Ik heb na lang twijfelen, daarnet mijn ECU gereset. Ik had eerst het mini2.com forum is doorgelezen. Daar werd vanalles beweerd, dat het niet helpt, dat je de batterij moet ontkoppelen, dat je dat maar 13 keer kan doen enz...
Maar na in het menu te gaan en de instructies uit te voeren ging het dus wel. En tot nu toe geen schade aan overgehouden. Integendeel.
Ik heb het gevoel dat mijn cooper veel beter optrekt van 1000-4000. Niet sneller, maar vloeiender. Zoals vroeger toen ik hem net had. Normaal had ik van 1000-3500 toeren een beetje een gat en trok hij moeizaam op. Maar nu gaat hij vloeiender naar boven. En is er niet ineens een schok wanneer je van 3500-6000gaat. Het kan goed zijn dat dit allemaal in mijn hoofd zit, en dat er niks verandert is. Maar ik heb net voor ik aan die ecu begon te frullen, nog een testrit gedaan en dat voelde toch beduidend langzamer aan.
Zijn er nog mensen die dit al geprobeerd hebben?
ECU gereset
ik heb dat indd al uitgevoerd, maar of dit iets wijzigt?
Het enigste dat het doet is de data verwijderen en alles naar fabrieksinstelling zetten.
De manier waarop uw motormanagement werkt zou dan, ik zeg zou dan, reset moeten zijn en terug naar af. Uw manier van rijden enz. zou dan uit het geheugen gewist zijn.
Ik merkte toch niets speciaals hoor, maar ik ontken niet dat het maybe zou kunnen.
Het enigste dat het doet is de data verwijderen en alles naar fabrieksinstelling zetten.
De manier waarop uw motormanagement werkt zou dan, ik zeg zou dan, reset moeten zijn en terug naar af. Uw manier van rijden enz. zou dan uit het geheugen gewist zijn.
Ik merkte toch niets speciaals hoor, maar ik ontken niet dat het maybe zou kunnen.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
1/Je steekt je sleutel in het slot. En je draait hem nog niet verder.
2/ Vervolgens druk je op het kleine zwarte knopje op je toerenteller. Je houdt dit ingedrukt en draait de sleutel in positie 1.
Dan verschijnt er "Test" op het schermpje van je toerenteller.
3/ Je drukt meteen hierna enkele malen op zwarte knopje tot je op 19 komt. En wacht tot de boodschap log on log off begint de flikkeren.
4/Wanneer log on verschijnt druk je kort op het zwarte knopje.
5/Je gaat dan naar menu 21 waar "reset" naast staat. Je drukt weer kort op het zwarte knopje.
Nu zul je zien dat je wijzers even nr beneden gaan en alle lampjes op je dashbord aan en uit gaan ook hoor je een geluid. Dat is volledig normaal.
Hierna start je de wagen.
Klinkt waarschijnlijk moeilijk, maar is op minder dan ne minuut geregeld.
good luck
Oh ja, je kan dit proberen maar ik weet niet of dit 100% veilig is. Bij mij werkt alles nog prima en zo te zien bij Blade en Morty ook. Dus ik neem aan dat je weinig zult kapot maken. Maar ik wil geen defecte mini's op mijn geweten.
2/ Vervolgens druk je op het kleine zwarte knopje op je toerenteller. Je houdt dit ingedrukt en draait de sleutel in positie 1.
Dan verschijnt er "Test" op het schermpje van je toerenteller.
3/ Je drukt meteen hierna enkele malen op zwarte knopje tot je op 19 komt. En wacht tot de boodschap log on log off begint de flikkeren.
4/Wanneer log on verschijnt druk je kort op het zwarte knopje.
5/Je gaat dan naar menu 21 waar "reset" naast staat. Je drukt weer kort op het zwarte knopje.
Nu zul je zien dat je wijzers even nr beneden gaan en alle lampjes op je dashbord aan en uit gaan ook hoor je een geluid. Dat is volledig normaal.
Hierna start je de wagen.
Klinkt waarschijnlijk moeilijk, maar is op minder dan ne minuut geregeld.
good luck
Oh ja, je kan dit proberen maar ik weet niet of dit 100% veilig is. Bij mij werkt alles nog prima en zo te zien bij Blade en Morty ook. Dus ik neem aan dat je weinig zult kapot maken. Maar ik wil geen defecte mini's op mijn geweten.
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten