Pagina 1 van 1
Autokeuring en JCW Tuning
Geplaatst: Vr Jun 02, 2006 21:18
door The_GauL
Hallo allemaal,
Ik heb mijn MCS 163pk nu al 3 jaar en nu wil ik wel eens wat meer...
Heb beslist om de JCW tuning kit van 210 pk op m'n S'je te laten uitvoeren.
Nu baat me 1 ding echt zorgen, de autokeuring...
Ik zal volgend jaar voor de eerste maal er naar toe moeten.
Gaan ze me gerust laten of ga ik, als ze merken dat ik meer vermogen heb, het achterstallig BIV bedrag moeten betalen?
Want het staat allemaal niet op de papieren h?...
Alvast vriendelijk bedankt voor de info
Cya.
Geplaatst: Vr Jun 02, 2006 21:29
door Dave C
ik weet niet hoe tzal verlopen, maar peis da ze u wel m? uw pietje zullen hebben, ja en als ze erachter komen kunde betalen..., das een lompe vraag mijn gedacht, en miss meer dan biv alleen

Geplaatst: Vr Jun 02, 2006 21:32
door Dangixxer
ik heb ooit de vraag gesteld bij Ottovaere.
Zij zeiden dat als je de JCW achteraf laat plaatsen zij ZELF alles doorgeven aan de bevoegde diensten. Dus je zal uw extra BIV moeten betalen en uw roos papier zal vervangen worden. 't Komt er dus op neer dat je wettelijk volledig in orde zult zijn maar 1250 euro BIV moet betalen en uw verzekering zal er ook niet goedkoper op worden. Bij de autokeuring echter nuldebotte problemen!
Geplaatst: Vr Jun 02, 2006 21:44
door Dave C
Dangixxer schreef:Bij de autokeuring echter nuldebotte problemen!
ah ja als ge wettelijk in orde zijt, dan ist geen probleem eh
ik denk dat the_gaul bedoeld, vraagt dat hij problemen kan krijgen as hem het niet aangeeft eh, dus als hij de bv. de montage dan ''zogezegd'' zelf zou uitvoeren...
Geplaatst: Vr Jun 02, 2006 22:23
door minibandit
meten ze tegenwoordig het vermogen dan...

???
als hij het niet aangeeft gaat hij wss enkel een tuning-rapport op de keuring krijgen...
dit wegens andere uitlaat en mss ook de luchtfilter...
(als ze dit al merken, is toch ook een gesloten model !!!)
volgens mij net hetzelfde als je met een "gekietelde" One naar de keuring zou gaan...
ze zien de uitlaat en de open luchtfilter maar NOOIT de chip...
btw al gehoord van " lompe vragen bestaan niet...enkel lompe antwoorden

"
Geplaatst: Vr Jun 02, 2006 23:30
door snans
ik denk dat als je bij een dealer het JCW pakket laat plaatsen, ze idd de nodige gegevens doorspelen aan DIV.
btw, check timmermanns in duitsland, die is sterk in JCW producten, en in prijs al zeker

Geplaatst: Za Jun 03, 2006 1:45
door Dave C
die manne zijn ook ni van gisteren eh, ne gekietelde one of cooper( ecu remap) gaan ze wss ni zien, ma nen JCW (tuning kit 210 pk)gaan ze wel herkennen zanne
das tzelfde as me nen 1.4 fsi(170 pk) motorblok in een golf naar de keuring gaan m? papieren van ne gewone 1.4 (100 pk)
tjaah ik vind da den lompe vraag as ge vraagt..., gaan ze da zien

Geplaatst: Za Jun 03, 2006 10:08
door The_GauL
snans schreef:ik denk dat als je bij een dealer het JCW pakket laat plaatsen, ze idd de nodige gegevens doorspelen aan DIV.
btw, check timmermanns in duitsland, die is sterk in JCW producten, en in prijs al zeker

Dank je wel!!!
Met jou tip spaar ik al snel +/- 800euro uit.
Deze bedoel je toch he?
http://www.strahlung-pur.de/
Geplaatst: Za Jun 03, 2006 10:53
door snans
jup
Geplaatst: Za Jun 03, 2006 11:09
door The_GauL
Dit onderwerp blijkt vervelend te zijn voor de bmw garage's...
Er word dus wel degelijk een certificaat voor aangifte van vermogen stijging bijgeleverd.
Dit moet je dan zelf opsturen, hierna krijg je een nieuw roos inschrijvings formulier voor je wagen.
Het nadeel hiervan is dat je in de BIV classe in KW stijgt van 120KW (163PK) naar 154KW (210PK)
DWZ Dat ik 1.239 Euro moet gaan bijbetalen.
Nu blijkt dat in het verleden reeds een deel kits ingebouwd zijn, en de garage gaf die mensen de keuze om niets aan te geven(wat ze allemaal deden) of nog wat geld aan de staat te geven, ik weet ok wel wat ik zou doen.
Allemaal zeer vervelend als je het mij vraagt.
Conclusie;
Het gaat me al snel richting 7000 euro voor 47 extra PK.
En nu denk ik, SHit toch h?.
Zijn hier al mensen met z'n JCW kit van 200 of 210PK, wil graag u mening.

Geplaatst: Za Jun 03, 2006 11:25
door snans
ik denk dat het een keuze is die je zelf moet maken.
ik raad je aan om met alles in orde te zijn, de nodige aangiftes te doen zodat je nooit voor (onverwachte) problemen komt te staan, en alles wettig in orde is.
indien het je dat geld niet waard is, raad ik je aan om het niet te doen.
ieder moet dit voor zich beslissen.
Geplaatst: Za Jun 03, 2006 14:40
door Blade
je weet dat uw vermogen verhogen niet mag of moet aangegeven worden,
als je beslist van dat niet te doen is dat uw eigen keuze,
maar dan moet je na 3 jaar niet bleten als je tegen de lamp loopt h?
er was sprake van om uw vermogen te testen op de keuring, maar dat is volgens mij niet haalbaar,
als elk station een testbank voor 4x4 moet hebben, en dan nog de tijd die het kost om elke wagen te testen ...
Geplaatst: Za Jun 03, 2006 22:36
door minibandit
Dave C schreef:die manne zijn ook ni van gisteren eh, ne gekietelde one of cooper( ecu remap) gaan ze wss ni zien, ma nen JCW (tuning kit 210 pk)gaan ze wel herkennen zanne
das tzelfde as me nen 1.4 fsi(170 pk) motorblok in een golf naar de keuring gaan m? papieren van ne gewone 1.4 (100 pk)
tjaah ik vind da den lompe vraag as ge vraagt..., gaan ze da zien

wa zijn dan de uiterlijke "herkenbare" verschillen...

??
buiten de uitlaat en de (gesloten) luchtfilter...
denk dat die mannen nog altijd geen pk's kunnen rieken h?
volgens mij kunt ge zelfs perfect ne JCW luchtfilter steken hebben zonder die upgrade naar 210 pk, dus wie gaat da verschil bepalen zonder testbank...
gij spreekt daar van een ander motorblok in die Golf...das hier dus duidelijk ni het geval h? !!!
buiten de cilinderkop (wa ge dan uiterlijk nog ni kunt zien) verrandert er ni echt veel in uitzicht van den blok volgens mij...
mss enkele JCW logo's en badges... maar zo rijden er hier nog rond op hunne Cooper of One...
over het wettelijke valt hier ni te discussieren...das persoonlijke keuze...(al dan niet aangeven)
vind die vraag nog ni zo lomp...da antwoord daarentegen...

Geplaatst: Zo Jun 04, 2006 8:14
door snans
minibandit schreef:volgens mij kunt ge zelfs perfect ne JCW luchtfilter steken hebben zonder die upgrade naar 210 pk
correct
Geplaatst: Zo Jun 04, 2006 10:51
door The_GauL
Tja mannen, bedankt voor de info,
Wil het zelf toch liever allemaal wettelijk houden, maar dan loopt het me toch wat duur uit (ruw geschat +/- 6700 euro

).
Natuurlijk een ander dempertje, en of luchtfilter zal nooit veel pk's extra zijn, ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen om 5 tot 10 pk.
2 dezelfde motoren geven nooit het zelfde vermogen, daar kan altijd al 5pk verschil inzitten.Vooral bij diesel motoren.
En verder wil eerst nog wel eens zijn hoe z'n vermogen test in z'n werk gaat.
Dan mogen ze toch een goede verzekering laten zien eer dat ze mijn Cooper s mogen uitmelken op z'n rollenbank, anders blijven ze er met hun handen van af
In het begin met de diesel root-test is er ook al veel mis gegaan
We zullen wel zien h?

Geplaatst: Zo Jun 04, 2006 14:12
door grand_cru
In elk gaval aangeven man. Als je dat niet doet ben je niet enkel in fout met uw inschrijving, maar is ook uw verzekering waardeloos ... . Je denkt toch niet dat de verzekering zal tussenkomen voor een risico waarvoor je niet betaalt?
Typisch Belgisch fenomeen: foefelen en prutsen tot je erbij neervalt, niet doen mannen
Las hier de opmerking over het zelf monteren van de JCW kit: vergeet dat maar. Is niet direct een DIY klusje

Geplaatst: Zo Jun 04, 2006 17:09
door fred
Mss gewoon ecu-remap? Als ge 45 pk extra wil zult ge een kleine 700 euro betalen? En die pony's zijn even goed of de pony's van JCW hoor

Geplaatst: Zo Jun 04, 2006 19:56
door grand_cru
fred schreef:Mss gewoon ecu-remap? Als ge 45 pk extra wil zult ge een kleine 700 euro betalen? En die pony's zijn even goed of de pony's van JCW hoor

Zal U moeten tegenspreken Fred. Die remap hetzelfde als de JCW upgrade??? No way. Met de ECU remap verander je enkel de software die het motor management regelt, terwijl er aan de capaciteit van uw motor zelf
niks verandert (behalve misschien met een open luchtfilter en kleinere pulley).
Vraag maar eens aan Domingo, die is overgestapt van JS naar JCW. Die zei na de eerste kilometers al het verschil te merken. Bij de JCW wordt er bvb. een andere cilinderkop en aangepaste compressor gestoken h?, en die hardware maakt echt wel het verschil hoor.
Geplaatst: Zo Jun 04, 2006 22:42
door snans
The_GauL schreef:Dan mogen ze toch een goede verzekering laten zien eer dat ze mijn Cooper s mogen uitmelken op z'n rollenbank, anders blijven ze er met hun handen van af
In het begin met de diesel root-test is er ook al veel mis gegaan
wij zijn met miniacs bij Heinz-tuning geweest. maak me in de verste verte geen zorgen om uitmelken (lees: beschadigen) van mijn motor.
als het profesioneel gebeurd moet je je daar geen zorgen om maken. natuurlijk niet laten doen door keuring gastjes die "carri?re" willen maken
grand_cru schreef:Vraag maar eens aan Domingo, die is overgestapt van JS naar JCW. Die zei na de eerste kilometers al het verschil te merken. Bij de JCW

Geplaatst: Di Jun 06, 2006 0:11
door minibandit
grand_cru schreef:In elk gaval aangeven man. Als je dat niet doet ben je niet enkel in fout met uw inschrijving, maar is ook uw verzekering waardeloos ... . Je denkt toch niet dat de verzekering zal tussenkomen voor een risico waarvoor je niet betaalt?
Typisch Belgisch fenomeen: foefelen en prutsen tot je erbij neervalt, niet doen mannen
sorry Jan maar heb ook al verhalen gehoord van mensen die alles wettelijk aangeven, en jaren "m??r" betalen om dan in geval van schade, blijkbaar toch niet gedekt te zijn door de verzekering
