Heinz vs Digi-Tec
Heinz vs Digi-Tec
De nieuwe Mini zal hoedanook onder het mes gaan. Meer bepaald om zijn vermogen wat bij te krikken. Alleen is de vraag waar.
Hartge: 210 pk (met uitlaat)
Heinz: 210 pk (met uitlaat)
Digi-Tec: 219 pk (met uitlaat)
Kempower: 245 pk (met uitlaat)
Hartge Belgium heeft mij het zelf afgeraden om bij hen te komen. Zij moeten immers de software van de standaard MCS per email opsturen naar Duitsland. Deze sturen dan een mail terug en dan moet dat in de ECU ingeladen worden. Er komt dus geen vermogensbank aan de pas en dat vinden ze zelf (!) slecht. Hartge Belgium is een onderdeel van Mini Van den Broeck, zij sturen al hun klanten naar Heinz.
Heinz zal misschien prijs/kwaliteit de beste zijn maar de prestaties zijn ook niet fenomenaal. Hoe minder hardware van de motor wordt vervangen, hoe meer ik de prestaties in twijfel trek. Ik dacht dat Morty het eens gezegd heeft dat men makkelijk met de variabelen kan spelen. Ik wil niet 1200 euro gaan betalen voor gebakken lucht of voor 20 extra EFFECTIEVE pk.
Digi-Tec wordt in de Duitse artikels alom geprezen. Zij hebben de beste tussentijdse acceleratietijden, meeste elasticiteit, ... Ook de BMW120d Digi-Tec werd in een vergelijkende test als de beste getunede auto bestempeld. Die gasten weten blijkbaar wat ze doen maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Motortrend (Digi-Tec Belgium) verkoopt de Digi-Tec uitlaten maar laat ze op maat maken. Dan ben ik weer bang van te luide, niet goed bedachte uitlaten.
Kempower vervangt als enige de meeste hardware maar hij is dan ook de duurste: 5020 euro!!! voor de stage IV. Ik ken echter niemand die Kempower kent of die er al iets heeft laten doen. Iedereen kent wel Heinz. Misschien betekent dat wel iets. Kempower doet wel circuitpreparatie en is misschien meer gekend in die circuit. Hij is ook de enigste in Belgi? die tot 252 pk kan gaan zonder een turbo te steken.
MTH heb ik er niet bijgzet omdat ik dat als een spook beschouw. Ik vertrouw het hele zaakje niet. Er komt geen testbank aan te pas. Ik heb hier al genoeg op het forum gelezen dat de vermogenswinst uiteindelijk minder dan beloofd was. Ook moet er geupdate worden met email, ... Het lijkt mij allemaal te omslachtig.
Iemand een opinie?
Hartge: 210 pk (met uitlaat)
Heinz: 210 pk (met uitlaat)
Digi-Tec: 219 pk (met uitlaat)
Kempower: 245 pk (met uitlaat)
Hartge Belgium heeft mij het zelf afgeraden om bij hen te komen. Zij moeten immers de software van de standaard MCS per email opsturen naar Duitsland. Deze sturen dan een mail terug en dan moet dat in de ECU ingeladen worden. Er komt dus geen vermogensbank aan de pas en dat vinden ze zelf (!) slecht. Hartge Belgium is een onderdeel van Mini Van den Broeck, zij sturen al hun klanten naar Heinz.
Heinz zal misschien prijs/kwaliteit de beste zijn maar de prestaties zijn ook niet fenomenaal. Hoe minder hardware van de motor wordt vervangen, hoe meer ik de prestaties in twijfel trek. Ik dacht dat Morty het eens gezegd heeft dat men makkelijk met de variabelen kan spelen. Ik wil niet 1200 euro gaan betalen voor gebakken lucht of voor 20 extra EFFECTIEVE pk.
Digi-Tec wordt in de Duitse artikels alom geprezen. Zij hebben de beste tussentijdse acceleratietijden, meeste elasticiteit, ... Ook de BMW120d Digi-Tec werd in een vergelijkende test als de beste getunede auto bestempeld. Die gasten weten blijkbaar wat ze doen maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Motortrend (Digi-Tec Belgium) verkoopt de Digi-Tec uitlaten maar laat ze op maat maken. Dan ben ik weer bang van te luide, niet goed bedachte uitlaten.
Kempower vervangt als enige de meeste hardware maar hij is dan ook de duurste: 5020 euro!!! voor de stage IV. Ik ken echter niemand die Kempower kent of die er al iets heeft laten doen. Iedereen kent wel Heinz. Misschien betekent dat wel iets. Kempower doet wel circuitpreparatie en is misschien meer gekend in die circuit. Hij is ook de enigste in Belgi? die tot 252 pk kan gaan zonder een turbo te steken.
MTH heb ik er niet bijgzet omdat ik dat als een spook beschouw. Ik vertrouw het hele zaakje niet. Er komt geen testbank aan te pas. Ik heb hier al genoeg op het forum gelezen dat de vermogenswinst uiteindelijk minder dan beloofd was. Ook moet er geupdate worden met email, ... Het lijkt mij allemaal te omslachtig.
Iemand een opinie?
Re: Heinz vs Digi-Tec
Number 19 schreef:Iemand een opinie?
Jawel, je vergeet de JCW upgrade naar 210 Pk. Deze is naar mijn bescheiden mening de beste keus: haalt op de rollen min of meer het beloofde vermogen en nadien geen gedonder over garantie en klachten i.v.m. fout gelopen "third party" aanpassingen. Om maar te zwijgen over de aanpassing van je inschrijving nadien + verzekering + gelijkvormighidsattest
Je kunt die natuurlijk zelf ook nog gaan aanvullen met een andere intercooler enzoverder, enzovoort, ... .
Dat is zo mijn mening
Ik geef je 100% gelijk Jan maar het mag juist geen JCW zijn. Want dan ?s het een JCW en dat mocht niet van mijn vader. Ik mag hem chippen maar 't mag geen JCW zijn. Alleen weet die brave mens niet dat je hetzelfde resultaat kan bereiken met chippen.
Moest ik mijn Mini nu bij Timmermans binnensteken en ik laat hem er een JCW kit opsteken. Passen zij dat dan aan op mijn gelijkvormigheidsattest? Gaat de Belgische keuring dat dan weten? Wordt de verzekering dan niet aangesproken?
Het 'voordeel' van chippen is dat je je verzekeringsmaatschappij niet 'hoeft' in te lichten. Als je niemand iets verteld, weet niemand het. Terwijl ik dacht dat bij JCW je MCS officieel een JCW wordt. BIjgevolg een hogere verzekering, keuring zal het weten, etc...
Moest ik mijn Mini nu bij Timmermans binnensteken en ik laat hem er een JCW kit opsteken. Passen zij dat dan aan op mijn gelijkvormigheidsattest? Gaat de Belgische keuring dat dan weten? Wordt de verzekering dan niet aangesproken?
Het 'voordeel' van chippen is dat je je verzekeringsmaatschappij niet 'hoeft' in te lichten. Als je niemand iets verteld, weet niemand het. Terwijl ik dacht dat bij JCW je MCS officieel een JCW wordt. BIjgevolg een hogere verzekering, keuring zal het weten, etc...
Mijn opinie is, dat je wat te hard van stapel loopt van die power ... Nu heb je 130 pk, met een S heb je er 163... Dat is zo al een verschil van 33 pk!
Als je direct je mini gaat binnen doen voor die befaamde 200+ grens, ga je nooit het echt het verschil kennen. Ikzelf zou eerst die 163 pony's temmen, en wanneer je echt meer wilt, de stap zetten naar meer horses.
Digitec heeft een goede naam, maar heinz ook. De prijs eens vergelijken ...
Als je direct je mini gaat binnen doen voor die befaamde 200+ grens, ga je nooit het echt het verschil kennen. Ikzelf zou eerst die 163 pony's temmen, en wanneer je echt meer wilt, de stap zetten naar meer horses.
Digitec heeft een goede naam, maar heinz ook. De prijs eens vergelijken ...
Ik zou sowieso voor Digi-Tec of kempower als je het echt overweegt.
Kempower is heel gekend in Limburg en ook voor hun circuitauto's.
Maar ze doen dan ook de duurste aanpassingen omdat zij niet geloven in enkel softwarematige herprogrammatie.
Maar kwalitatief zit je dan wel veel hoger bij kempower.
Dus het zal een kwestie van geld zijn.
Maar 250pk op de voorwielen is pure nonsense, dat krijg je toch niet deftig omgezet op de weg, het wordt zelfs gevaarlijk, dus ik zou voor Digi-Tec gaan.
Kempower is heel gekend in Limburg en ook voor hun circuitauto's.
Maar ze doen dan ook de duurste aanpassingen omdat zij niet geloven in enkel softwarematige herprogrammatie.
Maar kwalitatief zit je dan wel veel hoger bij kempower.
Dus het zal een kwestie van geld zijn.
Maar 250pk op de voorwielen is pure nonsense, dat krijg je toch niet deftig omgezet op de weg, het wordt zelfs gevaarlijk, dus ik zou voor Digi-Tec gaan.
In Auto Couture (toen nog opgezet) stond een tijd geleden een artikel over een mcs, gechipt door digi-tec. En die werd heel positief beoordeeld, ik weet niet of dat de ideale referentie is, aangezien de magazines de namen een beetje moeten in een goed daglicht stellen, maar toch...
Over de uitlaat schreven ze dat die niet in inox was uitgevoerd, maar dat de sound heel mooi was.
Over de uitlaat schreven ze dat die niet in inox was uitgevoerd, maar dat de sound heel mooi was.
Number 19 schreef:Ik geef je 100% gelijk Jan maar het mag juist geen JCW zijn. Want dan ?s het een JCW en dat mocht niet van mijn vader. Ik mag hem chippen maar 't mag geen JCW zijn. Alleen weet die brave mens niet dat je hetzelfde resultaat kan bereiken met chippen.
Dat maakt alles duidelijk. Hopelijk zit "de ouwe" hier niet onder ??n of ander pseudoniem mee te volgen
Euhm, heb je dat vermogen eigenlijk wel echt nodig?? Remember de openingsrit toen ik met "maar" een cooper op kop reed . Denk eraan, power is nothing without control. Iemand die "kan" rijden zal je zo van de weg blazen, ook al heb je meer vermogen. Enkel in stoplichtsprintjes niet.
Ik ben nog altijd van mening dat je beter met een "normaal" vermogen leert rijden, en dat je eens dat je dat voll?dig onder de knie hebt voor een upgrade kunt gaan. En geloof me vrij, er zijn er maar weinig die dat "normale" vermogen voll?dig onder de knie krijgen. Mensen die op die manier eraan beginnen zullen later een wagen met meer vermogen ook v??l beter kunnen beheersen dan mensen die ineens met hoog vermogen beginnen te rijden.
Maar zoals gezegd, als het enkel voor de stoplichtsprintjes en rechtdoor rijden is... (en dat kan iedereen)
Ik ben nog altijd van mening dat je beter met een "normaal" vermogen leert rijden, en dat je eens dat je dat voll?dig onder de knie hebt voor een upgrade kunt gaan. En geloof me vrij, er zijn er maar weinig die dat "normale" vermogen voll?dig onder de knie krijgen. Mensen die op die manier eraan beginnen zullen later een wagen met meer vermogen ook v??l beter kunnen beheersen dan mensen die ineens met hoog vermogen beginnen te rijden.
Maar zoals gezegd, als het enkel voor de stoplichtsprintjes en rechtdoor rijden is... (en dat kan iedereen)
Dat artikel over Digi-Tec staat zelfs op Digi-Tec.de! Er staan maar liefst 3 artikels over Digi-Tec van Autocouture op hun site dus ja... Ze zullen wel sponsoren.
Maar ook in andere artikels zijn ze er heel tevreden van.
Moest ik het doen, zou ik het in Duitsland laten doen. Kan dan ook eens meerijden met zo ??n.
Maar ook in andere artikels zijn ze er heel tevreden van.
Moest ik het doen, zou ik het in Duitsland laten doen. Kan dan ook eens meerijden met zo ??n.
Number 19 schreef:Dat artikel over Digi-Tec staat zelfs op Digi-Tec.de! Er staan maar liefst 3 artikels over Digi-Tec van Autocouture op hun site dus ja... Ze zullen wel sponsoren.
Maar ook in andere artikels zijn ze er heel tevreden van.
Moest ik het doen, zou ik het in Duitsland laten doen. Kan dan ook eens meerijden met zo ??n.
Mogen er dan ook ge?nteresseerden meerijden, zoals ik
Eventueel in jouw S'je om het verschil te voelen
Je moet toch via limburg passeren
Als ik ga, neem ik jullie mee! Dat is beloofd!
Dat is waar! Toen we eens op circuit gingen rijden in Francorchamps hadden we de nacht ervoor geracet (mijn vader aan het stuur) in de Ardeense bossen. Vooraan reed de rijinstructeur met een Audi A3 1.9tdi, daarachter een Carrera 4S en dan wij met een Mercedes CL55AMG. Zowel de Porsche als wij konden de instructeur moeilijk volgen. We dachten dat hij met de 3.2 versie reed. Nee nee hij reeds slechts met een 1.9 tdi.
Ik ben nog maar 22 en heb bijlange nog niet zoveel rijervaring als sommigen hier op het forum. Maar waarom speelt vermogen voor mij een rol. Omdat ik merk dat ik op bochtige baantjes meestal de anderen voor ben maar dat ik op rechte stukken het moet laten weten. Vandaar mijn queeste naar PK. Niet alleen voor de rode lichten maar ook voor de rechte stukken na de bochtjes en voor de kick.
varavital schreef:Iemand die "kan" rijden zal je zo van de weg blazen, ook al heb je meer vermogen.
Dat is waar! Toen we eens op circuit gingen rijden in Francorchamps hadden we de nacht ervoor geracet (mijn vader aan het stuur) in de Ardeense bossen. Vooraan reed de rijinstructeur met een Audi A3 1.9tdi, daarachter een Carrera 4S en dan wij met een Mercedes CL55AMG. Zowel de Porsche als wij konden de instructeur moeilijk volgen. We dachten dat hij met de 3.2 versie reed. Nee nee hij reeds slechts met een 1.9 tdi.
Ik ben nog maar 22 en heb bijlange nog niet zoveel rijervaring als sommigen hier op het forum. Maar waarom speelt vermogen voor mij een rol. Omdat ik merk dat ik op bochtige baantjes meestal de anderen voor ben maar dat ik op rechte stukken het moet laten weten. Vandaar mijn queeste naar PK. Niet alleen voor de rode lichten maar ook voor de rechte stukken na de bochtjes en voor de kick.
fred schreef:mss is een rijvaardigheidstraining een goed idee om samen met de forum-leden ten doen? Leren slippen, reageren in gevaarlijke situaties, ... iedereen leert wel wat bij zeker.
Mss is er interesse voor? Ooit doe ik dat wel eens ...
Is idd heel leerrijk.
Heb 2 jaar geleden zo'n dagje gewonnen met een wedstrijd rond Veilig Verkeer en moet zeggen....heel leerzaam.
Was in Goes. Zie http://www.certificaat.info/Voertuigbeheersing-rijvaardigheid.html.
Sorry voor OT gaan
http://www.voc-brugge.com/
Een aanrader!
Kunnen we dat niet eens met de Miniacs doen? Ik wil dat gerust organiseren.
Een aanrader!
Kunnen we dat niet eens met de Miniacs doen? Ik wil dat gerust organiseren.
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten