Pagina 1 van 2

Milltek vs Eisenmann

Geplaatst: Di Aug 08, 2006 18:57
door Number 19
Ik geraak er maar niet aan uit.

Voor mijn nieuwe MCS wil ik niet meer de fout begaan dat ik een uitlaat heb waar ik koppijn van krijg omdat ie teveel dreunt.

Er moet alleszins meer sound zijn, zwaarder of schriller maar het mag geen circuitlawaai worden.

Het wordt een Milltek of een Eisemann MAAR MAAR ...

Heinz vertelde mij vandaag dat de volledige uitlaatlijn (met collector en varvanginscatalysator) van Milltek teveel lawaai maakt voor dagelijks gebruik.
Anderen vertellen mij dan weer dat dat niet teveel lawaai maakt omdat je immers nog een middendemper en einddemper hebt. En dat het dus geen verschil maakt met of zonder de collector te vervangen (in performance uiteraard wel!)
Berthil van New Mini Club heeft het cat back systeem van Milltek. Sinds kort heeft hij er een MTH collector bij. Sindsdien heeft hij toch wel hoofdpijn na een lange rit. Hij heeft nu extra isolatiemateriaal aangebracht waardoor het geluid meer gedempt wordt.
Dat zijn dus dingen die ik wil vermijden.

Volgens Heinz is de Eisenmann beter. Er is wel minder vermogenswinst maar de sound is minder luid en toch goed.
Maar volgens Coupe Bel is het toch te luid. Andere mensen vinden Eisenmann zelfs slecht klinken.

Ik heb van zowel Milltek als Eisenmann alle geluidjes al 300 keer beluisterd maar op grond van dat kan ik echt niet beslissen. Je hoort niet hoe de uitlaat klinkt van bijvoorbeeld 80 naar 120 km/u, ...

Bij de JCW vervangen ze ook niet de catalysator. Zelfs niet bij de GP, enkel de intercooler wordt vervangen.

Moest er iemand zijn met een volledige uitlaatlijn van Milltek of een Eisenmann lemenow want ik geraak er echt niet aan uit!

Welke is de luidste?

Geplaatst: Di Aug 08, 2006 21:54
door varavital
En welke denk je dat Heinz verkoopt :wink:

Geplaatst: Di Aug 08, 2006 21:59
door Number 19
Beide nochtans!

Maar ik vermoed dat zijn winst groter is op Eisenmann :grin:

Om eerlijk te zijn heb ik enige twijfel om naar Heinz te gaan. Hij is mij teveel de gladde verkoper. Altijd is alles mogelijk bij die gasten.

Ik heb ooit nog gedacht aan een turbo-kit voor mijn Cooper. H??l Belgi? heb ik afgereisd van de ene tuner naar de ander, van circuitpreparateur naar dealers, ... Allemaal raadden ze het me af behalve EEN: Heinz :D :grin: Het ging mij 5500 euro kosten. :shock:

Geplaatst: Di Aug 08, 2006 22:31
door Dangixxer
belangrijk bij Eisenmann is dat je kan kiezen tussen drie verschillende geluidsniveau's

FACTORY SPORT + 3db
FAST ROAD + 6db
RACE + 10db

Ze zeggen er zelf al wel bij dat de "Race" niet gehomologeerd kan zijn in bepaalde landen

Heb eens met den Heinz hierover staan babbelen en hij zei dat hij "Factory sport" niet deed om dat er amper verschil was.

Dus als je Eisenmann neemt is de beste keuze volgens mij "Fast Road"

Milltek kan ik niet veel over zeggen


Voor mij Bastuck forever ;-)

Geplaatst: Di Aug 08, 2006 23:09
door Number 19
Ken ook niemand met een Bastuck. Hebben ze daar geen geluidjes van?

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 7:26
door Dangixxer
in mijn garage ;-)
nee, op het internet nergens iets van gevonden
maar er rijden er toch al wel enkele hier rond

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 7:27
door minibandit
Number 19 schreef:Ken ook niemand met een Bastuck. Hebben ze daar geen geluidjes van?


ja in Mechelen bolt er een "S"ke rond met een Bastuckske onder... 8)
bangelijk geluidje...heb er al meerdere malen mogen achterhangen... :grin: :wink:

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 7:28
door Dangixxer
goede morgen bandit!!! ;-)
er ook vroeg bij vandaag!
all? back on topic :grin:

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 7:32
door minibandit
Dangixxer schreef:goede morgen bandit!!! ;-)
er ook vroeg bij vandaag!
all? back on topic :grin:


juist de nacht gedaan...dus ga nu dooke doen... 8)
topic, topic...welk topic... :oops: :wink:

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 12:51
door coupe-bel
Just for the record, ik vind mijn uitlaat niet te luid. Ik heb enkel gezegd dat hij een beetje "metaallig" klonk in hoge toeren. Maar dat is ondertussen verdwenen na 1500km.

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 13:53
door Number 19
coupe-bel schreef:Eisenmann zit erop. Na 2 uur hard labeur door Werner en Alain(cooper) van Vulco.Die jongens hebben echt hun best gedaan, moet gezegd worden.
Morty je hebt trouwens de groeten van Alain :D
Het ziet er nu wel dom uit omdat het latje van achterbumper ontbreekt in afwachting van mijn cooper s bumper. Foto's volgen straks,btw.
Klinkt wel mooi, in heel lage toeren klinkt er een diep gebrom met wat classic mini gepruttel en in hoge toeren klinkt resoneert de demper en krijg je een hoog schril geluid.
Toch vind ik het een beetje te luid, maar ja.
:? :wink:

Het doet er nu niet toe. Ik had het gewoon gelezen.

Maar blijkbaar is het nu toch niet meer te luid. Des te beter! :D

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 22:12
door Wally
Bastuck : toppie geluid, magische look, maar schandalig dure en kl**e kwaliteit onderlip :grin:

Geplaatst: Wo Aug 09, 2006 22:13
door Dangixxer
das perfect samengevat wally! :D

Geplaatst: Do Aug 10, 2006 11:00
door peter
Wij hebben een Milltek header + catback op onze MCSC.

Klinkt fantastisch!!

Geplaatst: Do Aug 10, 2006 13:00
door Number 19
Niet te luid op de autosnelweg als je van 80-120 moet? Geen hoofdpijn na een uur rijden?

Geplaatst: Vr Aug 11, 2006 13:12
door Stan
Number 19 schreef:Niet te luid op de autosnelweg als je van 80-120 moet? Geen hoofdpijn na een uur rijden?


neen, de Milltek header en catback zijn zodanig samen gesteld dat wanneer je onder de 3500 toeren blijft een sportief geluid hebt zonder dat je doof van word enkel als je boven de 3500 t/m krijg je een
ZEER uniek sportief geluid.
maar da's natuurlijk een kwestie van smaak h

Geplaatst: Vr Aug 11, 2006 14:09
door Number 19
Op de autostrade schakel ik al terug naar 4de of soms zelfs naar 3de als ik wil voorbij steken. Dan zit ik steeds boven de 3500 toeren. Zelfs als ik gewoon 120 rijd in 5de versnelling zit ik boven de 3500 toeren. Dan he je dus steeds dat zeer uniek geluid. Geen probleem voor mij maar het mag gewoon niet dreunend zijn.

Ik zal het de 19de wel merken h? :wink:

Geplaatst: Vr Aug 11, 2006 15:39
door Stan
Number 19 schreef:Op de autostrade schakel ik al terug naar 4de of soms zelfs naar 3de als ik wil voorbij steken. Dan zit ik steeds boven de 3500 toeren. Zelfs als ik gewoon 120 rijd in 5de versnelling zit ik boven de 3500 toeren. Dan he je dus steeds dat zeer uniek geluid. Geen probleem voor mij maar het mag gewoon niet dreunend zijn.

Ik zal het de 19de wel merken h? :wink:


GEEN paniek want dit is het niet.

Geplaatst: Vr Aug 11, 2006 15:55
door fred
Met een MCS zal je wel niet moeten terugschakelen om te oversteken :wink:

Geplaatst: Vr Aug 11, 2006 19:16
door Lucky & Caro
:wink: :grin: