Milltek vs Eisenmann
Geplaatst: Di Aug 08, 2006 18:57
Ik geraak er maar niet aan uit.
Voor mijn nieuwe MCS wil ik niet meer de fout begaan dat ik een uitlaat heb waar ik koppijn van krijg omdat ie teveel dreunt.
Er moet alleszins meer sound zijn, zwaarder of schriller maar het mag geen circuitlawaai worden.
Het wordt een Milltek of een Eisemann MAAR MAAR ...
Heinz vertelde mij vandaag dat de volledige uitlaatlijn (met collector en varvanginscatalysator) van Milltek teveel lawaai maakt voor dagelijks gebruik.
Anderen vertellen mij dan weer dat dat niet teveel lawaai maakt omdat je immers nog een middendemper en einddemper hebt. En dat het dus geen verschil maakt met of zonder de collector te vervangen (in performance uiteraard wel!)
Berthil van New Mini Club heeft het cat back systeem van Milltek. Sinds kort heeft hij er een MTH collector bij. Sindsdien heeft hij toch wel hoofdpijn na een lange rit. Hij heeft nu extra isolatiemateriaal aangebracht waardoor het geluid meer gedempt wordt.
Dat zijn dus dingen die ik wil vermijden.
Volgens Heinz is de Eisenmann beter. Er is wel minder vermogenswinst maar de sound is minder luid en toch goed.
Maar volgens Coupe Bel is het toch te luid. Andere mensen vinden Eisenmann zelfs slecht klinken.
Ik heb van zowel Milltek als Eisenmann alle geluidjes al 300 keer beluisterd maar op grond van dat kan ik echt niet beslissen. Je hoort niet hoe de uitlaat klinkt van bijvoorbeeld 80 naar 120 km/u, ...
Bij de JCW vervangen ze ook niet de catalysator. Zelfs niet bij de GP, enkel de intercooler wordt vervangen.
Moest er iemand zijn met een volledige uitlaatlijn van Milltek of een Eisenmann lemenow want ik geraak er echt niet aan uit!
Welke is de luidste?
Voor mijn nieuwe MCS wil ik niet meer de fout begaan dat ik een uitlaat heb waar ik koppijn van krijg omdat ie teveel dreunt.
Er moet alleszins meer sound zijn, zwaarder of schriller maar het mag geen circuitlawaai worden.
Het wordt een Milltek of een Eisemann MAAR MAAR ...
Heinz vertelde mij vandaag dat de volledige uitlaatlijn (met collector en varvanginscatalysator) van Milltek teveel lawaai maakt voor dagelijks gebruik.
Anderen vertellen mij dan weer dat dat niet teveel lawaai maakt omdat je immers nog een middendemper en einddemper hebt. En dat het dus geen verschil maakt met of zonder de collector te vervangen (in performance uiteraard wel!)
Berthil van New Mini Club heeft het cat back systeem van Milltek. Sinds kort heeft hij er een MTH collector bij. Sindsdien heeft hij toch wel hoofdpijn na een lange rit. Hij heeft nu extra isolatiemateriaal aangebracht waardoor het geluid meer gedempt wordt.
Dat zijn dus dingen die ik wil vermijden.
Volgens Heinz is de Eisenmann beter. Er is wel minder vermogenswinst maar de sound is minder luid en toch goed.
Maar volgens Coupe Bel is het toch te luid. Andere mensen vinden Eisenmann zelfs slecht klinken.
Ik heb van zowel Milltek als Eisenmann alle geluidjes al 300 keer beluisterd maar op grond van dat kan ik echt niet beslissen. Je hoort niet hoe de uitlaat klinkt van bijvoorbeeld 80 naar 120 km/u, ...
Bij de JCW vervangen ze ook niet de catalysator. Zelfs niet bij de GP, enkel de intercooler wordt vervangen.
Moest er iemand zijn met een volledige uitlaatlijn van Milltek of een Eisenmann lemenow want ik geraak er echt niet aan uit!
Welke is de luidste?