ik ga naar BEEK autoracing

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Mini
MINI Fan

ik ga naar BEEK autoracing

Berichtdoor Mini » Vr Jan 26, 2007 10:50

heb eens vergeleken of Heinz of Beek interessant is .... nu opteer ik toch voor beek...

ten eerste goedkoper, ten tweede +- dezelfde waardes als Heinz ten derde het is een 20 tal leuke kilometertjes verder weg dan heinz.... lekker rijden dus...

wat denken jullie ervan..... 400 heinz of 325 euro bij Beek.....

8)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Jan 26, 2007 15:43

en wat "beloven" ze bij Beek voor die prijs ...??
bij Heinz "beloven" ze daarvoor tss de 125 & 130 paardjes... 8)
is dat ook met 2 testbank-runs inbegr...?

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Vr Jan 26, 2007 16:04

minibandit schreef:en wat "beloven" ze bij Beek voor die prijs ...??
bij Heinz "beloven" ze daarvoor tss de 125 & 130 paardjes... 8)
is dat ook met 2 testbank-runs inbegr...?

kom juist van de telefoon met Beek,

hij zei me dat gelijkaardige wagens , met dezelfde setup (bijvoorbeeld SS spruit en catback) en K&N luchtfilter , een file worden ingeladen die al reeds is ontwikkeld op een andere wagen.

in mijn geval gaat hij worden gefinetuned, op basis van men obx spruitstuk , Ss catback en pipercross viper luchtfilter.

finetunen wil naar mijn insziens zeggen dat hij op de testbank gaat in mijn geval dan.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Jan 26, 2007 16:37

ja ok ...en wat beloven ze dan...met je finetuned fileke...??? :?
vind het al enorm dat ze voor die prijs gaan finetunen... :shock:
maar yep dat zeggen ze overal... :P en dan laden ze een standaard fileke en de kous is af... :x

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Vr Jan 26, 2007 18:14

Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Za Jan 27, 2007 17:20

minibandit schreef:ja ok ...en wat beloven ze dan...met je finetuned fileke...??? :?
vind het al enorm dat ze voor die prijs gaan finetunen... :shock:
maar yep dat zeggen ze overal... :P en dan laden ze een standaard fileke en de kous is af... :x

ik begrijp je 100 %.. en daarom ga ik het hem nog eens duidelijk vragen voor ik er naartoe ga..... anders zijn er natuurlijk andere opties voorhanden die interessanter zouden kunnen zijn zoals heinz... Als hij een echte hollander is zal hij dit wel begrijpen en met een voorstel afkomen.... lets wait and see...

maar eerst even langs de keuring passeren en daarna spruitje installeren en dan de chiptuning.... :D

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Feb 06, 2007 23:47

en...al naar Beek geweest... :shock: ??

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Wo Feb 07, 2007 12:29

fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Klopt.

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Wo Feb 07, 2007 12:32

minibandit schreef:en...al naar Beek geweest... :shock: ??

neen , heb eeven een probleempje met men verzekeringsman, moet dit eerst oplossen .... daarna direct naar de keuring...,

en ik hoop dat ze me niet afkeuren op basis van men connection pipe van Supersprint..... ben echt wel bang voor.... de demper is met attest, maar die pijp die tot aan de CATALYSATOR gaat is zonder attest ???

en als alles daar goed gaat, dan heb ik iemand die mijn obx spruit eronder hangt, daarna ga ik zo snel als ik kan naar Beek voor de remap.... (indien hij nog interessant is van prijs natuurlijk) anders zoek ik iemand die mee wil gaan naar heinz voor 400 euro .

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Wo Feb 07, 2007 12:55

Der Abt schreef:

Klopt.

Hoe zout gij da nu kunne weten :grin:

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Wo Feb 07, 2007 15:34

fred schreef:
Der Abt schreef:

Klopt.

Hoe zout gij da nu kunne weten :grin:

Ah ... van horen zeggen :)

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Vr Feb 09, 2007 22:58

Fred, wat bedoel je hiermee ? Verklaar eens nader .....

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 0:31

Wally schreef:

Hij bedoelde hiermee dat Heinz de software specifiek aanpast voor jouw wagen.
Ze gebruiken niet zomaar een algemene standaard software die gewoon in elke Mini wordt gepompt.
Ze gaan kijken naar de prestatie van de wagen zelf op de testbank en ze passen dan alles aan voor jouw wagen.

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Za Feb 10, 2007 11:06

Der Abt schreef:
Wally schreef:

Ze gebruiken niet zomaar een algemene standaard software die gewoon in elke Mini wordt gepompt.
Ze gaan kijken naar de prestatie van de wagen zelf op de testbank en ze passen dan alles aan voor jouw wagen.

volgens enkele nederlandse mini rijders zou de file van HEINZ veel te arm staan, en gaat de curve niet consistent naar boven, dus in een vloeiende lijn ?

bij beek zou dit wel zijn , en heb het horen zeggen van iemand die met zijn cooper eerst bij hein was geweest , met dynouitdraai, en daarna naar beek met dynouitdraai.....

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 11:14

Mini schreef:
Der Abt schreef:
Wally schreef:

volgens enkele nederlandse mini rijders zou de file van HEINZ veel te arm staan, en gaat de curve niet consistent naar boven, dus in een vloeiende lijn ?

bij beek zou dit wel zijn , en heb het horen zeggen van iemand die met zijn cooper eerst bij hein was geweest , met dynouitdraai, en daarna naar beek met dynouitdraai.....

Kan ik moeilijk geloven.
Ik heb ze zelf bezig gezien aan mijn Cooper en die mannen hebben alles gedaan wat ze beloofden.
Ze hebben mijn Cooper 3 keer getest op de bank en de software eens herbewerkt om mijn wagen naar dat niveau te brengen.
De curve leek toch mooi naar omhoog te lopen bij mij.

Mini
MINI Fan

Berichtdoor Mini » Za Feb 10, 2007 13:19

Der Abt schreef:
Mini schreef:
Der Abt schreef:
Wally schreef:

Kan ik moeilijk geloven.
Ik heb ze zelf bezig gezien aan mijn Cooper en die mannen hebben alles gedaan wat ze beloofden.
Ze hebben mijn Cooper 3 keer getest op de bank en de software eens herbewerkt om mijn wagen naar dat niveau te brengen.
De curve leek toch mooi naar omhoog te lopen bij mij.

ja , daarom zou ik graag wat meer reacties horen van mensen zoals jij die wel tevreden waren over hein... ik weet natuurlijk niet hoe die nederlanders betrokken zijn bij beek, en hoe ze mij trachten te beïnvloeden, maar het is wel zo dat BEEK een van de main SPONSORS is geworden van newminiclub.nl en dat HEIN dit nog steeds niet is voor MINIACS.

we zijn misschien maar een klein clubje, maar ieder clubje is een clubje waar mensen praten (zoals op forums), en indirect andere mensen gaan beïnvloeden. Hein zou eigenlijk hetzelfde moeten kunnen doen voor MINIACS..... als er hier mensen zijn op het forum die een goed contact hebben met Hein dan zouden die hem daar toch attent op kunnen maken, vindt ik. Anders zullen er steeds meer mensen naar BEEk trekken vermoedt ik .....
natuurlijk vooral die Nederlanders maar ook veel meer Belgen uit de noordrand .... Maar indien Hein de Zuid-Nederlandse markt terug wil veroveren dan dient hij toch zijn strategie iets of wat aan te passen en zijn tuning files beter te staven....

1ste punt : Sponsor worden van MINIACS, (kan altijd in de vorm van een goedkopere chiptuning)
2de punt : voor alle miniacs leden en forumgangers een chiptuning op maat garanderen van +- 350 euro (zoals bij beek 325 tot 350 euro)
3de punt : van het gedeukte imago af proberen te geraken (in Nederland vooral) dat HEINs tuning te arm staat ...

@ derAbt zou je de dynouitdraai hier eens kunnen posten en koppel en pk winst
:)

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 13:24

Ja Heinz laat de leden van Miniacs wel langskomen voor meets enzo, maar ja wat er afgesproken moet worden tussen de club en Heinz, dat blijft tussen Heinz en Miniacs.
Wat betreft de tuning op maat, da doet Heinz zowieso voor elke klant.
Over de prijs kan ik ook niet echt klagen, Heinz heeft immers een professionele testbank en ze geven daar een goeie service.

De sheet komt eraan.

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 13:28

Voila zie :)

Afbeelding

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 14:06

Wel twee dingen die je moet weten, die dag was het dik in de 20 graden en dit heeft al geen al te positief effect natuurlijk, moest ik nu tijdens de winter nog eens teruggaan zal er wel al een verschil op zitten (op de positieve manier) met die koudere temperaturen.
En op die dag had ik een versnellingsbak die raar deed (klassiek probleem) en ondertussen vervangen is onder garantie.
Maar al bij al geen slecht resultaat.

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Za Feb 10, 2007 14:17

Onder tuning op maat versta ik :
dat een standaard Mini een andere file zou meekrijgen, dan een
Mini met bvb openluchtfilter en aftermarket uitlaat. Naar mijn weten
veranderd Heinz niet de software wanneer er een andere filter of uitlaat
wordt geplaatst, wat wel de prestaties van de wagen beïnvloedt.

Terug naar “Engine & Performance”