Anti-gel
Daarvoor dient dus het "reservekoelvloeistoftankje" onder je motorkap. Als de motor opwarmt warmt de koelvloeistof mee op, deze zet uit, begint druk te maken in het systeem, en boven een bepaalde druk zal een deel van de koelvloeistof naar het reservetankje gestuurd worden. Bij het terug afkoelen zal dan ook een deel teruggetrokken worden uit dat tankje naar het koelsysteem.
Daarom dus ook dat de aanduiding van max. op zo een tankje nooit heel bovenaan te vinden is, juist omdat bij het opwarmen er nog bij moet kunnen.
Daarom dus ook dat de aanduiding van max. op zo een tankje nooit heel bovenaan te vinden is, juist omdat bij het opwarmen er nog bij moet kunnen.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast