ecu foutmeldingen ; lampje airbag etc etc....
Geplaatst: Do Jun 22, 2006 14:07
heb ook gepost op mini2.nl
ik heb de volgende foutmeldingen in mijn ecu, volgens de afdruk die ik heb laten doen tijdens een groot onderhoud door een offici?le bmw garage in belgie....
kost voor reset was me iets teveel van het goede en besloot dus om het niet te laten doen. 150-250 euro (mits ik er geen last van ondervindt, mar toch ....)
heb de volgende foutmedlingen in mijn wagen (volgens hard copy van de garage)
05 zij-airbag linksvoor (vermeld. weerstand te hoog)
06 zij airbag rechtsvoor met vermedling weerstand te hoog
03 gordelspanner passagier
02 gordelspanner bestuurder
00 K-bus
93 achteruitverwaming kortsluiting
91 ruitenwisser achter
B6 aanjagermotor onderbreking of k... (de rest is niet leesbaar buiten kader )
en nog een paar van de volgende meldingen....
DWA: achterklep open bij op scherp... ( rest niet leesbaar buiten het kader)
.... etc..
Dwa; bestuurdersportier open bij op....
etc.. etc....
is het dan niet logisch dat bij een groot onderhoud ook het software gedeelte van de wagen word aanpast en word geupgrade met de nieuwste software die voorhanden is, en zo de wagen vrijwaart van alle problemen en foutmedlingen. blijkbaar niet
nog een techinsch vraagje....
ik ben van plan om een chiptuning en pulley upgrade te doen bij js als ik tijd heb... zal de de ecu dan ook worden aangepast of remapped ?
Ik heb een supersprint uitlaat (einddemper en connecting pipe zonder resonator) bestelt. Wordt verwacht volgende week. Moeten er dan ook wijzigingen gebeuren in de computer van de wagen ?? het zal toch wel iets veranderen aan de variabelen ? of niet....
Ik zou graag van jullie te weten komen of ik ergens deskundig advies en bijstand kan verkrijgen . Want ik rijdt niet graag rondt met een wagen die niet in orde is .
mvg uit BelgIe
R a
ik heb de volgende foutmeldingen in mijn ecu, volgens de afdruk die ik heb laten doen tijdens een groot onderhoud door een offici?le bmw garage in belgie....
kost voor reset was me iets teveel van het goede en besloot dus om het niet te laten doen. 150-250 euro (mits ik er geen last van ondervindt, mar toch ....)
heb de volgende foutmedlingen in mijn wagen (volgens hard copy van de garage)
05 zij-airbag linksvoor (vermeld. weerstand te hoog)
06 zij airbag rechtsvoor met vermedling weerstand te hoog
03 gordelspanner passagier
02 gordelspanner bestuurder
00 K-bus
93 achteruitverwaming kortsluiting
91 ruitenwisser achter
B6 aanjagermotor onderbreking of k... (de rest is niet leesbaar buiten kader )
en nog een paar van de volgende meldingen....
DWA: achterklep open bij op scherp... ( rest niet leesbaar buiten het kader)
.... etc..
Dwa; bestuurdersportier open bij op....
etc.. etc....
is het dan niet logisch dat bij een groot onderhoud ook het software gedeelte van de wagen word aanpast en word geupgrade met de nieuwste software die voorhanden is, en zo de wagen vrijwaart van alle problemen en foutmedlingen. blijkbaar niet
nog een techinsch vraagje....
ik ben van plan om een chiptuning en pulley upgrade te doen bij js als ik tijd heb... zal de de ecu dan ook worden aangepast of remapped ?
Ik heb een supersprint uitlaat (einddemper en connecting pipe zonder resonator) bestelt. Wordt verwacht volgende week. Moeten er dan ook wijzigingen gebeuren in de computer van de wagen ?? het zal toch wel iets veranderen aan de variabelen ? of niet....
Ik zou graag van jullie te weten komen of ik ergens deskundig advies en bijstand kan verkrijgen . Want ik rijdt niet graag rondt met een wagen die niet in orde is .
mvg uit BelgIe
R a