Mini Cooper Software + Airfilter
Mini Cooper Software + Airfilter
Hallo iedereen.
Ik ben dit weekend bij Heinz geweest voor nieuwe software en een luchtfilter.
Door Heinz heeft mijn Cooper nu 130.1pk.
Het geluid is prachtig.
De wagen klinkt echt sportief met de BMC luchtinvoer.
Die mannen bij Heinz weten echt waar ze mee bezig zijn.
Voor de mensen die nog twijfelen kan ik enkel Heinz aanraden.
Toen ik bij Heinz was, ben ik ook een lid van dit forum tegen het lijf gelopen, namelijk Fred.
Groeten
Der Abt
Ik ben dit weekend bij Heinz geweest voor nieuwe software en een luchtfilter.
Door Heinz heeft mijn Cooper nu 130.1pk.
Het geluid is prachtig.
De wagen klinkt echt sportief met de BMC luchtinvoer.
Die mannen bij Heinz weten echt waar ze mee bezig zijn.
Voor de mensen die nog twijfelen kan ik enkel Heinz aanraden.
Toen ik bij Heinz was, ben ik ook een lid van dit forum tegen het lijf gelopen, namelijk Fred.
Groeten
Der Abt
Je kan natuurlijk niet gaan verwachten dat Heinz reclame maakt voor producten die hij niet verkoopt. Uiteraard zal de BMC volgens Heinz het beste resultaat leveren.
Technisch gezien, ook door de scheidingswand voor koude en warme lucht lijken de aFe filters de beste. Ervaring leert mij dat het opnemen veel vloeiender gebeurt dan bij andere openluchtfilters, en de sound is ook prachtig.
Maar zoals gezegd, BMC is zeker ook niet slecht.
(aFe wordt trouwens gefabriceerd door het bedrijf van een vorige directeur van K&N die daar zijn ei (en ideeën) niet kwijt mocht/kon. Enige probleem is dat je ze moet importeren vanuit Amerika, daarom dat veel firma's hier dat niet zien zitten en terecht komen bij de bij ons bekendere merken)
Technisch gezien, ook door de scheidingswand voor koude en warme lucht lijken de aFe filters de beste. Ervaring leert mij dat het opnemen veel vloeiender gebeurt dan bij andere openluchtfilters, en de sound is ook prachtig.
Maar zoals gezegd, BMC is zeker ook niet slecht.
(aFe wordt trouwens gefabriceerd door het bedrijf van een vorige directeur van K&N die daar zijn ei (en ideeën) niet kwijt mocht/kon. Enige probleem is dat je ze moet importeren vanuit Amerika, daarom dat veel firma's hier dat niet zien zitten en terecht komen bij de bij ons bekendere merken)
- minibandit
- MINI Nutter
Dedju, nu heb ik minder pony's
Die airbox hebben ze inderdaad in stukken gezaagd, ik had nochtans gezegd dat ik de originele er nog wil kunnen opsteken, maar daar houden ze blijkbaar geen rekening mee.
Aan de andere kant, bmc is universeel, dus ligt het echt aan de montage van de filter. Ik heb ze dus maar laten zagen
.

Die airbox hebben ze inderdaad in stukken gezaagd, ik had nochtans gezegd dat ik de originele er nog wil kunnen opsteken, maar daar houden ze blijkbaar geen rekening mee.
Aan de andere kant, bmc is universeel, dus ligt het echt aan de montage van de filter. Ik heb ze dus maar laten zagen

fred schreef:Die airbox hebben ze inderdaad in stukken gezaagd, ik had nochtans gezegd dat ik de originele er nog wil kunnen opsteken, maar daar houden ze blijkbaar geen rekening mee.
Dat zou ik ze bij mij dus nooit laten doen. De intake heeft ook nog zijn functie, ook als je er een openluchtfilter opzet (grof vuil, waterdruppels ed opvangen). Je kan op andere manieren genoeg koude lucht tot aan je filter krijgen zonder alles af te breken.
En breng die later nog maar eens in originele toestand (voor verkoop bv of bij het overlaten aan de garage als je een nieuwe koopt), dan zal het je serieus wat kluiten kosten.
Geen BMC bij mij dus, tenzij dat die "deftig" gemonteerd zou worden (maar die aFe zal er nog wel een hele tijd blijven opzitten

- minibandit
- MINI Nutter
fred schreef:Ach ja, de mini gaat bijlange nog niet weg en zolang ik er plezier aan heb is het voor mij goed. Ik twijfel niet aan heinz' ervaring, dus heb ik hem laten doen.
het gaat em hier ni over z'n ervaring...meer over ZIJN merk...

en de manier waarop ze da installeren...

is wel definitief als ze de zaag er in zetten hé...

alles wat aan mijn MINI gewijzigd is, is net zo rap terug gemonteerd...

maar idd als dat voor u geen probleem is...

weet dat Snans over enige tijd al op zoek was naar een occ originele airbox...

minibandit schreef:hebben ze bij u, om die BMC te plaatsen ook de ganse originele "airbox" in stukken gezaagd...???
Nee, niet de ganse airbox natuurlijk.
Ze zagen enkel 1 stuk plastic dat ergens onder de airbox zit.
De airbox zelf en nog een paar stukken blijven intact en die neem je gewoon terug mee.
Om de originele airbox terug te installeren, moet je volgens mij maar 1 stuk vervangen.
Enkele resultaten:
1ste : 62km/h @ 7000rpm
2de : 107km/h @ 7000rpm
3de : 152km/h @ 7000rpm
4de : 181km/h @ 7000rpm
5de : 203km/h @ 6000rpm (voorlopig resultaat, er zit meer in )
miss een stom vraagje, maar wordt er bij al die tuners en hun km/per uur dinges, wel rekening gehouden met de luchtweerstand die gegenereerd wordt bij bv. 203 per uur? zoniet zal het werkelijke resultaat een pak lager liggen bij mijn weten

Davide schreef:Enkele resultaten:
1ste : 62km/h @ 7000rpm
2de : 107km/h @ 7000rpm
5de : 203km/h @ 6000rpm (voorlopig resultaat, er zit meer in )
miss een stom vraagje, maar wordt er bij al die tuners en hun km/per uur dinges, wel rekening gehouden met de luchtweerstand die gegenereerd wordt bij bv. 203 per uur? zoniet zal het werkelijke resultaat een pak lager liggen bij mijn weten
Dit zijn de werkelijke resultaten op de weg.
Misschien had ik dit erbij moeten zeggen

Ik heb de wagen al meermaals getest op de baan

Op de testbank van Heinz (waar er natuurlijk geen luchtweerstand is etc) trok mijn Cooper nog veel hogere snelheden, wat normaal is.
Enkele resultaten (op de baan):
Toen de Cooper standaard was:
1ste : 58km/h @ 6700rpm
2de : 101km/h @ 6700 rpm
3de : 149km/h @ 6700 rpm
4de : 178km/h @ 6700rpm
5de : 200km/h - 201km/h @ 5750rpm
Na de software en luchtinvoer:
1ste : 62km/h - 63km/h @ 7000rpm
2de : 107km/h - 108km/h @ 7000rpm
5de : 203km/h @ 6000rpm (voorlopig)
En natuurlijk worden deze hogere snelheden ook sneller bereikt dan wanneer de wagen nog "standaard" was.
Wat zijn zo de resultaten die jullie halen met de Cooper ?
Der Abt schreef:Wat zijn zo de resultaten die jullie halen met de Cooper ?
Bwa ik denk dat als er iemand naast u staat met race-ervaring en een 'standaart'Cooperke ge toch goe moet opppassen zenne

Maar ik wil wel es testen zenne

Btww:Is dat nu echt de moeite om voor die paar km/h's geld uit te geven of hebt ge een grafiekje met de tijden want dat is wel belangrijker denk ik dan die km/h.
YELLOW_DINO schreef:Der Abt schreef:Wat zijn zo de resultaten die jullie halen met de Cooper ?
Bwa ik denk dat als er iemand naast u staat met race-ervaring en een 'standaart'Cooperke ge toch goe moet opppassen zenne![]()
Maar ik wil wel es testen zenne![]()
Btww:Is dat nu echt de moeite om voor die paar km/h's geld uit te geven of hebt ge een grafiekje met de tijden want dat is wel belangrijker denk ik dan die km/h.
Ja het verschil zal ni supergroot zijn, ma na de software en luchtinvoer trekt de wagen toch beter en de snelheden in elke versnelling zijn toch ook hoger dus iemand die een beetje goed kan schakelen en die deze aanpassingen heeft moet niet teveel vrezen

Oei, ja een grafiekske met de tijden heb ik niet, maar ik voel wel dat de wagen sneller optrekt.
En ja, ik ben niet bang om ver te gaan in toeren, dus ...

Het was voor mij zeker de moeite om hieraan geld te geven

- minibandit
- MINI Nutter
minibandit schreef:YELLOW_DINO schreef:Btww:Is dat nu echt de moeite om voor die paar km/h's geld uit te geven of hebt ge een grafiekje met de tijden want dat is wel belangrijker denk ik dan die km/h.
bwaah bij ne Cooper zou ik dat ook nooit doen...bij ne One daarentegen...![]()
+20pk en +20Nm voor een totaal van 550 euro (software + luchtinvoer) vond ik toch nen goeie deal voor mijne Cooper.
Maar bij ne One is het inderdaad nog efficiënter om dit te laten doen.
- minibandit
- MINI Nutter
Terug naar “Engine & Performance”