ecu foutmeldingen ; lampje airbag etc etc....

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Mini
MINI Fan

ecu foutmeldingen ; lampje airbag etc etc....

Berichtdoor Mini » Do Jun 22, 2006 14:07

heb ook gepost op mini2.nl

ik heb de volgende foutmeldingen in mijn ecu, volgens de afdruk die ik heb laten doen tijdens een groot onderhoud door een offici?le bmw garage in belgie....

kost voor reset was me iets teveel van het goede en besloot dus om het niet te laten doen. 150-250 euro (mits ik er geen last van ondervindt, mar toch ....)

heb de volgende foutmedlingen in mijn wagen (volgens hard copy van de garage)

05 zij-airbag linksvoor (vermeld. weerstand te hoog)
06 zij airbag rechtsvoor met vermedling weerstand te hoog
03 gordelspanner passagier
02 gordelspanner bestuurder

00 K-bus
93 achteruitverwaming kortsluiting
91 ruitenwisser achter
B6 aanjagermotor onderbreking of k... (de rest is niet leesbaar buiten kader )

en nog een paar van de volgende meldingen....
DWA: achterklep open bij op scherp... ( rest niet leesbaar buiten het kader)
.... etc..
Dwa; bestuurdersportier open bij op....
etc.. etc....

is het dan niet logisch dat bij een groot onderhoud ook het software gedeelte van de wagen word aanpast en word geupgrade met de nieuwste software die voorhanden is, en zo de wagen vrijwaart van alle problemen en foutmedlingen. blijkbaar niet

nog een techinsch vraagje....

ik ben van plan om een chiptuning en pulley upgrade te doen bij js als ik tijd heb... zal de de ecu dan ook worden aangepast of remapped ?

Ik heb een supersprint uitlaat (einddemper en connecting pipe zonder resonator) bestelt. Wordt verwacht volgende week. Moeten er dan ook wijzigingen gebeuren in de computer van de wagen ?? het zal toch wel iets veranderen aan de variabelen ? of niet....

Ik zou graag van jullie te weten komen of ik ergens deskundig advies en bijstand kan verkrijgen . Want ik rijdt niet graag rondt met een wagen die niet in orde is .

mvg uit BelgIe
R a

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Jun 22, 2006 14:42

software upgrade wordt, dacht ik toch, niet automatisch uitgevoerd.
Er moet daarvoor expliciet om gevraagd worden of effectief nodig zijn.

Uit uw resultaten te zien :shock: lijkt me dat wel nodig.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Do Jun 22, 2006 18:15

idd lijkt me ook nodig, vind het wel straf dat daar zoveel geld voor moet betaald worden, het is toch maar een reset h?, kan dat dan niet gewoon bij het onderhoud.. :?

is dat zomaar plots komen opduiken die foutmeldingen, of denk je er zelf een reden aan te kunnen verbinden...

nu dat tunen zou ik precies toch wat mee wachten tot de rest weer normaal op z'n pootjes staat hoor, maja dat is jou keuze h?, weet niet hoet het zit als je een tune remap laat doen, en daarna miss toch naar de dealer gaat voor die reset... :?

zou gewoon miss andere dealer info, prijzen vragen ivm de ecu reset

grtz :wink:

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Vr Jun 23, 2006 19:59

Dave C schreef:idd lijkt me ook nodig, vind het wel straf dat daar zoveel geld voor moet betaald worden, het is toch maar een reset h?, kan dat dan niet gewoon bij het onderhoud.. :?

is dat zomaar plots komen opduiken die foutmeldingen, of denk je er zelf een reden aan te kunnen verbinden...

nu dat tunen zou ik precies toch wat mee wachten tot de rest weer normaal op z'n pootjes staat hoor, maja dat is jou keuze h?, weet niet hoet het zit als je een tune remap laat doen, en daarna miss toch naar de dealer gaat voor die reset... :?

zou gewoon miss andere dealer info, prijzen vragen ivm de ecu reset

grtz :wink:

yep , je hebt gelijk......

ik ga toch even de dealer opbellen out of the bleu en horen wat die daar op te zeggen heeft.... heb sinds het onderhoud geen aandacht meer voor gehad maar sinds ik naar de keuring en sinds ik aan basic tuning begin te denken lijkt het me toch ook wijs dat de ecu eerst wordt gecheckt en gecleaned.....

bedankt voor de replys dudes....
vroawmmmmmmmmmmm.....

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Vr Jun 23, 2006 20:02

en de exacte oorzaak is mij ook het raden naar ..... ????

ik heb echte geen idee waar al die foutmeldingen vandaan komen maar ik weet wel dat het airbag lampje waarschijnlijk te maken heeft met de fiches onderaan de zetel... die mits aanraking de storing zijn gaan melden....

of misschien heeft die garagist mij destijd een blaaske wijsgemaakt :twisted:

:wink:

Terug naar “Engine & Performance”