCS/ ... G_1580.jpg
hier is de afbeelding die ge ni kunt zien btw. Is er lucht langs onder ? neen
is er lucht langs de zijkant ? nauwelijks
lucht langs boven ? toch ook ni vet
lucht langs achter ? die plastiek van de filter houdt het grootste tegen.
probleem is dat ik niet zou weten welk merk het challenge-type verkoopt.
(en of het onderhoudsvriendelijk is, heeft mssch meer last van vuiligheid/nattigheid op die plaats ?)
helix, alta, BMP/promini/K&N,JCW,pilo racing,.. liggen allemaal achteraan daar. Maar het verschil is dat die andere merken wel degelijk de onderste buis laten uitkomen onderaan de box. (zoals standaard het geval is).
Snap eigelijk niet goe waarom K&N de lucht gewoon een bochtje doet maken en dat stuurt 'richting' de filter. Terwijl alle andere de lucht gewoon leidt tot bij de filter onderaan.
(en of het onderhoudsvriendelijk is, heeft mssch meer last van vuiligheid/nattigheid op die plaats ?)
helix, alta, BMP/promini/K&N,JCW,pilo racing,.. liggen allemaal achteraan daar. Maar het verschil is dat die andere merken wel degelijk de onderste buis laten uitkomen onderaan de box. (zoals standaard het geval is).
Snap eigelijk niet goe waarom K&N de lucht gewoon een bochtje doet maken en dat stuurt 'richting' de filter. Terwijl alle andere de lucht gewoon leidt tot bij de filter onderaan.
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten