Nu ook K & N kit voor de one D

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Nu ook K & N kit voor de one D

Berichtdoor mini black n'croom » Zo Jul 09, 2006 13:27

een inleg filter is goedkoper en geeft evenveel vermogen winst
maar een kit is toch zo veel schoner he :D

kostprijs +/-160 ?

Afbeelding

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Jul 10, 2006 10:46

Aan hoeveel vermogenwinst moet ik dan denken ?

Grtz
Pepi

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Ma Jul 10, 2006 10:50

je moet dat niet kopen voor de vermogenswinst, dan geraak je wellicht teleurgesteld. koop het voor de mooie sound die je krijgt :)

hij zal ook iets korter op de gas zitten

(all?, uit ervaring met een cooper h?, geen idee of de diesels daarin verschillen)

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Jul 10, 2006 10:53

Kan dit dan voor de One D een aangenaam verschil leveren qua geluid ?

Pepi

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Ma Jul 10, 2006 10:59

das de ham-vraag h? :)

je kan dat mss eens navragen bij K&N



Patrick Jacobs

Product Development Technician

SRM (Europe) BV

a subsidiary of K&N Engineering, Inc. USA



patrickj@knfilters.com

WWW.KNFILTERS.COM

spreekt nederlands

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Ma Jul 10, 2006 11:13

thanks
pepi

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Jul 10, 2006 23:28

PEPI schreef:Kan dit dan voor de One D een aangenaam verschil leveren qua geluid ?

Pepi


tjah, aangezogen lucht is aangezogen lucht h?...
zal bij een diesel ook wel iets van te horen zijn zeker... :grin:
of dit nu echt een mooier geluid gaat zijn..????

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Jul 10, 2006 23:30

snans schreef:je moet dat niet kopen voor de vermogenswinst, dan geraak je wellicht teleurgesteld. koop het voor de mooie sound die je krijgt :)


raar om dat van jou te mogen lezen... :shock:
had jij geen 10 pk winst met jouw open element... :? 8) :wink:

Gebruikersavatar
snans
MINI Master
Berichten: 1569
Lid geworden op: 05 Jun 2005
Contact:

Berichtdoor snans » Ma Jul 10, 2006 23:39

voor zover de geloofwaardigheid van de testen reikt ...

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Di Jul 11, 2006 0:25

ik dacht ooit gehoord te hebben dat een kelk voor een diesel niet goed is, de technische reden ontgaat me nu ff :)

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Di Jul 11, 2006 11:34

met een diesel is niet zoveel mogelijk op dit vlak, heb ik al gemerkt...

Pepi

Gebruikersavatar
PuijkeN
MINI Driver
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 Dec 2005
Locatie: Assenede
Contact:

Berichtdoor PuijkeN » Do Jul 13, 2006 11:04

Yoeri schreef:ik dacht ooit gehoord te hebben dat een kelk voor een diesel niet goed is, de technische reden ontgaat me nu ff :)


Bij VAG motoren zou dit het geval zijn door kwetsbare luchtmassameters... ik weet echter niet of dit het geval is bij een Mini D ook...

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Vr Jul 14, 2006 2:03

PuijkeN schreef:
Yoeri schreef:ik dacht ooit gehoord te hebben dat een kelk voor een diesel niet goed is, de technische reden ontgaat me nu ff :)


Bij VAG motoren zou dit het geval zijn door kwetsbare luchtmassameters... ik weet echter niet of dit het geval is bij een Mini D ook...


als je een universele kelk plaats kun je welicht problemen krijgen maar de K&N kit is speciaal ontwikeld voor de MOD en getest door door K&N je behoud trouwens je lucht debiet sensor zodat er niks kan mislopen

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Vr Jul 14, 2006 2:06

PEPI schreef:Kan dit dan voor de One D een aangenaam verschil leveren qua geluid ?

Pepi


De motor klinkt iets rauwer en je hoort de turbo harder fluiten

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Vr Jul 14, 2006 2:08

PEPI schreef:Aan hoeveel vermogenwinst moet ik dan denken ?

Grtz
Pepi


ze beloven 5 a 6 Pk
de koude lucht toevoer is wel zeer belangrijk
zie het topic heinz tuning daar staat hoeveel mijn MOD op de bank leverde

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Za Jul 15, 2006 14:11

Thanks, Mini Black'n Chroom !

Grtz
Pepi


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast